Ahoj Pavle,
jak už psal wictor, každý Ti asi poví trošku něco jiného, už jenom proto, že má vždycky nejvíc zkušeností s tím svým skůtrem nebo na něm aspoň něco najel (viz. jeho zkušenosti s S-Wingem nebo X-Maxem). Upřímně, když jsem v loňském čase zhruba touto dobou uvažoval o pořízení toho svého, X-Max byl taky jedním z horkých kandidátů. Nakonec ale rozhodla dílem náhoda a srdce, ale dílem taky trochu rozumu. Volba padla na Piaggio X-Evo 125 (kvůli mému béčkovému řidičáku).
Rozumu proto, že jsem hledal něco sice staršího, ale chtěl jsem mít alespoň servisku (i když nejsem idealista, vím, že i tam se s jistou mírou kreativity dá vcelku dobře "čarovat"). Zvažoval jsem i možnost dovézt si toho svého ze SRN, mám to kousek a němčinou vládnu vcelku v pohodě. Nakonec se ale objevil jeden z dovozu ze SRN (nechtěl jsem Francii nebo Itálii, němců prostě věřím víc), ale už přihlášený v ČR a i se serviskou. Vzal jsem k tomu kolegu - kamaráda, bývalého dlouholetého skůtristu a shodou okolností i člena tohoto fóra, dnes už motorkáře. I díky jeho zkušenostem, ve které jsem vcelku hodně věřil (sám jsem v tom dost nesvůj) jsem se nakonec rozhodl, že X-Evo vezmu. Kupoval jsem ho v říjnu 2014. Něco málo pojezdil ještě během října a pak už šel pod plachtu do garáže.
Pokud jde o náhradní díly, tady nemám v podstatě žádnou zkušenost, skůtr dostal běžný servis a prohlídku, abych si byl jistý, že je vše v pohodě a od té doby už platím jenom za benzín
Možná, že se Ti ještě někdo se zkušenostmi s X-Evem ozve a poví Ti víc. Ale i ze zdejšího vlákna k tomuhle stroji moc nevyplývá, že by někdo řešil nějaké zásadní problémy. Tím netvrdím, že nemůžou nastat, když natrefíš na vylítanou vránu, ale to platí u každého typu. Loni v létě jsem se na dovče v Itálii koukal na čem tam jezdí. Jasně, Italové jsou skůtrařská velmoc a země skůtrům zaslíbená, ale kdyby to byly principiálně nějaké rajdy (a mám na mysli nejen Piaggio, Vespu nebo Aprilii, ale i další italské značky skůtrů), asi by tam nebyly v takovém kurzu. Nikdo nebude rvát prachy do něčeho, o čem by se všeobecně vědělo, že je to díra na peníze...
Pokud jde o mou zkušenost a pocity při jízdě, v zásadě jsem spokojený, až na to, že při mých 189 cm bych asi řešil nějaký deflektor na plexi. Jinak ochrana nohou resp. spodní části těla je příkladná. S mými cca 100 kg váhy si to hravě poradí, nelze ale čekat úplné zázraky, pořád je to jen "dváca" a jezdí okolo 115 km/h (tachometrových) lehce nad osmdesátkou do kopců, mně ale o tu maximálku v podstatě ani nikdy moc nešlo. Asi bych ani neuvažoval o prodeji, ale baťůžkovi se cestování v jedné vcelku zalíbilo a pro jízdu ve dvou už by to chtělo něco silnějšího. Nakonec tedy padlo rozhodnutí o pořízení cestovního endura a s tím spojený řidičák na velkou - to mě ještě čeká
Jestli chceš - to své X-Evo nabízím k prodeji, řekl bych, že pokud se díváš i po X-Evu, asi jsi ho už viděl:
http://www.motorkari.cz/motobazar/motor ... 28636.htmlmám jenom jeden zadek a tomu stačí jedno sedlo...
Pokud jsem Ti pomohl aspoň trochu do dalších úvah, tak to je fajn. Adminovi se omlouvám za okatý
odkaz na inzerát...
P.S. Pokud jde o stočené km, nejsem žádný odborník, ale nedělám si iluze, že by to šlo nějak zásadně poznat, pokud je to skůtr jinak udržovaný