Pokud by ta PCX byla nejaky top stroj, pak má smysl o tom přemýšlet, ale jestli jsem to teda správně pochopil, tak ve skutečnosti jde o stroj, kde můžu počítat s tím, že ke kupní ceně musím připočíst ještě rovnou nový gumy a nový sedlo... to mi nepřijde jako charakteristika top stroje. Ale ve výběru jí zatím nechám, než zjistím, kolik teda vlastně musím automaticky připočítávat.
sakic019Podívej, to že jsem psal, že chci ojetou, nebylo protože bych chodil o žebrácký holi.. klidně můžu vzít těch 200tis., co jsem před hodinou dostal v áčkách za svýho civica, a vrazit je do toho skůtru a bude to fuk, ale nechci. Dal jsem si limit 50tis., který je podle mě cca cílovatelnej a zároveň pro mě racionální, právě proto, aby mi někdo rovnou neříkal, přihoď 10 a máš tohle, přihoď 30 a máš tamto. Pokud by se objevila nějaká "must buy" nabídka, která by pro mě zároveň byla dobrou investicí, klidně tam ty peníze navíc dám, ale jinak ne. A jelikož ty, podle mě nesmyslné, řeči o nových a zárukách jsem tu potkal při čtení tolikrát, tak to sem napíšu... třeba se někteří chytnou za nos a pochopí, proč
zcela kategoricky trvám na tom, aby ten stroj byl ojetej (PS: neber si to osobně, je to obecný text pro všechny, kdo kdykoliv doporučili koupit novej stroj, aniž by krom A řekli i B):
1) Ty si myslíš, že je ta záruka zadarmo? Že je to jen takovej bonus zadarmo, co od prodejce dostaneš? Myslíš si, že (kdyby to ze zákona šlo), že by novej stroj bez záruky stál stejně jako ten s dvouletou zárukou?! Ani omylem! Každý solidní a zaběhnutý výrobce i prodejce ví, jaké jsou jeho průměrné náklady, které mu vzniknou reklamacemi v záruční době pro dané zboží! A co asi udělá? No samozřejmě je připočte k ceně! A k tomu si ještě připočte třeba 10% navíc, pro jistotku. Takže buď v klidu... díky té skvělé záruce jsi si vlastně už předem při koupi zaplatil cenu za průměrnou opravu těch vad ze záruční doby. Samozřejmě, můžeš být smolař a koupit blbej kus, a pak jsi rád, že záruku máš a "vyděláš na ní", ale taky naopak.. je sice krásný, když jsou lidi happy, že zrovna jejich kus je neporuchovej.. ale už jim nedochází, že ze svého zaplatili opravy všem ostatním, kteří měli poruchovější... tak či tak... v průměru budeš mít průměrné problémy a ty sis zaplatil už při koupi... žádnej bonus to nemá. Kdybys tu záruku neměl, tak tě nakonec v průměru vyjde stejně draho (spíš ale levněji protože ten výrobce má vždy trochu nadsazený to krytí před závadama)!
2) Nevím, jak je to s nucením havarijka, ale předpokládám, že třeba garančky jsou jako u aut povinné. Ono je totiž samozřejmě mnohem levnější najít a opravit závadu, která se teprve tvoří, než ji opravovat ve chvíli, kdy se totálně rozjela a nedej bůh rozmlátila i něco dalšího. No a? No b! Co by tobě mělo být po tom, jestli toho prodejce ta oprava přes záruku bude stát litr (protože ji našel včas), nebo dvacet litrů (protože to bylo pozdě a dodělalo se i něco dalšího kvůli tomu)?! Tys měl záruku a je to jeho problém přece ne?! Jenže není.. on ti totiž napaří garančky, čím SOBĚ šetří náklady tím, že je přenáší na TEBE ... pro něj je to levnější, a zároveň ty jsi ten, kdo za ty garančky platí (omfg to je to nejabsurdnější, co kdy kdo vymyslel platit za garančku) a zároveň jima ztrácí čas (a čas sou peníze!)!!! A ještě ti o tom budou vyprávět takový **** o tom, jak vlastně můžeš být štastnej, že víš, že je to všechno v pohodě a nic se tam nekazí
zkusil ses sám sebe (nebo dokonce toho prodejce?!) zeptat "a co je mi po tom? já mám záruku a může mi být ukradené, jestli se tam něco d*****" ... a přesto.. na ty garančky musíš a budeš je platit a ztrácet nima čas.. ne on.. ale ty.. a to si samozřejmě OPĚT musíš připočíst k té pořizovací ceně!!! Ta nekončí tabulkou na tý motorce... je to motorka + záruka + garančky.. to je výsledná cena nové motorky, kterou opravdu zaplatíš za novej stroj.
3) Pak tu máme ztrátu hodnoty. Uvědomuješ si, že jen tím, že podepíšeš na krámě tu kupní smlouvu, tak v tu chvíli jsi prodělal cca 10% z kupní ceny, protože ta motorka už za víc jak 90% toho, cos jí koupil, prodejná nebude? Bez toho, abys s ní vůbec vyjel z prodejní plochy.. prostě v tom okamžiku proděláváš tisíce. A to je jen začátek. Během dalších dvou let, i bez toho abys na ní vůbec jezdil, ztratí dalších 20-40% kupní ceny! To už máš 30-50%! Jenže ta křivka není lineární... dalších 30-50% totiž ztratíš až v horizontu 5-nekonečna let!!! Proč bych měl být ten "hlupák", který vyhodí tisíce z okna jen za to, že si koupí novou? Sry to je imho fetiš. Jsou samozřejmě věci, které bych si použité nekoupil, ale motorka mezi ně rozhodně nepatří, právě naopak!
4) Tak proč ne třeba zánovní, po půl roce, po roce? Tak ještě jednou k té záruce... tohle drtivá většina lidí v téhle zemi ani netuší totiž -
záruka není přenositelná!!!!!. Záruku má vždy první kupující a nikdo jiný! Jasně, když koupíš použitou televizi, kde jediným dokladem o koupi je anonymní účtenka, tak ti nedělá nejmenší problém ji reklamovat samotnému. Nikoliv však u věci, kde je původní kupující z kupní smlouvy naprosto zřejmý (PS: například si na tohle dejte pozor i u mobilů!). Takovou věc smí reklamovat pouze tento člověk a nikdo jiný. Neexistuje způsob jak právně takové právo převést. Ten závazek prodávající firmě prostě vzniknul jen a pouze vůči původnímu kupujícímu. Takže, když takovej stroj koupíš, a něco se podělá, pak můžeš se jen modlit, že ta firma bude natolik solidní, že ti to opraví i tak, jinak by ti nezbylo, než toho člověka, od koho ji máš, kontaktovat a on sám a jediný by mohl uplatňovat záruční opravu... jenže... kolik smluv jste takhle kdy podepsali, kdy jste si v ní vymínili, že s vámi musí v případě reklamace spolupracovat a podat ji?... hádám nikdy v životě.
Snad už je to dost zřejmé, proč za žádných okolností teď nehodlám kupovat novej stroj. Co je teda dobrá koupě? Nejlepší je koupit ho v okamžiku, kdy mu končí záruční lhůta - řekněme ty dva roky v tomhle případě. Inzerent je ten, kdo prodělal těch 10% při koupi, dalších 30-50% za ty první dva roky, zároveň zaplatil předem ty záruční opravy. 1) Můžeš si vybrat stroj, který bude dobře opečovávaný, takže de facto pak kupuješ "zánovní" stroj. 2) Díky tomu, že on byl ten, kdo musel řešit garančky a opravy o nichž máš záznamy, víš zároveň naprosto přesně, jestli ten jeho kousek je ten poruchový (protože opravoval furt něco), nebo jestli kupuješ neporuchový stroj (a on byl ten, kdo zaplatil opravy poruchovejm). 3) V tu chvíli ty místo 62 tisíc platíš třeba 30 tisíc. Takže, i kdyby se nakrásno pod tebou ta motorka v ten moment rozpadla, stále ti zbyly peníze na to, aby sis koupil tu samou ještě jednu.
Předem se omlouvám adminovi i všem ostatním, ale doufám, že trocha osvěty prospěje všem.
Takže NE, NECHCI NOVEJ. A nechci šmejd. Nejsem mechanik, ani v týhle oblasti zručnej a nemám žádné nářadí ani vhodné prostředí na nějaký self-made servis. Potřebuju něco u čeho si může věřit, že když to koupím, tak ty tři roky mě to každej den do práce doveze, ne že to bude stát měsíc v záruční opravě a já budu jezdit metrem a libovat si, jak jsem ušetřil, když ta oprava je "zadarmo", protože je záruční.
Z Piaggio by designově pro mě přicházel v úvahu jen X10. Díky, zařadím ho do výběru... a uvidím, jaké jsou na ty kusy ohlasy, a co je vlastně za kolik sehnatelné, a tudíž jestli v mém rozpočtu zajímavé.
BTW: ten inzerat, co tu byl... taky bych byl rád za podrobnější info... ročník? cena?
Jinak to maximální stáří... já vím, já vím... ale to je další z těch věcí, o kterých zatím vůbec nic nevím, a teprv budu dohledávat. V autech si dokážu říct limit v pohodě, ale u skutru prostě nevím, co je rozumné, a co už není. Ostatně k tomu asi i by stálo na zamyšlení.. u nás je to rozběhlé od 2013 díky zákonu, tudíž ta nabídka bude výrazně omezená proti poptávce, než v jiných zemí, kde to je běžné už dlouho... nestálo by teda za to, si pro něj někam dojet? Letenky po evropě jsou za pár kaček.. a aspoň bych rovnou viděl, jestli mě domů doveze
ale vůbec nevím, zda je to cenově racionální (jako to bejvalo třeba před 10 lety u aut...).. nějaké zkušenosti?