Suke01
Řešil jsem úplně stejný problém. Mít nový skútr za 30K, dva roky v záruce a se sítí servisu v každém auto kelly byla hodně neodolatelná nabídka, která mě vlastně přivedla na myšlenku pořídit si skútr.
Navíc Ardour dobře vypadá a vyšla na něj i docela pozitivní recenze.
Jenže pak jsem si přečetl vlákno o něm a nadšení mě přešlo. Když bych chtěl skútr s adrenalinovým dobrodružstvím jako bonusem, tak bych do toho šel, ale protože jsem hledal skútr na každodenní dojíždění do práce a tam je jaksi spolehlivost dost žádoucí, Ardoura jsem vyřadil.
Začal jsem uvažovat o bulletovi, protože vypadá taky hooodně dobře, u nás má prodejnu i servis a značka TGB je hodně dobrá, jak jsem si zase nastudoval. Jsou to taiwanci, dřív dělali variátory a jiné součástky pro italy a japonce, až nakonec začali dělat celé skútry. A pokud vezmeme oblast číny a přilehlého okolí, tak jsou stejně jako Kymco kvalitativně úplně jinde.
Ono se stačí podívat na servisní prohlídky. Jestliže má něco předepsaný první servis hned po ujetí 500km tak to vzbuzuje úplně jiné pocity než když má něco tutéž prohlídku po ujetí tisíců km (to jsem se ještě vrátil k ardourovi).
Spolu s Bulletem jsem měl ještě v hledáčku Agility City od Kimca. Ale to jen do doby, než jsem si na to sednul. Připadal jsem si na tom jako vosa na bonbónu, řídítkama jsem si mlátil do kolen (měřím 188), no prostě zklamání. Navíc pro mě byla hodně důležitá spotřeba, což tady ty karburátory zrovna na rekord moc nejedou a jelikož autem jezdím na LPG, rozdíl nebyl tak velký, abych si rozumově zdůvodnil investice 50K do nového přibližovadla.
To se změnilo, až když jsem objevil hondu. Konkrétně Vision a PCX. Vision se spotřebou kolem 2 litrů a PCX s ne o moc větší mi doslova učarovaly. Navíc už to nebyla čína ani taiwan, ale kvalitní japončíci. No nádhera. Rozplývám se ještě teď
Jenomže vision je dost malý a PCX se musel popasovat s konkurencí ojetých větších skútrů. A prohrál.
Tady jsem se dočetl, že nájezd 20 000 pro tyto kvalitní stroje prakticky nic není, že jsou v podstatě akorát zajeté a mají před sebou ještě dlouhý život. To byla dost podstatná informace, která mi dovolila začít uvažovat o ojetině. Když si na ně totiž sedneš, cítíš se pohodlně, máš spoustu místa, velké prostory pod sedlem atd. Je to něco úplně jiného. A jelikož jsem blízko Vyškova, kde sídlí jedni šikovní kluci, kteří je sem vozí a kteří jsou tu již mockrát skloňovaní, koupil jsem si u nich Yamahu Xmax a myslím, že jsem chybu určitě neudělal.
Ve výběru jsem měl ještě Burgmana, a Gileru Nexus, ale Yamaha dokáže mít nejnižší spotřebu, je tak rozšířená, že náhradní díly nejsou sebemenší problém a proto vyhrála.
Prošel jsem za ten rok, docela dost velkým vývojem a od Maxona za 30 000 jsem skončil u Xmaxe, který stojí novy přes 100 (už i to o něčem vypovídá) a byla to rozhodně zajímavá cesta. Tak tedy šťastný výběr přeji! Snad jsem ti pomohl