Skůtr do 50ccm - 2T nebo 4T ?

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod TUNER » 14 črc 2011, 14:04

Ta Aprilka je hezká,ale bohužel se vzduchem chlazenym motorem. Pokud chceš jezdit tak jak je,tak asi ok (osobně bych si žádnýho skútra se vzduchovym chlazenim nekoupil,ani značkovýho) ale pokud to chceš dál upravit,tak bych se kouknul jinde. Zatim jsi nenapsal jestli chceš novýho skútra,ale podle toho co vybíráš,tak asi jo. Já bych se mrknul po 1-2 roky starym stroji,kterej bude akorát tak zajetej,vypadat jako novej a bude sloužit mnoho let. Pokud musí bejt novej,tak za 45 000,- to bohužel asi žádnej TOP stroj nebude....

http://www.motoinzerce.cz/motorky/giler ... 50-sp.html
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod Milo » 14 črc 2011, 14:45

Já bych klidně do tý Aprilky šel! Jakejkoliv tuning nemá cenu na tu padinu dělat, pokud s tim chceš jezdit do práce a nemáš v úmyslu se předvádět někde na okruhu.

Tuning bys montoval na úkor životnosti, vysoký spotřeby a za minimálně dvakrát vyšší cenu, než by tě vyšlo samotný rozšíření řidičského oprávnění, kdy bys následně mohl koupit větší stroj, kterej ve výsledku jede líp a míň žere.

Pokud chceš teda padesátku kvůli pár kilometrům do práce a ne kvůli závodění, běž klidně do tý Aprilky...
Kdo se plazí, nezakopne ;)

Yamaha Majesty 125, skoro 70 000km
dříve Suzuki Address 50 (1997) a babička ve skvělý kondici MZ 150ETZ (1987)

Skútr Klub Ústeckého Kraje - www.skuk.cz

Obrázek
Uživatelský avatar
Milo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 325
Registrován: 27 led 2011, 01:30
Bydliště: Ústí nad Labem
Skútr / moto: yamaha majesty 125 (2002)

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod fyluta » 14 črc 2011, 15:36

tunit 50 ma smysl asi jen tehdy, pokud ti je min jak 18 a nemas na vyssi obsah... obsah je obsah ..
Obrázek Obrázek
Chorvatsko na skůtru 2011 - 1880km
Uživatelský avatar
fyluta

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 283
Registrován: 18 bře 2010, 08:37
Bydliště: Královéhradecký kraj
Skútr / moto: Yamaha Versity 300 r.v.2005
Tuning / úpravy: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php? ... 40#p137565

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod Koubes01 » 14 črc 2011, 17:07

Zdravím, taky trochu přispěji. Vzduchem chlazenýho skútra bych se vůbec nebál. Já osobně mám Piaggio NRG Power DT a nemůžu si ho vynachválit, kupoval jsem ho nový za 48000. Minulý týden jsem s ním byl až v Polsku v Krakově, najeto celkově asi 700km, cestovní rychlost po rovince 70-75 km/h dle GPS, jen upřesním skútr byl řádně naložen a cestovali jsme s přítelkyní, takže ještě spolujezdec. Samozřejmě, že je kapalinou chlazený lepší, ale nevídím důvod zavrhovat vzducháč, který jede taky super a nemusí se řešit žádná další údržba. Co bych akorát řešil, zásadní rozdíl 2T a 4T, prostě 4T 50-ka nejede. Na svém skútru mám akorát laděný výfuk LeoVince TT.
Koubes01

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 15 črc 2008, 19:11
Skútr / moto: Piaggio NRG power

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod Hasmann » 17 črc 2011, 19:10

Nechápu obavy o vzducháče,myslíš že neuchladí? Když uchladí v jižních státech celou sezónu po měste kde jedeš 50km/h,tak uchladí u nás i za vyšších rychlostí.Nejezdím na vzducháči žádné terény kde by byl problém s chlazením vzduchem. :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod TUNER » 17 črc 2011, 21:35

Nejde jen o to jestli se uchladí,ale i o výkon,životnost atd. Vzduchem chlazenej motor má větší výkyvy teplot což není pro motor ideální....proč se třeba nedělají dneska auta vzduchem chlazený,když by byl náklad na výrobu mnohem menší? Vzducháče jsem měl kdysi jednoho Yamaha BW a prostě jde doba kupředu,tak proč kupovat něco co je horší a dneska už překonaný?
Samozřejmě si klidně kup vzducháče,kterej určitě bude bez problemů jezdit,prezentuju jen svuj názor.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod Hasmann » 17 črc 2011, 22:04

Proč se dodnes dělají Tatrovky vzduchem chlazené? Jakto že beetle jezdi vzducháč dodnes? U velkých motorů bych dnes pochopil vodní chlazení,což ve městě nápor vzduchu je slabý a je to nápor na teplotu motoru,ale u toho malého chrchla padesátky? Jen tak pro představu,jezdím do práce 8km,každý po městě najede krátké trasy,to se motor s vodním chlazením ani pořádně nedostane do provozní teploty,takže to vodní chlazení je ve městě k ničemu.Teda aspoň pro mě,a jelikož mi bylo líto huntování auta,proto jsem šel mimojiné do skútru vzducháče.Ale jinak samozřejmě na delší trasu a s velkým objemem a pro delší životnost a další věci chápu nutnost vodního chlazení. :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod fyluta » 17 črc 2011, 23:49

zahreje se behem 3 minut. ma to skrtici klapku a samozrejme ze ti tam hned neproudi 10litru..
pionyr byl na vzduch a po zahrati nejel... voda je lepsi- muj nazor
Obrázek Obrázek
Chorvatsko na skůtru 2011 - 1880km
Uživatelský avatar
fyluta

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 283
Registrován: 18 bře 2010, 08:37
Bydliště: Královéhradecký kraj
Skútr / moto: Yamaha Versity 300 r.v.2005
Tuning / úpravy: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php? ... 40#p137565

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod Hanka82 » 14 zář 2011, 14:28

[quote="Tomys"]Chtěl bych se zeptat když nejbližší prodejna je 50 km daleko, tak jak si mám skůtr dovést domů ? Ahojky,z vlastní zkušenosti,se bohužel na skútru rovnou z prodejny jet nemůže,protože při koupi máš sice veliký TP,a veškeré papíry,ale NEM83 značky,není přihlášený,nemá povinné ručení... Takže nám řekli,že jestli s ním z prodejny pojedeme,je to už čistě naše věc,ale když nás chytnou policajti,tak to bude pořádná pokuta.Takže jsme si sjednali Tranzita,který nám ho převezl domů,a až potom jsme šli první na povinné ručení,a potom na přihlášení.Takže rovnou z prodejny na něm nejezdi,je to "o hubu",a rači si sjednej převoz :wink:
Uživatelský avatar
Hanka82

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 90
Registrován: 27 srp 2011, 20:40
Bydliště: Rokycany u Plzně

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod HonzaR » 14 zář 2011, 17:57

Co je to za prodejce, že nenabízí sjednání povinného ručení? Pak se dá s převozní značkou odjet, anebo řada prodejců nabízí za mírný poplatek i to přihlášení - jako u aut. Teď jsem kupoval na Jarově Hondu SH a přihlášení mi nabídli zdarma - mají to taky hned za rohem...
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod Hasmann » 14 zář 2011, 18:04

Hlavně je to naprostá hloupost nabízet a prodávat něco co si nemůžeš osedlat a odjet domů... :roll:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod Jimmy » 14 zář 2011, 19:44

Pokud skútry nejsou hlavní část sortimentu, tak asi není neobvyklé, že zákazník dostane jen velký TP. Měl jsem to tak stejně. Naštěstí jsem to měl na inspektorát jen něco přes 1 km okrajem města, tak jsem to risknul a odjel po ose. Navíc po nafasování značky jsem zjistil, že je na místě nepřidělám, protože ji musím provrtat, takže jsem hodil značku do batohu a dojel přes město domů. Člověk by asi musel narazit na hodně naštvanehé policajta aby to v takovém případě neukecal.

50 km bych ale bez značek a především bez pojištění neriskoval. To už riziko nějakých problémů je mnohem větší (přibližně 50x :wink: ).
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod Winterwolf » 14 zář 2011, 20:00

kdyz jsem koupil cinana tak jsem dostal jen typovy list a to bylo vse. Domu jsem jel po vlastni ose 150km a pak 5 km na STK pote z5 5km na dopravku a az tam mi rekli ze s tim nesmim jezdit kdyz nemam ani prevozky.... :roll:

Povinne ruceni jsem si sjednal sam online na prodejne nez mi prodejce vystavil fakturu , takze nevidim duvod proc to tak nedelaji i ostatni.... Misto SPZ jsem dal cislo ramu.

Podotykam ze jsem jel z Roudnice nad Labem pres Prahu ( jeste jsem vzal pritelkyni z Butovic do Malesic) do Benešova potkal jsem nekolik hlidek PCR i MP a nemel jsem jediny problem.

Kdyz jsem ted kupoval Versity tak jsem taky zaplatil zalohu, nechal jsem ji prepsat na sebe a v ten den co jsem si ji mel odvezt jsem si sjednal povinne ruceni i s pojistenim. I kdzy znacky mela, byla prihlasena a jestli se nepletu tak pojisteni po zruseni ze zakona trva jeste tyden, jen pro klid duse.

Ale to uz jsem kapku OT ;-)
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod Veselka » 29 lis 2011, 11:08

Podle své zkušenosti si myslím, že nějaká 50ka bez značky je každému docela šumák.
Přivezla jsem si Clubíka jen s fakturou a účtem, TP a ostatní doklady mi přišly poštou za dva týdny. Čekat se mi nechtělo, takže jsem jezdila jen s fakturou. Potkala jsem bezpočet policistů, téměř všichni se dívali co to jede, ale to je tak všechno. Jezdila jsem Prahu, včetně Jižní spojky a okolí Prahy.
Na DI jsem si dojela se 700 kilometry na tachometru, zacvakla značku a frčela domů.
Se silnějším strojem bych měla strach, ale s 50kou fakt ne.
Uživatelský avatar
Veselka

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 29 lis 2011, 10:01
Skútr / moto: CPI Aragon Club

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

Příspěvekod KYBLOS » 29 lis 2011, 11:21

Jak kde. Mě na malém scootu kontrolovali několikrát a koukali hlavně na značku a STK. :roll: Ale taky sem jel jednou 80km bez značky, předjížděli mě cajti a nezastavili mě, takže.... Jak kde a jak kdo. 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

PředchozíDalší

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků