Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

10 zář 2015, 08:56

Libča píše:Myslím si, že by byla hloupost ho kupovat narychlo teď na podzim, když ho nutně vlastně nepotřebuju, stejně bych do jara moc nenajezdil

ja som sa na "termin" kupy skutra pozeral z iného uhlu pohladu. Dostal som sa do stadia ze som uz vedel co chcem a naskytla sa mi vhodna kupa prave koncom roka. Tak by bola blbost to nevyuzit. Za usetrene prachy som si kupil vybavu na seba :wink:

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

10 zář 2015, 09:08

KRAES píše:"lucky007" - značka KEEWAY je na špici Čínských výrobců, používá komponenty zahraničních světoznámých firem, něco je vyrobené v Japonsku a většinou v Číně, přesně tak jako je to i u Japonských a iných výrobců motorek a skůtrů. Vým o čem píšu, montoval jsem si do svého SilverBlade GSM alarm, LED podsvícení a pár elektronických doplňků, tak jsem si to pěkně omakal. Nedávno jsem se dozvěděl v servisu, že SilverBlade 125, který naše cesty brázdí nejdýl (3 roky), má najeto přes 36000km při normální ůdržbě a výměnách bez poruchy. A co jsem potkal na srazech majitele skůtrů zn. KEEWAY, tak nikdo neřekl že to byla chyba kupovat a podobné negativa. Samozřejmě byli i běžné poruchy, ale co vydrží věčně a vůbec v dnešní šetřící době?

Mozna sis vsimnul, ze jsem zadny zebricek cinskych skutru tady nesestavoval. A i kdybys tu p**** zopakoval jeste milionkrat, stale to bude jen p*****. Adidas taky sije v Bangladesi, a presto jeho zbozi ma uplne jine kvality, nez zbozi koupene u mistniho vietnamce sijiciho tamtez. Ty tovarny nejedou zadnou pasovou vyrobu na tisice soucastek, ktere by se nasledne snazili rozprodat komukoliv. Vyrabi primo na zakazku podle zadani objednavatele, takze ti sami lide na tech samych strojich v te same tovarne muzou jeden den vyrabet ty nejkvalitnejsi soucastky podle nejnovejsich technologickych postupu z tech nejlepsich existujicich materialu pro kvalitni znacku se statisticky v podstate nulovou chybou a druhej den vypoustet pro zmenu totalni braky pro objednavatele z ciny pomalu bez vystupni kontroly... jen ta cena zakazky bude vzdycky jina a podle toho to i vydrzi.
PS: to ze si na keeway srazech takove lidi nepotkal... nemuze to byt treba tim, ze ti, kteri se uz davno spalili a poucili, uz od te znacky davno utekli, a tudiz ted jezdi na srazy jinych, kvalitnich znacek a ne na keeway srazy :?: :idea: :idea:
Takze ano, keeway je mozna z ciny nejkvalitnejsi, ale zatim stale to cina je a jeste par let asi bude, pokud se nebude chtit profilovat nejakym jinym smerem, a proto je potreba pocitat s tim, ze kdyz bude mit smulu, tak ho ten stroj na opravach vyjde pekne draho (obzvlaste, pokud by si to nebyl schopny opravovat sam). Nic vic, ani nic min jsem nerekl.

-- 10 zář 2015, 09:14 --

Libča píše:jareeek, lucky007, KRAES

Díky za vaše postřehy. Jak jsem psal, vybráno zatím nemám a budu dál pomalu pročítat, pátrat a zkušet. Ono to vypadá, že samotnou koupi skůtru nechám stejně až na jaro. Myslím si, že by byla hloupost ho kupovat narychlo teď na podzim, když ho nutně vlastně nepotřebuju, stejně bych do jara moc nenajezdil a zbytečně by běžela záruka.
Ale stejně se přiznám, že pořád pokukuju po těch dvou co jsem psal (Keeway Cityblade 125, SYM Symphony SR 125 CG 7,5 kW).

A tobe tohle uvazovani jako dava smysl? Evidentne ho nebudes jezdit celorocne takze:
koupim 10/2015 - zaruku mam do 10/2017 - projedu ho leto 2016 a leto 2017
pockam s nakupem do 04/2016 - zaruku mam do 04/2018 - projedu ho leto 2016 a leto 2017
...... takze misto toho, aby ti zaruka "zbytecne bezela" ted na pocatku zarucni doby... tak ti v tom opacnem postupu "zbytecne pobezi" potom na konci zarucni doby... ale najezdis na nem uplne stejne mnozstvi casu/km prece proboha. Naopak z meho pohledu nejvhodnejsi cas, na to, aby "zbytecne bezela" zaruka je prave ten zacatek zarucni doby... v te dobe s nim opravdu nejspis nic nebude a ve chvili, kdy se bude blizit ten konec zarucni doby, mu budes davat poradnej kotel v prubehu hlavni sezony.. takze kdyz by se melo neco podelat, bude vetsi sance ze se ti to stane a stihnes to v zaruce nechat opravit.. nez kdyz ho pul roku pred koncem zaruky odstavis a nepojedes na nem, takze ani nepoznas, ze se tam neco kazi...
Osobne bych tohle cekani videl jako ospravedlnitelne jen s vyhledem, ze s dalsim rokem muze prijit nova nabidka modelu, kde te neco zaujme, nebo s tim, ze budes cekat na nejakou peknou akcni cenu... ale rozhodne ne tim uvazovanim, co jsi ukazal. :idea: :)

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

10 zář 2015, 09:36

Libča píše:jareeek, lucky007, KRAES

Díky za vaše postřehy. Jak jsem psal, vybráno zatím nemám a budu dál pomalu pročítat, pátrat a zkušet. Ono to vypadá, že samotnou koupi skůtru nechám stejně až na jaro. Myslím si, že by byla hloupost ho kupovat narychlo teď na podzim, když ho nutně vlastně nepotřebuju, stejně bych do jara moc nenajezdil a zbytečně by běžela záruka.
Ale stejně se přiznám, že pořád pokukuju po těch dvou co jsem psal (Keeway Cityblade 125, SYM Symphony SR 125 CG 7,5 kW).

Obdivujem tvoju trpezlivosť a racionálne úvahy :D Ja som presný opak,keď sa na niečo nahúčkám sadnem k PC popozerám videá na youtube,navštívim 2-3 predajne a kupujem.Vtedy neskúmam ani ročnú dobu ani možné mesiace straty záruky, proste to chcem mať a keby to bolo včera už je neskoro.
Keby som to takto vedecky skúmal tak by som dnes nemal ani prd, a možno by som sa ani neoženil :mrgreen:

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

10 zář 2015, 11:11

„lucky007“ – jednalo se o pravidelné motorkářské srazy a srazy skútrů (Po Valašsku na skútru, SCOOTER CAMP). Co se týká výrobků ADIDAS, (PUMA, NIKE,… ) tak od doby, co to šijí v Asii, tak stojí za veliké H….! To mne donutilo kupovat starou dobrou českou klasiku Prestige, které vydrží aspoň ty dva roky při denním používaní. Adidasky nosím jen jako sváteční sportovní obuv, aby sem je zase nemusel reklamovat. No abych to uzavřel, z praxe jsem se přesvědčil, že Číňani, Tchajwanci a Korejci umí vyrábět i kvalitní skútry a motorky ( nejen to ), které se i tady budou brzy dobře prodávat ve velkém. Ale bude to pro ně těžší, jako kdysi v Evropě začínající renomované značky HONDA, KAWASAKI, YAMAHA atd. Zatím jsem i rád, že se KEEWAY SilverBlade 125EFI prodává málo, aspoň je to rarita pro lidi kteří se o motorky zajímají a dřív se přistaví na pokec, jako k nějaké renomované známé značce. Venku je zatím pěkné počasí na projížďku, tak se už těším, jak se svezu na svém Čínském maxíku značky KEEWAY :D .

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

10 zář 2015, 11:44

Ceska dvouleta zakonna zaruka je ve svete cosi jako dost unikat takze predstava ze kdyz neco nevydrzi celou zarucni dobu (obzvlast pri dennim pouzivani omfg) je smejd je dost ujeta. Presun vyroby byl nikoliv kvuli snizeni nakladu na material nebo vyrobni zarizeni (oboje stoji vsude po svete +/- absolutne stejne) ale kvuli nakladum na lidskou praci bo je rozdil platit $1 na den a $15 na hodinu pricemz ovsem schopnost a sikovnost tech lidi po svete bude opet v prumeru uplne stejna a vystupni kontrola taktez. Takze tvrdit ze tim presunem se zhorsila kvalita je opet totalni blbost. :idea: a jaksi je trochu rozdil jit do ofiko adidas shopu a koupit si drahej nejnovejsi model bot proti tomu jit k nejakemu preprodejci ktery bud prodava zbozi druhe jakosti (coz si leckdo ani nevsimne kdyz si neprecte kompletni informace k danemu zbozi) a nebo boty ktere uz byly vyrobene pred x lety a ani se uz oficialne neprodavaji a jen se nevyprodaly ze skladu v roce vyroby a od te doby jen lezej a material odchazi... ale hlavne ze jsou levnejsi (na to obecne cesi radi slysej a pak uz zapominaj na to B po tom co slysel A (levnejsi)). Takovyhle vypraveni si nech k hospode u piva kde se s radosti vzpomina jak driv (a pro ceskou kulturu obvykle s radosti este za komancu) byla i ta trava zelenejsi! :) Ale tohle uz je offtopic takze to nechame a zpatky k motorkam.
Takze ano keeway je z hlediska ciny asi nadprumerny a ano je mozne ze casem se posune na stejnou kvalitu jako Sym a Kymco... ale jeste tam neni a jeste nejakou dobu nebude.... TW a Korea uz ted vyrabi srovnatelne kvalitni veci a trvalo jim nejakou dobu nez tady prorazili... ale oni nejsou cinani... to je nebe a dudy sry.. ale trochu soudnosti to chce.
Pokud si dotycny koupi keeway... fajn.. jeho volba.. a ja mu preju aby mu opravdu slouzil bez chyby.. jen je fer mu neplest hlavu tim ze by to mel byt srovnatelne kvalitni skutr s ostatni vyrobou.. je to proste cina... bez ohledu na to ze na cinu dost dobra.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

10 zář 2015, 13:05

Hezký den všem. Na 125 jsem se vezl jen jednou a to velice krátce. Navíc to byl první skůtr od ČZ 175, který jsem po mnoha letech řídil. Tehdy jsem netušil, že se stanu majitelem Aprilie Scarabeo 500. Nedovedu si teď po pár měsících ježdění a asi 4000 najetých km představit jak se na stopětadvacítce dá solidně jezdit. Výkon proti mému skůtru má +- třetinový. Ani ta pětistovka není nic extra.
Musím si někdy na jaře zajít na nějaké předváděcí jízdy a vyzkoušet si to. Ne že bych chtěl přestupovat, ale pro to, abych pochopil ty kteří na nich jezdí.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

10 zář 2015, 13:52

scarabeo500↓

Není to tak hrozné jak si představuješ. Osminka trochu jede.Asi takto: po rovině a když moc nefouká dokáže udržet 110 km/h tacho...102-103 GPS. 80 km/h je tam v podstatě hned,pak ale chvíli trvá než se to rozkutalí.Do kopce udrží těch 80 tacho. Provoz na ní nebrzdíš, naopak osobáky lehce dojíždíš. Problém nastává, když dojedeš kamion. Prostě nepředjedeš.Ve městě žádný problém. Naopak výhody v kolonách a na světlech. Plus jako bonus parkování.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

10 zář 2015, 15:00

Myslím, že si popsal spíš dobře vyladěnou osminku s mírným tuningem. Mě to jezdí po rovině 90-100 tacho a osobáky nedojíždím, spíš se jich tak tak držím a občas mě nějaký předjede. Předjedu akorát tak traktor. A to mám yamahu a dopřávám mu vše podle servisního intervalu. Na druhou stranu jsem toto očekával a nejsem překvapen, já chtěl hlavně ušetřit na spotřebě...2,7-3,2 l/100

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

10 zář 2015, 15:40

A čínská 125 jezdí pokorně mimo město u kraje, protože nechce překážet :D

Vím, že tady ranec lidí tvrdí jak jim to lítá, ale to co někteří popisují je problém na značkovém stroji s 11 kW a podle nich to dává cca +-6kW

osminka je zkrátka ve svém živlu ve městě, mimo město to chce víc koníků

Jakou do prace? po xy-té

12 zář 2015, 10:02

Ahoj,

shanim skutr na dojizdeni do prace s nabehem na celorocni jezdeni (krome totalniho naledi, chtel bych misto sockou jezdit skoro celorocne).

o me:
-180 cm výška jezdce
-mam neomezeny ridicak na kategorii A mam najet occa 80 000 km +/- (vlastním velkou mašinu 750 ccm, ale to není na zimu + na me dost tahne, hlavne kolena)
-rozpocet ideálně 30-50 000 Kč
-jezdim denne 14 km (7 a 7) bez dalnic a silnic pro motorova vozidla jen po Praze
-chci, aby byl skutr takovy pracant a spise do horsiho pocasi/zimy, kdyz je hezky frcim na velke moto

pozadavky(serezene dle dulezitosti pro me):
1) chci byt na skutru schovany, aby na me netahlo (nejak na tom supersportu mi tahlo na kolena) -budu kupovat urcite decku, aby kolena byly v pohode :)
2) skutr by mel mit spotrebu 2-3 l na 100 km (ideál pod 2,5)
3) aby to frcelo na pohodu kolem 70+/- km/h - vic je zbytecnost
4)mel by byt spolehlivy - ale mensi opravy nejsou problem
5) vzhled neresim + neni treba velky ulozny prostor v praci se muzu odlozit veci


Zaverem:

Z tohole mi vychazi, že 125 je asi ideal, otazkou je jaka? Dost dlouho jsem uvazoval o PCX jako hypy skutru, ale dle recenzi tady je pry malinka a clovek, tam neni dobre schovany, coz ja nechci, to je moje je vyrazna podminka. V praci jsem videl parkovat Hondu SH 125 a popravde me dost zaujala, co se tyce ochrany jezdce pred zivly.

Otazkou do plena, jsou nějaké tajné kone nebo jina doporuceni na skutry, ktere jsem prehledl?


diky za rady

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

12 zář 2015, 10:34

Před pár lety jsem četl článek o messengerovi, který celoročně, včetně zimních vánic jezdí a doručuje po Praze na SH150. Ten stroj tenkrát na fotkách vypadal dost opotřebovaně, ale věřím, že sloužil bez chybně. Osobně považuji SHáčka za nejpovedenější městské skútry. Na lepší ochranu potřebují doplnit velkým plexi, jinak je to ryze účelový stroj, bez zbytných parádiček. Doporučuji, měl jsem SH300, krátce před tím SH150, což má stejný rám, jako 125ccm. S tvou výškou nebudeš mít na 125 problém (300 je větší, i když se zdá na pohled stejná).

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

12 zář 2015, 10:42

Ahoj Auror,
já jiné značky zas moc neznám, ale jestli chceš podle 2) spotřebu pod 2,5, opravdu to vypadá nejspíš na hondu. (Zároveň bys měl asi předem splněné body 3) i 4).) Ale možná tu někdo napíše i o dalších.

PCX je malé i mně - a to mám o osm centimetrů míň - tak jsem taky vybral SH.
Pravda, s těmi schovanými koleny si asi na žádné malé stopětadvacítce nelze představovat nějaké zázraky. Ale když je dáš na eSHáčku pěkně k sobě jak prvnička :mrgreen: , tak jsou chráněná celkem obstojně.
(Závěrem: ty dečky a řeznické zástěry se mi opravdu nelíbí. To si radši natáhnu ještě návleky na kolena.)

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

13 zář 2015, 07:11

Levnější alternativa SH - Kymco Agility City. Oproti SH jen mírně vyšší spotřeba.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

13 zář 2015, 07:44

Ahoj Auror(e) :) Pokud to nechceš ještě pro někoho, kdo má pouze řidčák B, kup si raději 150-200 ccm. Bude to papat v podstatě stejně jak 125, ale na předjetí kamionu ten malý rozdíl často rozhoduje, když se za ním nechceš táhnout 5 kilometrů. Jinak SH v kombinaci s plexi a dekou je perfekt. Pokud bys měl averzi k dece, tak nadprůměrně dobře proti počasí kryje např. malý Burgman, s parádním prostorem pod sedlem, a ve dvoukilu se dá sehnat za slušné peníze a docela i jede.
Zde třeba, trošku přes 50, ale vybavený, původ čr a snad i reálné km. Ačkoli reálných 135km/h, které tam inzeruje, určitě nepojede, na to nemá koníky :D Ale těch 115-120 na předjetí by dát mohl.
http://www.motorkari.cz/motobazar/motor ... 20924.html

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

13 zář 2015, 08:37

Jj pětinka jede po rovině a v bezvětří 120-125 tacho 135 pouze z kopce. Jsou levnější jak osminky páč je nikdo nechce. A berou úplně stejně, protože nemusíš jezdit stále pod plným plynem jak na osmince. Pomalejší auto nebo náklad není problém. 100 v cukuletu a udrží to i do kopce.
Odeslat odpověď