Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
18 lis 2015, 09:37
Ahoj všichni!
Prosím o radu, jezdím na velkých mašinách ale o skútrech nevím nic. Rád bych si pořídil něco na blbnutí a trénování.
Moje požadavky jsou:
- výborný podvozek
- výborné brzdy
- aby skútr šel za plynem - akcelerace
- 50ccm 2T
- vodou chlazený
- spolehlivý
- rád bych opatřil skútr padáky
- spotřeba, jízda ve dvou, maximální rychlost, komfort apod. mě nezajímá
Když jsem procházek fóra a servery vyšel mi z toho skútr: APRILIA SR 50.
Další v hledáčku jsou Yamaha Slider, Yamaha Aerox.
Zajímalo by mě:
- 1. Zda je moje volba Aprilia SR 50 správná, nebo zda má něco větší akceleraci nebo vhodnější parametry?
- 2. Zda udělám chybu s verzí DITECH/Factory (2005 a mladší) z pohledu spolehlivosti, nebo zda to chce nutně karburátor?
- 3. Jaký je vhodný tuning pro vyšší akceleraci a lze i u stříkačky?
Děkuji za rady!
Danny
18 lis 2015, 10:29
Koľko važiš ty kilogramov a prečo prave poldecak?
18 lis 2015, 10:34
80 kg
padesátka mi přijde dostačující a cenově dostupnější
18 lis 2015, 10:56
Jak to tady čtu, všichni se snaží 50 všelijak tunit a vymáčknout z nich víc, proč asi... Jezdím na Hondě Vision 110 ccm a přijde mi to do města v pohodě bez tuningu a do ničeho menšího bych nešel. ŘP na moto máš, tak proč jít do malé kubatury? Na rozjezdy bude 125 ccm fajn, padesátku nebrat. Můj názor je oželet drobnou úsporu a neřešit pak malý výkon. A v dnešní době dvoutakt... Dělají se právě u padesátek, aby se trochu zvýšil výkon, při té bídě. 4dobý motor bych preferoval, karburátoru se vyhnul. Stačí číst toto fórum, udělat si vlastní závěr je jednoduché. Jestli se v tom teda prvoplánově nechceš víc hrabat než jezdit.
18 lis 2015, 11:18
Padesátka ztrácí smysl, kor v dnešní době povolených 125tek s ŘP skupiny B. Navíc se omezuješ i možností jezdit po rychlostních silnicích a dálnicích, a to i těmi, které vedou městem !
Pro mladé 15ti leté kluky, kteří mermomocí chtějí jezdit, udělají si ŘP skupiny AM a nepočkají ten rok, kdy si v 16ti udělají ŘP na 125ccm, to možná smysl ještě trochu má, jinak vůbec.
18 lis 2015, 11:34
Díky moc za názory, ale nikdo jste mi nezodpověděl mé dotazy.
Když tedy doporučujete 125ccm prosím o odpověď na mou otázku. Akceleruje takovýto 4T skútr rychleji než třeba 50tka 2T po úpravách? Počítám, že spolehlivější bude...
Ještě bych podotkl, že na skútru nemám v plánu cestovat ani nijak se někam pravidelně dopravovat. Fórum jsem si pročetl, názor udělal a otázky se týkají praxe, kterou jsem na fóru nevyčetl..
Díky moc!
18 lis 2015, 12:51
Dobře, odpovím ti na tvé otázky. SR50 není špatná volba. Co se týče ročníků 2005 a mladších, tak tam se vyskytují převážně motory Piaggio vodou chlazené. Tudíž zde je možnost tuningu velice široká. Můžeš zvětšit válec, dát sportovní výfuk, lepší a větší karburátor a variátor. Karburátorové verze jsou na tuning samozřejmě lepší, protože vstřikování ať Morini DiTech nebo Piaggio Purejet je jednou nastavené z výroby a není zde možnost ovlivnit ten výkon, který už tam jednou je. U vstřikování je z výroby v sérii o něco větší výkon, než u karburátoru.
Pokud bys volil stříkačku, tak určitě lepší volba bude Piaggio Purejet (Factory) než DiTech. Bývaly s tím problémy a technicky je Purejet na lepší úrovni.
Tuning pro vyšší akceleraci je samozřejmě větší válec, sportovní výfuk a variátor. Otázkou zůstává, zda to za ty peníze stojí, protože se stejně dostaneš na tachometrových 100-110 km/hod, ubereš tomu životnost, začně to samozřejmě více žrát a stejně s tím nemůžeš na ty silnice, co už jsem říkal.
18 lis 2015, 13:03
Vratas píše:Dobře, odpovím ti na tvé otázky. SR50 není špatná volba. Co se týče ročníků 2005 a mladších, tak tam se vyskytují převážně motory Piaggio vodou chlazené. Tudíž zde je možnost tuningu velice široká. Můžeš zvětšit válec, dát sportovní výfuk, lepší a větší karburátor a variátor. Karburátorové verze jsou na tuning samozřejmě lepší, protože vstřikování ať Morini DiTech nebo Piaggio Purejet je jednou nastavené z výroby a není zde možnost ovlivnit ten výkon, který už tam jednou je. U vstřikování je z výroby v sérii o něco větší výkon, než u karburátoru.
Pokud bys volil stříkačku, tak určitě lepší volba bude Piaggio Purejet (Factory) než DiTech. Bývaly s tím problémy a technicky je Purejet na lepší úrovni.
Tuning pro vyšší akceleraci je samozřejmě větší válec, sportovní výfuk a variátor. Otázkou zůstává, zda to za ty peníze stojí, protože se stejně dostaneš na tachometrových 100-110 km/hod, ubereš tomu životnost, začně to samozřejmě více žrát a stejně s tím nemůžeš na ty silnice, co už jsem říkal.
Díky moc za zodpovězení odpovědí!
Když už jste nakousli skútr 125ccm, jak je to s porovnáním akcelerací.
Berme to, že mám dva značkové skúry, třeba poladěnou Aprilii SR50 2T a Motard 125 4T. Bude mít opravdu 125 rychlejší akceleraci???
Z praxe znám, že tabulkám a číslům se nedá úplně věřit..
Danny
18 lis 2015, 13:15
Pokud se ti zadaří, tak nad všema padinama ční Piaggio Zip 50SP. Pak mě napadá snad jen ten Aerox.
18 lis 2015, 13:21
wochomurka píše:Pokud se ti zadaří, tak nad všema padinama ční Piaggio Zip 50SP. Pak mě napadá snad jen ten Aerox.
Myslíš, že tento je rychlejší a lepší než Aprilia SR50?
http://www.moto-tech.cz/piaggio-zip-50-sp.html
18 lis 2015, 13:26
Samozřejmě, nic lepšího a rychlejšího mezi padinama není. Už jen kvůli tomu, že na ničem jiném se prakticky nezávodí, a je na to neskutečná spousta tuningových dílů. Pokud chceš něco, na čem se opravdu vyblbneš, tak toto. A co se týče úprav, tak jedinou překážkou je, jak máš nabouchanou prkenici.
18 lis 2015, 13:32
wochomurka píše:Samozřejmě, nic lepšího a rychlejšího mezi padinama není. Už jen kvůli tomu, že na ničem jiném se prakticky nezávodí, a je na to neskutečná spousta tuningových dílů. Pokud chceš něco, na čem se opravdu vyblbneš, tak toto. A co se týče úprav, tak jedinou překážkou je, jak máš nabouchanou prkenici.
Hmm, díky za info. Nový se dá sehnat za 30.000Kč pokud to není nějaký fake:
http://www.tipmoto.com/motorky/piaggio/ ... ip-50.html
18 lis 2015, 13:40
Bacha na to. tohle co si mi poslal za tu třicku, je klasickej ZIP. To je vzducháč, a má klasickou vidli, ne letmáč. ZIP SP je vodník a má vepředu letmáč. SPčko je vlastně takovej zcivilizovanej závoďák. SPčka si jako ojetiny dost držej cenu a novej stojí šede.
18 lis 2015, 13:55
wochomurka píše:Bacha na to. tohle co si mi poslal za tu třicku, je klasickej ZIP. To je vzducháč, a má klasickou vidli, ne letmáč. ZIP SP je vodník a má vepředu letmáč. SPčko je vlastně takovej zcivilizovanej závoďák. SPčka si jako ojetiny dost držej cenu a novej stojí šede.
Super, díky za info...
18 lis 2015, 14:55
Dovolím si oponovat Wochomurkovi. Motor Piaggio LC je super, ale rozhodně není jedinej, ze kterýho se dá vymáčknout slušnej výkon. Stejný možnosti tuningu má i motor Minarelli horizontal vodou chlazenej, kterej je právě ve skůtrech Yamaha Aerox, Aprilia SR50 LC do roku 2000 (myslím), ze kterejch jsi původně vybíral, taky je v Malagutkách a dalších pár skůtrech.
Danny99: Budu se zbavovat Aprilie SR50 s motorem komplet v tuningu. Co mám silnější kubaturu, Aprilii Leonardo 250, tak jsem začal víc jezdit delší vejlety s partou skůtrařů tady z okolí a na SRko už jsem 2-3 roky prakticky nesednul. Je zbytečný, aby mě to strašilo v garáži a prášilo se na to. Akorát bych se musel dokopat, dát to do prodeje schopnýho stavu. Úpravy, který tam jsou se dočteš v mým podpisu. Měl jsem ho pár let přesně pro účel, kterej popisuješ - na blbnutí a na tuning. Ale na nějaký delší vejlety (100km a víc) to není, no - proto přechod na silnější. Kdyžtak mě napiš SZ, kdybys chtěl víc info - fotky, cena, historie skůtra apod.