Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
01 pro 2015, 15:42
Vsechny zdravim,
Tak ja porad nevim. Planuju od pristiho roku skutr do prace. Bydlim u Kladna, takze cast cesty po R7. Myslel jsem si, ze PCX125 by mela stacit, ale jak to tady procitam, tak asi ne. Jezdim par let na moto, ale je to 800ccm velky a neohrabany. Zere 5L/100 a chtel jsem neco uspornejsiho. Nenarocneho "delnika" . Takze do ktere casti fora se mam presunout? To je PCX 125 tak nevhodna? Je to 30km do prace a 30 zpet. Dekuji
01 pro 2015, 16:09
R7 je ještě horší, než dálnice, neboť je úzká. Na 30km jedním směrem by jsem zvolil 250-300ccm (Xmax, Forza, SH, apod.) vše dle osobních preferencí.
01 pro 2015, 17:58
No crhy já s tebou v tomhle případě teda určitě nesouhlasím. Problém PCX125 a dálnice neni v šířce nebo podobně ale v rychlosti. PCX se svižně dostane na 80-90km/h ovšem k té stovce to pak už jde vcelku ztuha. Na dálnici jsi omezenej minimálně 80 takže tvůj prostor pro manévry je pouhých 10 (z 80 na 90) kdy to jde svižně a maximálně 20 (na 100) kdy už to však není nic extra. I ti kloboučníci tam jezděj 110 a víc, průměrná rychlost automobilů je při solidním počasí přes 130 a kamiony se obvykle pohybujou kolem 90-100 či více podle jejich omezení. Ve finále jsi tak úplně nejpomalejší článek provozu, který brzdí všechny nejen auta ale i kamiony, a ti tě na oplátku ohrožují - obzvlášť ty kamiony když tě předjižděj. To ale vůbec neplatí pro popsaný příklad. Až do sjezdu na kopaninu jsi na městském okruhu s dost limitovanou a hlídanou rychlostí, pak teprve následuje rychlostní silnice, kde platí výše uvedené, ale ten je dlouhý pouhopouhých 7km, takže ho v těch třeba 85km/h ujedeš za 5 minut!... a následně už sjíždíš na buštěhrad na okresku, která je navíc silnicí smrti, takže bez ohledu na omezování rychlosti značkama si ani tam nikdo moc netroufne (krom těch magorů závoďáků, kteří dělaj ale problémy všude, ale tebe moc trápit nemusej, protože tě předjedou snadno narozdíl od kamionu). Takže ve finále toho všeho si s tím PCX úplně v klidu vystačíš, protože těch 5 minut na R7 se dá přežít v pohodě, a jinak se pohybuješ na silnicích s omezenou rychlostí, kde určitě nebudeš a a hlavně nebudeš "muset" být tím nejpomalejším článkem a tvůj prostor pro manévry bude někde mezi 30(60-90) a 50 (50-100) v závislosti na rychlosti ostatních. Takže určitě bych to v jeho případě neviděl jako problém, a naopak si myslim, že jen z tohohle hlediska je zbytečné jít až někam na 250-300ccm.
Takže být v jeho kůži a hledat stroj určený jen pro takovéhle cestování, tak do PCX klidně jdu, nicméně jelikož není omezenej Bčkem, tak bych určitě vzal PCX150 a ne 125... ten přidaný výkon se bude hodit i na téhle, a právě na téhle cestě, a rozdíl ve spotřebě bude minimální, pokud vůbec nějaký.
Navíc je potřeba brát, že sice je to 30km, jenže je otázkou, kde těch 30km je... kladno-evropská je 20km, a pokud těch zbylých 10 je přes Prahu, tak tam mu ten výkon stejně nijak nepomůže, tam krásně stačí i pcx125 a do té vzdálenosti bych to nepočítal - ta má imho smysl počítat jen od baráku ke sjezdu z okruhu, když už ne rovnou jen k ceduli praha bo po okruzích prostě ta 125 výkon postačující a vlastně i maximální vhodný dává...
01 pro 2015, 18:13
Trochu offtopic si dovolím nesouhlasit s tím, že 125 v Praze stačí...určitě ANO, ale vyžaduje to vééélkou obezřetnost, ale pokud má člověk řidičák na velkou motorku, nevidím nejmenší důvod se omezovat na 125, porovnáme-li cenu výkon...např. dneska jsem byl rád za to, že mám 400, jelikož nějakej bembek měl pocit, že se mnou prostě musí "závodit" a nedokázal pochopit, že je to jen otázkou několika metrů, kdy se mu to nevyplatí...a takových situací, obzvláště na velkých silnicích (Evropská, magistrála, JS) je v Praze požehnaně a v tu chvíli ten výkon "jako když najdes".
01 pro 2015, 18:55
lucky007: A co si myslíš, že jsem tim jako chtěl říct, že je R7 úzká (vůči normální dálnici a PCX 125) ? No přeci, že mu to nepojede a každej ho bude drtit z boku, bude z toho nešťastný a stejně ho prodá, prostě PCX na dálnici nejede, kord když měl 8kilo, to mu to bude připadat, že jede na pinckovi.
Měl jsem 150 a prostě ani to nejelo, proto jsem ho hlavně prodal, jinak spotřeba byla luxusní o tom žádná, ale bohužel PCX není vhodné ani na rychlou okresku, kde ho člověk drží pod krkem a žádná příjemná cesta to není.
01 pro 2015, 19:16
double-J píše:Trochu offtopic si dovolím nesouhlasit s tím, že 125 v Praze stačí...určitě ANO, ale vyžaduje to vééélkou obezřetnost, ale pokud má člověk řidičák na velkou motorku, nevidím nejmenší důvod se omezovat na 125, porovnáme-li cenu výkon...např. dneska jsem byl rád za to, že mám 400, jelikož nějakej bembek měl pocit, že se mnou prostě musí "závodit" a nedokázal pochopit, že je to jen otázkou několika metrů, kdy se mu to nevyplatí...a takových situací, obzvláště na velkých silnicích (Evropská, magistrála, JS) je v Praze požehnaně a v tu chvíli ten výkon "jako když najdes".
sry ale tohle je hodně směšný. ten kdo měl potřebu závodit jsi byl evidentně ty když jsi byl rád že jsi ten objem našel. normální člověk který má stroj pro dopravu z bodu A do bodu B by v okamžiku kdy narazí na dementa se zařadil a pokračoval normálně dál a žádnej objem nehledal. drtivá většina silnic má omezení 50, okruhy kolem 80, vyšší tady jde potkat jen velmi výjimečně při samotném výjezdu z prahy apod. takže není jediný důvod proč by 125 neměla stačit když tyhle rychlosti zvládne v pohodě. pokud si chceš hrát na závodníka pak ti to nebude stačit ať jezdíš kde chceš... normální člověk se s tím objemem úplně v klidu dostane kamkoliv i bez zbytečného porušování předpisů nebo hazardu.... a to že má velkej řidičák ještě nutně neznamená že má i tlustou šrajtofli protože on rozdíl mezi 150/125 PCX/N-Max a 300 Forzou/X-max apod rozhodně není zanedbatelnej takže samozřejmě než koupit 125 Forzu by v jeho případě měla určitě přijít úvaha jestli nedokáže přihodit ještě těch pár kaček na 300 kde ten poměr cena/výkon je jinde.. ale není to to samé jako rozhodovat se mezi 150PCX a 300Forzou...
crhy píše:lucky007: A co si myslíš, že jsem tim jako chtěl říct, že je R7 úzká (vůči normální dálnici a PCX 125) ? No přeci, že mu to nepojede a každej ho bude drtit z boku, bude z toho nešťastný a stejně ho prodá, prostě PCX na dálnici nejede, kord když měl 8kilo, to mu to bude připadat, že jede na pinckovi.
Měl jsem 150 a prostě ani to nejelo, proto jsem ho hlavně prodal, jinak spotřeba byla luxusní o tom žádná, ale bohužel PCX není vhodné ani na rychlou okresku, kde ho člověk drží pod krkem a žádná příjemná cesta to není.
crhy netuším co jsi tim chtěl říct ale znova říkám že ho nikdo z boku drtit nebude protože úsek kde by ho moh někdo drtit urazí za necelých 5 minut. do té doby je rychlost osekaná a hlídaná. on nepojede 30km po dálnici. on jede po obyčejných okreskách a uvnitř města + 7km po "dálnici"... to je dost rozdíl. to že z ní bude asi trochu v šoku když je zvyklej na osmikouli je jasné ale tak asi ví jak ta jízda na tom vypadá když o ní uvažuje nebo minimálně by to měl ještě zjistit než to koupí samozřejmě... a nebo to kupuje prostě za jiným účelem a je připravený udělat kompromis či cokoliv... ale prostě pro jeho cestu tak jak jí popsal mu ta PCX150 bude úplně v klidu stačit a vyhovovat... jestli mu bude vyhovovat s ohledem na dřívější zkušenosti s 800 a případě s ohledem na další věci které třeba nezmínil.. to už je věc jiná ale z toho co napsal to není a priori důvod kupovat 300
Naposledy upravil
lucky007 dne 01 pro 2015, 21:02, celkově upraveno 2
01 pro 2015, 19:39
Nejsem závodník, jezdim v klidu, ale opravdu nemám rád, když mě každou chvilku předjíždí auto. To u PCX prostě chybí - výkon. A opět říkám, nechal by jsem si ho, ale bohužel výkon mi chyběl i u 150. Jezdím po rychlé okresce, kde každej druhej Pražák valí kilo dvacet a prostě neustále koukat do zrcátek a čekat, kdo se na mě bude opět lepit mě opravdu nebavilo, to je celý.
Pokud je to 7km po dálnici, tzn. každý den 14km, do PCX by jsem rozhodně nešel.
01 pro 2015, 20:19
Jestli je tu něco směšný, tak jedině to, co píše lucky007. Netuším na čem všem jezdil, ale z jeho příspěvků je evidentní, že doposud vlastnil jediný skútr, a to Hondu PCX 125. Proto bych bral jeho argumentaci dost s rezervou. Taky jsem kdysi měl skútr o objemu 125 ccm. Sice to nebylo PCX, ale principielně je to úplně jedno. Dojížděl jsem pravidelně do práce 30 km tam a stejnou vzdálenost zpět. Z této vzdálenosti připadalo přibližně 25 km na silnici I. třídy. Přestože skútr byl schopen jet reálně 90 km/hod, výkonovou rezervu neměl, tudíž jsem byl nejpomalejším účastníkem provozu. Teoreticky mě neměl nikdo předjíždět, protože jsem jel nejvyšší povolenou rychlostí, ale jak je to ve skutečnosti tušíme asi všichni. Psát tedy o nějakých limitech je dost mimo, protože ty dneska nikdo nedodržuje. Popisovat pocit z jízdy, když je těsně za tebou nalepený kamion, který tě vzhledem ke své délce může jen dost problematicky předjet, stejně jako jízdu vedle kamionu co tě předjíždí, tu popisovat nebudu, ale opravdu nic moc pěkného. Pak jsem to raději dělal tak, že je zastavil třeba na zastávkách autobusu, které u cesty byly, a nechal jsem všechny předjet. Tenkrát mi to možná tak nepřišlo, ale teď to s odstupem doby hodnotím jako období, kdy jsem se na skútru vystavoval největšímu riziku. Když jsem si pořídíl X-Maxe 250, který shodou okolností nyní sedlá Crhy, bylo po problému. Výkonová rezerva tam byla a byl jsem schopen udržet stejnou rychlost jakou se pohybovali i ostatní účastníci provozu, tedy většinou 100 km/hod. Pak jsem si sice pořídil X-Maxe 400, ale to už nebylo kvůli výkonové rezervě, ale spíše kvůli cestování na delší vzdálenosti. Myslím si, že na dálnici (rychlostní komunikaci) je i ta 250 na hraně. Možná bych ještě dodal, že to, že si někdo koupí silnější skútr, nutně nemusí znamenat, že hodlá porušovat silniční pravidla. Sám jezdím lehce nad povolenými limity, ale hlavně nevytvářím konfliktní situace na silnici (kolony) a pokud se v nich již ocitnu, jsem schopen se bezpečně "vypařit". Ono ale těžko radit. Myslím si, že každý si na to musí přijít sám. Rozhodně to ale není myšleno proti Hondě PCX nebo jiným skútrům o objemu 125 ccm. Ty jsou podle mého názoru ale prioritně určeny do města, mimo město s nimi lze jezdit také na pohodu, ale na dálnici teda určitě NE!
01 pro 2015, 20:22
Nepoznám síce trasu o ktorej piše autor, ale ja som išiel po diaľnici iba raz a kúsok ale viac už asi nepôjdem.
Moja 125 ma maximum 11kw a maximálna dosiahnutá rýchlosť podla tachometra bola 113 km/h aj tak som vsak bol najpomalší, predbiehali ma aj autobusy. Ja myslím ze 125 je dobrá na okresky, tam dokáže držať krok s okolitou premávkou, na diaľnicu vsak to je malo. Ďalšia vec je ze ani tomu skútru neprospeje ak pôjde plny kotol dlhodobo.
Toto je moj názor.,
01 pro 2015, 20:59
crhy píše:Nejsem závodník, jezdim v klidu, ale opravdu nemám rád, když mě každou chvilku předjíždí auto. To u PCX prostě chybí - výkon. A opět říkám, nechal by jsem si ho, ale bohužel výkon mi chyběl i u 150. Jezdím po rychlé okresce, kde každej druhej Pražák valí kilo dvacet a prostě neustále koukat do zrcátek a čekat, kdo se na mě bude opět lepit mě opravdu nebavilo, to je celý.
Pokud je to 7km po dálnici, tzn. každý den 14km, do PCX by jsem rozhodně nešel.
Jasně tohle chápu.. jenže právě podle mě tohle není ta jeho situace bo ty místa kde on jede takové nejsou. Ale samozřejmě pokud by ten problém bylo i těch 7km na R7 tak holt nezbejvá než jít vejš. Nicméně já tuhle vzdálenost jezdim po dálnici mezi mníškem a dobříší a problém my to nedělá takže osobně mi to nepřijde tak šílené. A imho mu nezbude než si to prostě zkusit za běžného provozu aby věděl do čeho přesně jde a jak se rozhodnout..
tomkob1980 píše:Dojížděl jsem pravidelně do práce 30 km tam a stejnou vzdálenost zpět. Z této vzdálenosti připadalo přibližně 25 km na silnici I. třídy.
25km I. třídy v jižních čechách... pls... v tomhle kraji nikdo nedrží 90 ani na III. třídě
...
01 pro 2015, 21:07
Co takhle burgman 200? Občas se najde pěkný kus za slušné peníze, původ čr. Sice o 1,5 kw mín než x-max250, ale taky o 25 kg lehčí. Asi bezkonkurenční ochrana před počasím ve svojí třídě, dobrý podvozek ač malá kola, perfektní úložné prostory, vynikající manévrovatelnost, spolehlivost japonce...Podle mě přesně kompromis mezi slabou 125 a už poněkud, samozřejmě ve srovnání, neohrabanou třístovkou.
Četl jsem nějaké exaktní testy a např. 100m s pevným startem rychlejší než x-max. A těch 115km/h reál, tacho nevímkolik dává.
01 pro 2015, 23:36
Lucky007: ano, v ten momen mel, protoze kdyz se vedle me objevil v zatacce na kostkach a tlacil me ven, byl jsem rad, ze jsem mohl pridat a zaradit se...brzpecnost, tot vse. Mit 125, pravdepodobne si tam ustelu! Co me hodne zachranilo, mimo vykon, byly zimni pryze.
Sent from my iPhone using Tapatalk
02 pro 2015, 06:11
Nerozumím ti lucky007. Chceš tím snad říct že v jižních Čechách nikdo dopravní předpisy nedodržuje, zatímco v Praze je dodržují všichni?
02 pro 2015, 09:58
nebavím se o předpisech jako celku ale o povolené rychlosti a pokud to chceš takhle zjednodušovat a tahat ad absurdum... tak klidně ano. za ty tři měsíce co jsem tam žil teď v létě jsem toho viděl tolik že by mi nezbylo než říct "zlatí pražáci..."
02 pro 2015, 11:35
Ahoj,
dekuji vsem za pripominky a nazory. Sedlam vn800 uz 7 let a po skutru jsem se zacal poohlizet tak lete. Bydlim v Brandysku a jezdil bych na Karlov.
Prave cestovni rychlost a komfort jizdy, je to co me zajima u skutru (PCX). PCX asi pro to, ze znacka, mozna jsem trosku podlehl medialni masazi o)).
Mozna ta 125 bude opravdu malo. Parkrat jsem jel na skutru 90ccm, ale to asi nebude odpovidajici zkusenost.
Odpovedi jsem od vas dostal. Moje moto je sice pohodlne a vykon 48kw je postacujici, ale ma 250kg. Myslel jsem si, ze se skutrem budu v Praze "mrstnejsi" a naklady na palivo budou polovicni. Tak asi tak. Diky vsem