Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
11 dub 2014, 05:50
ZDAREC,POTŘEBUJI PORADIT.UVAŽUJI O NÁKUPU NOVÉHO SKÚTRU,BUĎ KYMCO DOWNTOWN NEBO YAMAHA X MAX.OBA JSEM PROHLÉDL A NEDOKÁŽU SE ROZHODNOUT.PORADÍ. MĚ NĚKDO,CO BY SI VYRAL A HLAVNĚ PROČ
DÍKY
11 dub 2014, 06:20
falalinko:
Rozhodni se třeba podle servisu, který máš blíž.... a nebo podle využití, X max bude obratnější, Downtown je robustnější, přepokládám, že 125 ku hledáš ?
11 dub 2014, 08:07
falalinko:
tyjo Ti radí dobře, pokud chceš kupovat skútr nový (a nemyslel jsi ojetinu "novou" jen pro Tebe), tak minimálně dva roky budeš vázán na servis a je lépe využít autorizovaný. V tom případě je důležitá jeho vzdálenost z bydliště a také solidní pověst.
Downtown jsem měl, na X-Maxu jsem se jen vozil, ale na 400 ccm. Srovnání už bylo přesně vystiženo - X-Max bude o něco mrštnější a hbitější, Downtown Ti nabídne o něco lepší ochranu a možná malinko více místa pod sedlem, pak také 12V zásuvku nebo seřizovatelné páčky brzd (ale ty stejně nastavíš zpravidla jen jednou). Downtown má ABS sériově, X-Max u dražší verze, takže pokud chceš ABS, cenový rozdíl už bude citelnější - 20 000 Kč (ale záleží i na cenové dohodě u prodejce). Ceny servisu i ND budou podobné, stejně jako rychlost a dostupnost. Na X-Max možná dostaneš více věcí z druhovýroby, ale klasické doplňky jako větší plexi, top case apod. jsou dobře dostupné pro oba modely
Pak je tu faktor - Japonsko vs. Tai-wan, to může rozproudit delší debatu...
Ale k tomu se váže i případný prodej. Pokud teď koupíš 125ccm a během roku dvou zjistíš, že chceš větší objem motoru, tipuji, že Yamaha si udrží lepší prodejní cenu.
11 dub 2014, 09:17
falalinko:
Spousta majitelů KYMCO, kteří víc jezdí přechází na stroje Italské a Japonské, přestože portfolio strojů KYMCO nabízí skůtry všech kubatur a mnoha tváří.
Jestli to máš na ježdění za kopec a do krámu, tak je to jedno. Jinak si pročti vlákna a rozhodni rozumem.
12 dub 2014, 07:20
Gandalf, tyjo a další:
Ano,chci 125 cm3.Sice bych radši něco silnějšího,ale nemám na to papíry.Servis je u obou značek u nás ve městě,v tom problém není.Stále se nemůžu rozhodnout.Co ted?..
12 dub 2014, 07:34
falalinko:
Pokud se neumíš rozhodnout a rady sofistikovaných přátel na néťu tě nepřrsvědčili, nezbývá než se obrátit o radu na rodiče, přítelkyni, nebo v krajním případě na manželku. U ženského pohlaví je rozhodující faktor barva a to pokaždé překvapivě vždy jiná, než by se dalo předpokládat.
A tak směle do doho!
roflmao2.gif
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
12 dub 2014, 07:44
falalinko:
Jestli chceš něco silnějšího, tak se rozhodni pro to co ti ten vyšší výkon v rámci kubatury nabídne..
12 dub 2014, 09:02
falalinko:
Tady bych si dovolil dodat, jestli tě láká silnější kubatura, netrap se co si teď koupit a skoč rovnou do udělání papírů na moto a pak už není co řešit. Autoškoly díky příznivému počasí jedou už motorky o sto péro. Je mi padesát, sám jsem prošel celou kubatůrovou cestu od Babety, přes endura, R1, včetně GW 1800 ccm a vidím i podle kamarádů co do teď odolávali a nakonec ani loňská "radost" ze 125 bez nutnosti dodělat velkou motorku jim dlouho nevydržela a letos další dva udělali papíry (třetí čeká na zkoušky) a shánějí skůtra aspoň 300 ccm
.
12 dub 2014, 11:23
falalinko:
Je pravda, že řidičák je jednorázová investice na celý život. Kurz můžeš mít do měsíce hotový včetně zkoušek a jde to i rychleji. A pak stojíš někde jinde, protože už každá 250 nebo 300-ka jede mnohem líp, nemluvě o vyšších kubaturách. A za ten pocit jistoty, bezpečí i radosti z jízdy to stojí. Taky jsem trpělivě rok čekal na novelu, rok jezdil 125-ku, ale už vloni v září dělal sk. A. A to jsem kamarádům nechtěl věřit jejich dobře míněné rady
Když teď koupíš 125-ku na 1 max. 2 roky, navýšíš si svoje investice o ztrátu při jejím následném prodeji a ta je vyšší než cena kurzu v autoškole.
12 dub 2014, 12:16
Gandalf a další:
já myslím že je lepší,když si trochu motorku nejdřív ošahá,nerad bych na cestě potkával ucho co si hned koupí hayabusu,aniž by předtím měl aspoň fichtla
12 dub 2014, 12:17
vybírám první scootr, dojizdění do práce, 20km jedna trasa (moznost dalnice/okreska) ... mám pouze B RP...libi se mi PCX, ale ted jsem narazil na Kymco Yager GT 125... co si o tom kterém myslíte? jsem looser co se tyce motorek...
12 dub 2014, 12:47
Chlapi nečučte jen na cenu, rok staré pcxko koupíte za stejnou cenu, ještě v zaruce a podívejte se na ty dva skútry vedle sebe....To je nebe a dudy...Dizajn a děs....sorry ale musel jsem. Když už se rzhoduješ mezi těmito...
12 dub 2014, 12:59
Dándí, Gandalf a další:
Tak kluci já teda nevím, co máte pořád s těma většíma kubaturama, já odjezdil minulou sezonu na 125, letos koupil nový stroj a opět 125 a vůbec nemám potřebu dělat papíry na A a kupovat větší kubaturu. No asi jsem nějaký divný, mimo tabulky, ale prostě já jsem v pohodě i se 125. Nějak nechápu ty řeči o nějakém bezpečí u vyšších kubatur apod., to si fakt nejsem jistý, jestli bych se cítil bezpečně, kdybych mel stroj, co jezdí třeba 120 a více, myslím, že čím vyšší rychlost, tím je to ježdění naopak o hubu. Člověk nikdá neví, do čeho vlítne a vymlet se v 80-90km a nebo ve 150 bude dost velký rozdíl. Ale tím samozřejmě nikomu nechci rozmlouvat dodělání papírů na neomezené moto a Koupě výkonné mašiny. Je každého věc, jak chce jezdit, jestli na pohodu a úsporu paliva, tady je opravdu asi nejlepší jít do 125ccm, a nebo chce trhat asfalt a závodit , pak je opravdu nejlepší udělat papíry a koupit výkonný stroj. Ale i v tomto případě bych se přikláněl k pořízení nejdřív stroje menšího obsahu, zejména pro naprosté nováčky, aby si zvykl, a az pak prejit na větší a těžší stroj.
jinak ještě k prvotnímu dotazu tohoto vlákna, jestli Downtown 125i nebo Yamaha X-Max. Myslim, že oba stroje jsou skvělé. Já osobně jsem nad nimi také uvažoval, ale nakonec z důvodu omezených prostor na garážování jsem sel do Piaggio Beverly 125ie, který je takový univerzál vhodný a použitelný pro mé potřeby. Takže tobě také doporučím, nejlépe oba stroje osedlat, ideálně i projet a uvidíš, který ti sekne více. Jo ještě jeden možná podstatný poznatek. Bacha na velikost kufru pod sedlem. Nevim už zcela přesně, jestli pod sedlo Downtown 125i vleze přilba integrální nebo alespoň otevřena, ale do X-max nevleze!! Tak bacha na to, doporučuji odzkoušet přímo na prodejně. A také záleží na obsahu tvého konta, protože jak už zde bylo zmíněno , X-Max je cenově někde jinde... Tak přeji dobrou volbu.
12 dub 2014, 13:05
hasman: to bude asi reakce na mě?:) jak to myslíš? cena nových stroju je totožná...+/- par tisic ktery srovna sleva od obchodníka...
12 dub 2014, 13:18
Ano na tebe, vycházel jsem ze tvého odkazu...Když se podívám na nové stroje a zjistím, že jsou stejná cenová relace, tak srovnáme parametry. Výkon stejný, krouťák taky, velikost stroje-něco málo většá Yager,ale taky těžší o 23kilo. Je otázkou, jak je na tom kufr pod sedlem,ale to je řešitelné kufrem dodatečným. A teď přijdou zásadní rozdíly. Yager jezdí na 13" a vzadu na 12"kole , kdežto pcx má 2 14"ky...takže plus pro pcx...Maximálka vzhledem k výkonu stejná , ale u pcx v nižších otáčkách. No a nakonec relativní poměřování kvality dílenského zpracování, kvality a spolehlivosti motoru...Tady asi nebude nikdo pochybovat o plus pro pcx...Je to prodejností trhák a je jich na trhu hromada, takže zkušenosti, náhradní díly apod opět pro pcx...Takže ještě nějaké nejasnosti? V tomhle souboji Honda nemůže prohrát...Leda by Yageru dávali jako bonus do kufru zlatou cihlu....