Diky chlapi, tolik reakcí hned po ránu jsem ani nečekal. Zkusím to vzít trochu systematicky.
AD parking: Bydlím v absolutně klidný lokalitě na Břevnově, kde v podstatě nic nehrozí ani tak. Navíc stále ještě bydlím (a dost možná ty tři roky i budu) na koleji, která má osvětlené "nádvoří" s prosklenou 24h recepcí, před kterou by stál. Šance, že by mi ho chtěl někdo ukrást se limitně blíží nule. Jediné z čeho bych měl trochu strach je "demence ožralejch studentů". Zatím to asi risknu, ale při náznaku prvního problému není pro mě problém hodit ho na oplocené parkoviště s nonstop kamerovým dohledem z recepce druhého bloku koleje za dost zajímavý prachy (tuším 200/měsíc). A v práci je to opět absolutně bez strachu - jsem v areálu nemocnice.
Vím, že padesát na útratu není třeba moc, nicméně nechci do toho vrazit nějak šílený prachy a dostávat se na cenu ojeté fábie (tam už i tak jsem). Naopak bych byl mnohem radši, pokud bych se vešel do co nejmíň, klidně do poloviny a bude to o to lepší! 50 spíš počítám, že bude rozumnej strop, protože zase nejsem tak bohatej, abych si kupoval levný věci.
Nejsem motofanda, nemám v plánu se na tom kdovíjak vyžívat, spíš úplně naopak - nikdy jsem motorku nechtěl, mám se prostě až příliš rád a je to pro mě moc velký riziko na tom jezdit (až si ho koupím tak si rovnou jdu udělat životní pojistku pro tyhle případy :-/), jedinej důvod, proč to kupuju je, že jezdit hodinu do práce metrem by mě zabilo a tímhle tam budu za 15 minut (a minimálně do přístího podzimu nejspíš v téhle práci zůstanu, takže ten minimálně rok nějak vyřešit musím). Ty výlety v létě jsou už jen ve stylu "když už ho mám, tak ho přece využiju", jinak je pro mě stejně zajímavější cestování autem (i když to teď mít nebudu).
Ale pokud jde o náklady na oblečení a výbavu - nepotřebuju per se motorkářský, cokoliv co půjde nahradit něčím, co už mám, to nahradím. V tomhle případě prostě budu jen muset řešit hledisko bezpečnosti a funkčnosti. Takže helmu, tak jako zimáky si pořídit chci/musím (i bez ohledu na zákony), ale jestli si nevystačím s bundou a rukavicema na board, které mají perfektní ochranné podmínky proti počasí, to nevím, třeba jo...
TUNERNeber to prosím jako nějaký útok ...Ano mám ještě 4-6 týdnů na to, abych se víc rozkoukal a vybral si. Jenže ty si pravděpodobně něco o motorkách už věděl a ty informace, které jsi čtením těch for dostal ti něco dávaly a zajímal ses o konkrétní model, který jsi jen porovnával s jinejma. U mě nic z toho neplatí, a jestliže ostatní píší, že těch co by mi měly sednout je moc, tak asi chápeš, že těžko si můžu o každé přečíst všechno (navíc.. každej jeden model bude trochu jinej, podle roku výroby co bych musel tak zohlednit a nastudovávat to tak o úplně všech modelech a všech letech výroby je trochu nonsense apod.) Já se na to vlastní studování nevykašlal. Ale třeba číst tenhle thread od začátku je o ničem, když jsou tam tři roký starý informace, a když jsem teda to četl pozpátku, tak posledních 20 stran jsou dohady s nějakým ******* o ničem, které mi zabralo pročíst celej večer a nedozvěděl jsem se nic! A bohužel při listování ještě dál pak většinou to vypadá takto: "Mám takovéto požadavky, co mi doporučíte" a odpovědi "kup si tohle nebo tohle" ... ale bohužel nikde není skoro vysvětleno proč zrovna tohle je ten vhodný výběr, proč ne něco jiného. A když někdo napíše mám 190cm a odpověď je, že "tahle" je malá kup si "tamtu".. tak super.. vim, že na něj je malá .. jenže ... není na mě velká? Co když je pro něj malá, je okej pro 180cm ale pro mě už bude velká?? To se ovšem v drtivé většině příspěvků v tomhle foru nedovím, a proto to pročítání je pro mě mnohdy v podstatě ztráta času. Já bych potřeboval nějaké basic články o tom jak vybírat motorku. A bohužel nikde jsem je nenašel ani nevygooglil (nechápu proč to někdo neprodá do novin/časopisu takovej článek, když zájem by o něj určitě byl a když o autech je tohohle spousta). Já musel teď vůbec googlit co jsou to hefty, který mi kolega doporučuje vyhřívaný
Chybí mi prostě nějaký manuál, který by konkrétněji psal, co a jak. To, že širší kola lépe projedou nerovnost vím, ale co jsou širší kola? Od kolika palců? To, že na svižnost bude mít vliv nejen výkon, ale i poměr výkon/hmotnost, je taky jasné, jenže pro mě je absolutně nepředstavitelné už jen to, jaký je rozdíl mezi 8 a 11kW, natož pak do toho vztahovat ještě hmotnost, je lepší 8kw/100kg nebo 11kW/180kg.. funguje tam přímá úměra, že bych si to fakt mohl vydělit? A ten výkon, pod který bych fakt neměl jít (resp. třeba podle kterýho poznám, že to není nějakej šmejd je kolik? 5? 8? 10?...). Říct pročti si, je strašně snadné, ale pokud by naopak ty nebo kdokoliv jiný, kdo se tu a v moto světě orientujete (a tudíž víte, kde to lze najít) naopak napsali "hele tady máš 10 stránek diskuzi o tom jaký je vhodný výkon s ohledem na hmotnost" nebo "tady je 20 stran o tom jak by měla být motorka vysoká, proti postavě člověka" ... věř mi .. strašně rád si je přečtu a nebudu tím otravovat vás, ale já bohužel tyhle manuály na výběr nikde zatím nenašel, proto jsem se zeptal. Ale neboj ... čtu dál vše co se dá... nejsem totiž člověk, který by si vybíral podle jiných.. naopak si vždycky všechno chci nastudovat a až teprve tomu rozumím, tak si vybírám podle sebe... ale s ohledem na tu absenci informací jsem teda poprosil buď o typy na konkrétní stroje, které by pro mě mohly být vhodné (abych právě věděl teda, o kterých studovat) nebo informace o tom, na co se zaměřit konkrétně, či kde o tom najdu víc info (abych si to zase mohl nastudovat).
Každopádně dík moc. O tom rozdílu mezi vodním a vzduchem si ještě dál dočtu info, protože hádám s mým rozpočtem budu stát před oběma variantama, výkon teda je snad už jasnej kam směřovat, prostě ten největší možnej (jen ještě najít info o tom jak do toho zapracovat tu hmotnost motorky
). Ta šířka gum je fakt jedno? Já teda budu jezdit v podstatě jen po městským okruhu, kterej je udržovanej, takže problém s nerovnostma by být neměl (a v létě už vůbec ne, i kdybych jel na výlet). Ta spotřeba - na kolik je u skutru možné důvěřovat informacím od výrobců ohledně spotřeby? Platí to cca +/-?! Nebo je to jak u aut, že ty reálný jsou úplně jiný? Protože samozřejmě bych jí rád dostal co nejníž.
Jinak ostatním taky díky, samozřejmě, budu to muset okouknout i osobně a sednout na to, a líbit se mi
(líběj se mi víc ty co připomínaj spíš motorku než ty co vypadaj jak vespa skutr), ale nejdřív to musím aspoň trochu zúžit, abych věděl, o čem si nejdřív přečíst, než to půjdu omrknout. A píšu si:
PCX, S wing 125, Yamaha X max 125, Honda SH 125
Double-JNa devítce máte ten obchod? Že bych se mrknul, jak to vlastně vypadá v reálu
i když z obchodu nic nebude, bo já fakt chci ojetý. Ta ztráta peněz za depreciaci novýho mě neláká a fanda nejsem no.
-- 28 srp 2015, 11:21 --
Ještě bych se chtěl zeptat - ABS. Na mnoha místech je vychvalovaný a snad každej píše, jak je to super. Nevím, jestli v mojí cenový relaci se mě to týká, ale pokud bych měl stát před rozhodnutím bez ABS, nebo něco připlatit a mít ABS, měl bych si udělat jasno. A abych pravdu řekl - v autě jsem ho nikdy nevyužil, tak si moc nedovedu představit, proč na tom skutru při menších rychlostech bych najednou měl. Opravdu je to u 125ccm skutru tak dobrá věc? Fakt to je k něčemu a dá se využít?
Start&Stop chápu, že bych i mohl využít (i když ten už asi určitě bude mimo mojí relaci). Ale to ABS mi nesedí nějak.. dík!