Já vím, že od počítače nemůžu nic vybrat. Je mi to jasný. Šak taky jsem měl v plánu tenhle víkend všechny ty stroje obejít a zjistit, které mi opravdu sedí a má smysl k nim hledat inzeráty. Bohužel v sobotu v poledne jsem skončil trochu v šoku, když jsem zjistil, že motoprodejci o víkendu prostě nemakaj, takže mi nezbylo než dál vybírat pouze teoreticky, a proto jsem ten volný čas věnoval skenování aktuální nabídkové situace u všech těch strojů s tím, že holt ta obíhačka mě čeká až zítra/ve středu, abych se mohl "definitivně" rozhodnout.
ValheruVyloženě rozumné to evidentně není, to je snad jasné. Jenže já do práce nastupuju v půlce října a né na začátku "moto sezony", s takovým načasováním už nic neudělám, stroj času nemám, a právě proto ho chci co nejdříve, abych se na tom co nejvíc vyjezdil, než budu muset do práce. Co jsem se koukal na kooperativu, tak celoroční havarijko nabízej (víc jsem ani nekoukal) - to za a) .. a za b) řekl jsem, že pojistit si chci svoje zdraví a ne motorku. To, jestli si ji pojistím, třeba jen na počátek, než se trochu rozjezdím, to bude hodně záležet na tom, kolik za ní nakonec dám a rozhodně to neberu jako nutnost. Takové situace budeš ovšem zažívat s každou změnou stroje a klidně i až najedeš 10x tolik. Umění je jet tak, aby mě ten manévr neohrozil, i když od něj nevím co čekat, a to já budu. Já jsem do tý práce jezdil už 2 tejdny stážovat před rokem, a vím, že to prostě nedám. Pokud tam mám pracovat, nemůžu prostě jezdit mhd. Na zimu a déšť stačí vhodné oblečení, vhodná výbava motorky a opatrná jízda... stojí to sice peníze navíc, ale to je tak se vším. Pokud ty adekvátní věci nemáš a investovat nechceš, chápu, že to je nic moc. Já jsem smířený s tím, že tu investici udělat budu muset, abych právě takové myšlenky neměl. Nebude to easy a zadarmo... ale tak to už v životě chodí.
Timgad google.com ... nicméně ... česky to hledat nepůjde.. a bohužel němčina a vlastně ani angličtina tu také zrovna moc nápomocné nebudou. Holt nezbývá než použít jazyk zemí, kde skutr je běžný.
AD ten rozpočet:
Šel jsem sem v podstatě jako absolutní i teoretický laik pouze s myšlenkou že "proboha snad 50tis. musí stačit na to, abych koupil značkový ojetý stroj odpovídající mým potřebám" a chtěl jsem se vyvarovat toho, že řeknu "dám 50-80klacků" a v tu chvíli mi začnou skákat rady "přihod 10 a máš tohle, přihoď 30 a máš tamto" - příklad ze světa aut.. bude mi stačit fábka ale dám rozmezí a hned mi přijdou rady, přihoď 30 a máš focuse, přihoď 50 a máš golfa bez ohledu na to, že pro moje potřeby by ty "lepší" neměly žádnou přidanou hodnotu. Nebo u počítačů "přihoď 5 a máš dvojnásobnou ramku", "přihoď 10 a máš i herní grafárnu" .. bez ohledu na to, že pro moje potřeby bych tu větší ram ani grafárnu nedokázal využít. Chtěl jsem, aby, tak jako když někdo mě žádá o radu, mi bylo porazeno pouze to, co opravdu odpovídá mým potřebám a nikoliv to, co se líbí dotyčnému, ale já ty "bonusy" navíc nevyužiju. Ostatně několikrát jsem řekl, že nechci čínu a nechci novej.. přesto mi bylo několikrát předhozeno ať připlatím a koupím novou čínu :-/. A tomu jsem se chtěl vyvarovat. Nicméně s vaší pomocí se mi povedlo dát dohromady desítku strojů, které by opravdu mi měly odpovídat a které v tom rozpočtu dokážu sehnat, za což děkuji! To, že teď licituju s myšlenkou dát víc, je už věc úplně jiná - mám vybrané ty odpovídající stroje, ale zjistil jsem, že za 50k, to bude asi tak 8 let stará mašina z dovozu, bez historie, bez možnosti poznat opravdový stav vnitřností. Ale když připlatím, můžu dostat zánovní stroj s jasnou historií a s jasným stavem. (to vše berte s mírnou rezervou). A já tedy pouze uvažuju, zda by pro mě nebylo i ekonomicky výhodnější si nyní připlatit, protože následně při prodeji by takový stroj opět měl výrazně vyšší prodejní hodnotu a zároveň bych pravděpodobně mnohem méně riskoval, že šáhnu "vedle" a nedoplatím se na tom, abych ho udržel pojízdnej.
Konkrétní příklad:
Honda S-wing ABS, r. 2008, tacho 30tis km, dovoz F, 44 000 kč - nulová historie, neidentifikovatelný opravdový stav, neznámý opravdový nájezd, 7 let stará, bez papírů
http://www.tipmoto.com/motorky/honda/28 ... g-125.htmlHonda S-wing ABS, r. 2011, tacho 16tis km, původ D, 75 000 kč - jasná historie, víceméně jasný opravdový stav, reálný nájezd, 4 roky stará, kompletní doklady
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1(jasně tohle je dealer ale podobné se tam objevují i od soukromníků)
A to proč prostě jsem řešil dát víc, není že si chci vyhodit z kopejtka, ale prostě protože ta dražší ve finále může být výrazně levnější a zároveň její prodejní cena bude výrazně vyšší než u té levnější v okamžiku, kdy bych jí prodával, takže ve finále... můžu na tom nejen ušetřit, ale i vydělat, pokud nyní dám víc, než jsem původně řekl. Ale jinak se nic nemění.
Resp. ... vy jste zkušenější.. jestliže bych teda řekl, že jsem ochotný do toho stroje dát i (výrazně) více, než těch 50... tak co se změní? doporučíte mi něco jiného? nebo prostě jen mi řeknete, že mám teda hledat tyhle, ale zánovní a ne ojeté? Díky!!
Protože jak jsem řekl, nebojím se připlatit, pokud to budu chápat jako opravdovou investici, ale nehodlám připlácet za zbytečnosti, protože fetišem po novejch věcech neprahnu a po pár hodinách s hadrem a saponátem v ruce i ta stařešina může vonět novotou, ale jak dlouho mě bude bez dalších investic vozit je věc druhá.
zitow omfg
netušil jsem, že něco takového vůbec existuje
nicméně... já na motorky nejsem no
a když by mě to náhodou někdy chytlo (doufám že ne
) tak si určitě koupím nějakou normální a ne "skutrorku". Teď fakt chci skutr... a než tohle tak bych radši šáhnul po nějaké té tříkolce ...ale ty hádám do 125ccm stejně nejsou a rozšiřovat si řidičák nechci, dokud nebudu vědět, že je to pro mě i zábava a ne jen prostředek pro cestu do práce.
crhy právě ten opravdový stav je věc, která mě trochu děsí. já to narozdíl od auta nedokážu zhodnotit vůbec a ve svém okolí nemám nikoho, kdo by dokázal - co je právě i jeden z důvodů, proč uvažuju přihodit a mít to "jistější"