Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
02 bře 2015, 23:05
Může mi někdo poradit když např.SYM CROX má výkon žalostných 6,5KW stojí 40litru a pohodová rychlost 70 až 80km, např Suzuki Sixteen 125 stojí skoro jednou tolik a tohle o něm píšou.
Skútr Suzuki UX125 Sixteen je sice osazen motorem o zdvihovém objemu 124cc, ale jen stěží budete rychlejší, než na klasickém skútru s motorem o objemu 50cc. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je 12.8 koní a její kroutící moment činí 11.5 Nm. To nejsou sice úplně nejhorší hodnoty, ale pořád jsme se nemohli zbavit dojmu, že je motor líný a pomalý. Můžete se pohybovat maximální rychlostí 100 km/h, ale ideální cestovní rychlost leží na hranici 60 km/h. Mezi jednoznačné klady tohoto motoru patří určitě jeho velmi nízká spotřeba paliva a líbila se nám i převodovka CVT. ~i1
To jsou všechny značkové skutry takové děla, nebo ty výkony v KW jsou na oko?
Uvažuji o taky o hondě PCX ,ale nechápu jak může mít skoro stejnou maximálku jak Sym crox který má 6,5 KW, 95km
Má tedy cenu kupovat něco o 20litrů dráž jen proto že ve dvou to jede o trošku líp?
02 bře 2015, 23:06
A kde to prosimtě píšou?
02 bře 2015, 23:15
tady.--http://clanky.katalog-motocyklu.cz/495-suzuki-sixteen-125/
02 bře 2015, 23:24
Opravdu odborná stránka, když kromě článků na motorky dělá i auta, telefony, notebooky, tiskárny, monitory a foťáky. Na jejich informace bych tedy opravdu nedal. Nicméně co chceš slyšet? Proč je výrobek Suzuki dražší než výrobek SYM? Asi proto, protože je to kvalitní a léty prověřená značka s velmi širokým zastoupením po celém světě, u které tě narozdíl od čínské, pardon, taiwanské značky nebudou trápit problémy, které bys ani nečekal. Vše se odvíjí od kvality materiálů, přes kvalitu zpracování a hlavně přes kvalitní a neodfláknutou výstupní kontrolu.
02 bře 2015, 23:28
Názorov a pisálkov je mnoho a každý si môže svoj subjektívny dojem opísať po svojom. Preto by som sa oprel o základnu majiteľov v databáze motorkári.cz a tam sa priamo majiteľa daného skútra opýtaj na reálne hodnoty (ak teda tu nedostaneš odpoved priamo od majiteľov daných dvoch nie rozšírených modelov). A pozor slovo "skoro" je vec osemetna
03 bře 2015, 10:27
Souhlas s "BrAtKo" a "Vratas" ...
Vždyť se stačí podívat na zahraniční review. V případě CROXe je česká recenze tady :
http://www.skutrportal.cz/1176-sym-crox ... torem.html . Na Sixteen žádná (normální) česká recenze NENÍ, ale YT je pár zahraničních příspěvků.
A jak píšeš "SYM CROX má výkon žalostných 6,5KW" - tak věř že těch žalostných 6.5kw dokáže 100kg skůtr pěkně rozparádit.
A vté recenzi píšou : "Můžete se pohybovat maximální rychlostí 100 km/h, ale ideální cestovní rychlost leží na hranici 60 km/h." - což může být klidně pravda, maximálka u 125ccm bývá kolem 100km/h a holt Sixteenu nejvíce sedí rychlost 60km/h , což je městský provoz (50-80km/h).
03 bře 2015, 11:38
Já měl sixteena a mohu jen dodat, že nemá problém jet GPSkových 103km/h - rovina s plexisklem. Je to normální značková osminka a jako takové nejvíce sedí rychlost kolem 70-85 km/h. Z kopce samozřejmě uměl i 120 - tacho, ale to není nijak důležité.
09 bře 2015, 00:58
Zdravím,
chci si koupit ojetý 125ccm skůtr na ježdění po městě, především do práce, ale denně max 20-25km. Nemám (zatím) garáž, takže moje parkování bude pod plachtou před domem a na zimu u bráchy v garáži mimo město. Chtěl bych něco "sportovnějšího" co se jízdy a designu týče. Můj rozpočet je "jen" 45000Kč do kterých se chci vlézt i s přihlášením a základním uvedením do provozu, ale také očekávám, že mi třeba 4m bude jezdit skůtr bez investic.
Zalíbila se mi hodně aprilia, konkrétně 125 SR motard, jenže ta je mimo můj rozpočet, takže dále jsem našel model sportcity, který lze koupit od 34k do 40k (rok 2009/2010), jenže nic není v místě bydliště, spíše tak 150km od něj a navíc na zahraničních papírech.Potom jsem našel přímo v místě bydliště zmíněný SR motard 125 za 49000 s CZ papíry (2014) a v záruce.
Já skůtr chci jako praktický dopravní prostředek na denní dojíždění, potřebuju něco spolehlivého nemám garáž abych si s ním pohrával "pod střechou" nebude to primárně můj módní doplněk, takže nechci za něj utratit příliš mnoho peněz pokud to není nutné.
A tak moje 1. otázka zní: Koupili byste raději "levný" starší stroj dovezený ze zahraničí, nebo dražší původem český, v záruce, novější?
2. otázka je: Na kolik zhruba přijde přihlášení zahraničního stroje? Vyplatí se vůbec pro skůtr jet 300km, přihlásit ho a doufat, že se nic nepokazí? (k té ceně přihlášení, vím, že jsou kolem toho různé články, ale také vím, že ceny se dost můžou lišit, tak by mně zajímaly vaše zkušenosti abych měl představu, na kolik mě celý ten dovezený skůtr vyjde...)
Díky za odpověď.
09 bře 2015, 09:31
Kolik stojí přihlášení Ti řeknou na místním magistrátu a STK, tak si tam zavolej a budeš to mít stopro. Ostatní je individuální a probírá se tady všeobecně pořád dokola. Většina teoretických otázek uz tady byla zodpovězena.Venuj tomu svůj čas. Nakonec bude rozhodnutí stejně jen na Tobě a Tvých preferencích. Projed inzeráty kolem Tvé ceny a ptej se na konkrétní stroje.
tap-Melius LTE
Naposledy upravil
aldav dne 09 bře 2015, 09:40, celkově upraveno 1
09 bře 2015, 09:39
A co třeba takový úplně nový stroj, jako je Kymco DJ125S
http://www.kymco-praha.cz/427/dj-125-s, budeš mít nový, se zárukou 2 roky, první investice přijde po najetí 1000 km (1. servis) a pak nejspíš až "za rok" v podobě dalšího servisu při 5000 km. Nebylo by to rozumnější, než kupovat něco, o čem vlastně nevíš, co kupuješ?
Každopádně za uvedené peníze ti to klidně pořídím, přihláším a ještě ti k tomu něco přidám
Kdyby tě to zaujalo, napiš SZ.
10 bře 2015, 17:06
Zdareec
doufám že to tu není.. ve vyhledávači jsem našel jen nějaké věci o tom že to jede jak šnek.... Chci se zeptat, jestli tu je nějaký (doufám že šťastný) majitel tohoto skútříku a případně by mi o něm něco řekl.
Mám v plánu si ho koupit začátkem dubna, takže si cením každého poznatku.
Díííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííík
15 bře 2015, 11:38
Piaggio teď dává tento vstřikovací tříventilový motor do všech svých 125 ccm včetně Vespy. Mám Fly 125 3V s tímto motorem a je skvělý. 12 koní. Servisní interval 10.000 km. Malá spotřeba. Určitě žádný šnek.
Naposledy upravil
Sarapatka dne 15 bře 2015, 15:13, celkově upraveno 1
20 bře 2015, 00:37
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, dělám si papíry na auto a poté bych si chtěl pořídit skútra, jelikož bydlím ve městě, ale cesta za město by mě neminula, chtěl bych se zeptat jestli by jste radši vzali úplně novou Hondu nebo radši ojetý Maxík (rok-06-09) s lepším výkonem, ale najetými kilometry?
Děkuji za radu.
20 bře 2015, 08:25
Záleží na Tvé postavě, pokud máš do cca 175cm (max. 180cm) tak se na PCX pohodlně poskládaš a tímto doporučuju funglovku, ale pokud jsi vyšší či objemnější tak raději jdi do maxíka, nicméně za cenu nové PCX koupíš i novější ročník (model) X-maxe, loni jsem řešil stejné dilema...
20 bře 2015, 08:32
Ono jak se to vezme. Mel jsem oboji a zalezi na co skutra pouzit....
PCX je lehci, mensi, ale vykonem a mrstnosti do mesta staci, horsi je to na silnici, kdy jeho maximalka je tak 95-100. Kdyz chces predjet kamion, temer nerealne....Ulozny prostor pod zavazadlem je o mnoho mensi nez na Xmax. PCX se svymi pneu - "galuzkami" na mokru taky nic moc..Ovsem je tu nizka spotreba, vzhledem k vaze se s nim snadneji manipuluje. Ovsem oproti Xmax tak dobre nekryje proti vetru a myslim, ze je celkove i pouzitymi materialy staven na mensi zatez....Taky se mi stalo, ze mi prasklo par plastu - provozem, vymolama apod. To na Xmax ani nahodou...
Xmax - to uz je stroj vyssi tridy, drzak, robustni konstrukce, kterou kdejaky vymol na ceskych cestach jen tak neprekvapi, ulozny prostor pod sedadlem- nevidel jsem jeste v dane tride vetsi....Max. rychlost do120km/h staci na predjeti a prijemnou jizdu i mezi mesto. Pri rozjezdu je vsak PCX mrstnejsi... Sel bych asi do r. 2010 a vys. Je zde prostor na protazeni noh a myslim ze i 12V zasuvka...Vyborna spotreba do 3l, italske motory Minarelli....Ale pozor na ojetiny u nas, ve Francii nalitaji klidne i 40tis km za 3roky a u nas se to prodava stazene min na pulku...Poznas to podle kotoucu, jakmile jsou bt minimalne sjete,ma ten stroj min nad 25tis km .Xmax vydrzi i 100tis bez problemu, ale je potreba resit provozni veci , vodni pumpa, kotouce apod. Nic levneho...Takze radeji priplatit za stroj s jasnou historii a servisem...
Odesláno z mého Transformer TF101 pomocí Tapatalk