Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
07 srp 2012, 18:08
Teď jsem se bavil s jedním známým, a ten mi říkal že hledám skůtr 125 zbytečně. Že mám řidičák už mnoho let, a mám tam zápis A150 a to prý bude platit pořád. I v lednu 2013. Bylo mě řečeno, že se to týká pouze těch, co si po 19.1.2013 udělají papíry na B, protože oni tam budou mít průpravu na malou motorku kdežto já ji neměl.. Podle mě je to nesmysl, aby půlka lidí měla papíry B a mohla na 125 a druhá půlka nikoli.
Ale???? Radši se jdu po tom mrknout.
07 srp 2012, 18:21
Známý neví co říká. Je pravda, že řidičáky se měnit nebudou, tam zůstane A1 150, ale k tomu všichni držitelé B dostanou povolení řídit A1 s automatickou převodovkou. Protože to bude ze zákona, tak se nebude nic připisovat do řidičáku, protože nikdo nedostane žádnou skupinu navíc. A protože změna bude ze zákona a nikomu nepřibude žádná skupina, tak tato změna bude platit pouze na území ČR. Ve státech EU ale bude časem platit stejná úprava, takže to časem bude jedno. Bude nutné si to pohlídat pouze při cestách mimo EU.
07 srp 2012, 18:25
Jen potvrzuji Jimmyho slova, aby to nebyl ojedinělý příspěvek. Samozřejmě to bude platit automaticky pro všechny Béčkaře
Jinak bych už byl v autoškole
07 srp 2012, 18:58
Přesně jak píšete! Jimmy, tvůj známý šíří akorát bludy a nezná mapu.
Vždyť je toho teď v médiích plno. Např. si kup včerejší Svět motorů. Je tam srovnání vozidel, které můžeš a budeš moct řídit z B. Mj. je tam PCX.
19 srp 2012, 14:12
TUNER píše:Myslim že stačí koukat po skútrech který mají oněch 10-11 kW a už to samo o sobě je tak nějak zárukou kvality. Napodobeniny těchto hodnot nedosahujou a jsou rázem ze hry venku
Tak třeba PCX má 8,3Kw, a nemyslím si, že by byl ze hry venku.Recenze jsou na něj velice kladný.
19 srp 2012, 14:40
Pánové, když už se tu probírají bludy, zeptám se trochu offtopic,
jak se rozšiřuje řidičák z B na A? Testy vystřelim jak prd, ale fichtla s řazením, jsem řídil naposledy před 20ti lety a nemám ambice řídit raketu. Úplně mi stačí skutr do 25kW.
Nepodařilo se mi najít, jestli si lze udělat i moto jenom na automaty, což je prý jedna z kategorií na auto..
.
Napsal jsem v týdnu do dvou autoškol a nic. Asi nejsem perspektivní klient.
19 srp 2012, 14:54
pepazdepa: řidičák jen na moto automaty u nás samostatně neexistuje, protože kromě skútrů je minimum motek, které nemají manuál. Vím snad jen o dvou hondách, takže by to bylo zbytečné
19 srp 2012, 15:07
pepazdepa: Potvrzuji, že papíry na moto-automat nelze, snad s jedinou výjimkou a tou je zdravotní postižení, které by to vyžadovalo. Jinak si v pohodě uděláš A-omezené (do 25kW) nebo dražší A-neomezené.
Jízdy a techniku jsou "nové", testy jsou víceméně stejné, ale mám za to (aspoň dřív to tak léta platilo), že pokud máš vyšší skupinu, tak se po Tobě u nových testů chce minimální bodová hranice nejvyšší skupiny, kterou aktuálně máš. Tedy řekněme, že D-čkař musí i u rozšíření sk. A splnit bodově na sk. D, jinak o ni může event. přijít...
Ale možná to v rámci posledních novel zrušili
19 srp 2012, 15:14
Pepazdepa
Já dělal autoškolu na A neomezené loni, a celkem pohoda.Osedlal jsem nějakou Kawa 650, jízdy jsou na pohodu, test hotový za 4 minuty bez chyby.Je to otázka měsíce, a jezdíš.Cena někde kolem 6500 myslím.
Jo a pokud neuděláš testy, seberou ti papíry, jestli už na něco máš.
Před testama se řp (pokud někdo vlastní) odevzdá komisaři, a pokud neprojdeš, tvůj řp si ponechá.
19 srp 2012, 15:17
Já zkoušel testy co jsou na netu a tam je pro obě kategorie stejný počet otázek i minimum bodů, takže je to podle mě to samý. Akorát mě štve, že se budu muset učit řídit moto, na který pak už vživotě nesednu a jenom to zbytečně prodlouží kurz.
19 srp 2012, 15:19
Tojo, ale jinou možnost stejně nemáš, pokud chceš větší skutr.
20 srp 2012, 02:13
já má informace, že někteří dělali řidičák napotřetí, napočtvrté, takže pochybuju, že ho hned zabaví. Navíc mi to potvrdili i v autoškole... tak nevím... takhle striktně to bylo před rokem 2000, kdy se dělaly řidičáky (testy) ještě na dopravní policii. Teď se dělají v autoškolách.
20 srp 2012, 06:36
mickielli15 > Píšeš nesmysly. Právě, že teď se testy v autoškolách nedělají (to skončilo tuším ještě před zavedením bodového systému), protože autoškoly nemají potřebné vybavení (dostatek počítačů). Naopak musíš naklusat na obec s rozšířenou působností, tam pěkně odevzdáš řidičák, dostaneš jednorázový přístup k aplikaci a jdeš si cvakat do počítače odpovědi. Samozřejmě, že můžeš dělat zkoušky vícekrát, podmnínkou je, že dokončíš celý výcvik včetně zkoušek během 6 měsíců od zahájení. A pokud v mezičase ty testy neuděláš, logicky ti papíry (dočasně - do úspěšného složení) nevrátí, protože jsi prokázal, že neovládáš pravidla silničního provozu, a tak v něm nemáš co dělat.
Na druhé straně, když srovnám situaci před 10 lety, kdy jsem dělal řidičák na auto pěkně po staru, tj. vše v autoškole a vše papírově, a před dvěma, kdy jsem si dělal plné A, tak je získání ŘP dnes mnohem jednodušší - ty testy jsou lehčí a je u nich vždy jen jedna správná odpověď. I to se podle mě podepsalo na provozu, protože před deseti lety bylo celkem bezpečné jezdit na kole (dělal jsem 50-60 km denně po silnicích 1. třídy a ve městě), dnes bych už na kolo nesednul. Silnce jsou plné hovad, co si párkrát poklikali v počítači na cvičné testy a v ostré jim to náhodou vyšlo taky, i když předpisy reálně neznají, jsou duchem prostí a sebedůvěřiví natolik, že je nezajímá nikdo jiný než oni sami. Proto se taky my skútristi/motorkáři nemůžeme divit, že nám auta nedávají přednost, ob/předjíždějí nás na dotek a brzdí nám před nosem.
A jakmile bude od ledna možné řidit skútr jen s B, tak to bude ještě horší. Bojím se takových lidí, co pokládají dotazy "chci to, co nejvíc pojede, peníze nejsou problém" - u většiny z nich jsou to podle mě právě ti, co jezdí a svým babám dávají ty tanky na kolech, a pro které předpisy "neplatí".
20 srp 2012, 09:20
zdar a silu, po velkych motorkach s kubaturou 600 a 1000 na kterych mam najeto pres 70 tisic za poslednich par let jsem je prodal a okouzlil me svet skutru, je to nepochopitelne ale je to tak
Budeme kupovat nejakou 125 kvuli manzelce co nema papiry a moc by chtela jezdit na dvou kolech, a svete div se, nemame to do mesta ale chceme s tim jezdit po cele CR a klidne i Alpy, uvidime jak to pujde. Zivit DL1000 co jsme meli pred tim se spotrebou pres 7 litru uz se nam nechce, i kdyz to byl idealni cestak, tak ted pokukujeme po nejake 125.
Prvni volba byla Honda PCX, ale na vetsi cestovani to ma myslim maly kola a to bude znat, cili druha volba je asi finalni a to SH125, neni to zadna krasavice a ani nohy neni poradne kam dat, ale je to overeny pracant, ma kufr v zakladu a podvozek robustnejsi nez PCX, tak to snad ve dvou i nejakej ten mirnej kopecek vyjede....
Jen ty povinny predrazeny prohlidky po 4 tisicich km me tam stvou, co slovek ucetri na palivu to musi castecne vrazit minimalne po dobu zaruky autorizaku...
Cinana nebrat, minimalne jeste nekolik let, Yamaha je nesmyslne draha, Bergman mi prijde taky cenove ulitlej na to ze jsou ty skutry tak nejak vsechny stejny, cili se asi brzy nekde potkame na silnici.
Zvazujeme jeste vzit rovnou SH150 i kdyz na to manzelka nema papiry, mozna by to u prislusnika ukecala, vzdyt je to prast jako uhod...
20 srp 2012, 09:36
lulinak > Neukecala. A proto bych ve vašem případě volil tohle:
http://www.aspirit.cz/aprilia/skutry-ap ... r-max-125/ - výkon na hranici zákonných limitů, pohodlí, konstrukce osvědčená z nexusu, navíc je to pohledná mašina. Akorát ta cena není úplná lidovka. Jinak k tématu PCX jako cesťák:
http://www.motorkari.cz/cestovani/akce- ... 22216.html Je to sice podle mě bláznovství, ale evidentně to jde.