Ahoj Maroš, řešil jsem podobné dilema. Na PCX jsem nejel, ale načet jsem všechno možné a rozhodl jsem se pro N Maxe. Vážím cca 80kg a měřím 186cm. Nebudu pomlouvat PCX, protože jsem na něm nejel. Jedna z informací, která mi trochu pomohla při rozhodování, jsou nižší servisní náklady na N Maxe. Servis je po 6.000km místo po 4.000km u PCX + údajně je PCX každý servis časově náročnější (horší přístup k motoru) - tuhle informaci nemám ověřenou, protože ji mám od dealera z Yamahy
. Co mne také odradilo, od PCX je funkce Start / Stop. Věřím, že to možná může v praxi nějakou dobu fungovat dobře, ale osobně to spíš považuju potenciální zdroj problémů. V autě to stejně tak hned vypínám, protože to trvale deaktivovat nejde
Dále v mém výběru hrála roli velikost kol. Širší a menší kola s kvalitnějšími pneu mi vyhovují víc. I když jsem před tím měl skútr se 16" koly, tak tak se raději vracím k menším kolům za cenu menšího pohodlí, ale větší obratnosti. Jako velké + beru standardně ABS. Skůtr mám hlavně do města kde o nenadále situace není nouze a dokážu si přiznat, že nejezdím jako jezdec Moto GP, takže je pro mně ABS výhoda. Chtěl jsem také skůtr, který bude kompaktní - lidově řečeno, dobrý na proplétání zácpami. Subjektivně mám pocit, že N Max má velice povedený motor. Zrychlení na 50km/h je velice svižné, 80km/h tam je hned a na to 100km/h se rozjede vždy. Nevýhodou je relativně mizerná ochrana proti větru od pasu nahoru, ale pokud by to pro mně hrálo velkou roli, tak bych sáhnul po Majesty S (o které jsem uvažoval). N Max má relativně "tvrdý" podvozek, ale je to daň za slušnou jistotu a dobré jízdná vlastnosti. Na druhou stranu je posez velikce pohodlný a místa na nohy je hodně. Co se spotřeby týče, tak to moc nesleduju, ale když jezdím hodně po okruhu (80-100km/h), tak se nikdy nedostanu přes 3l/100km.