Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
05 čer 2011, 14:47
Ahoj chci si koupit mopeda nabo malého skutra ale nechci automat. Nedohledal jsem žádnej s manuální převodovkou. Bydlím v kopcích a automat bych utrápil. Hanyking
05 čer 2011, 18:25
Skútrů s manuálem asi moc nenajdeš.Zvlášť mezi 50 ccm.Ale možností pár je,ale jde o mopedy.Já bych na první místo dal Sachs MadAss (4stupňová),Kentoya twin cup,Loncin Venus,Motoscoot jawa betka,Motoscoot jawa pionýr,vlastně jen čínské stroje.Možná by bylo lepší 50 ccm enduro.Tam by se dalo vybírat i z renomovaných značek.(Aprilia,Beta,Derbi,Sherco,Yamaha)
05 čer 2011, 19:06
skutr simson ale potřebuješ na něj jinej řidičák než na klasickej skutr
05 čer 2011, 19:14
Tam bych měl trochu obavy s náhradními díly.Přece jenom už pár let nevyrábí.A ani nevím zda firma vůbec existuje.
06 čer 2011, 00:43
Díky za radu. Hodně se mi líbí loncin venus. Měřím 186 cm tak asi bude i pohodlnější než betka. Jak funguje poloautomatická převodovka? Je to stejný systém jako má betka? Neuštvu to v kopcích? Jinak vypadá o hodně lépe než betka. Jaké s ním jsou zkušenosti?
06 čer 2011, 06:23
Nějak jsem nepochopil důvod tvého názoru,že by jsi "automatickou převodovku" tedy variátor v kopcích utrápil ? Myslíš že skútry jsou dělané jen na cesty po rovině ? Chápu kdyby jsi napsal,že nechceš jezdit pohodlně,ale chceč rukama i nohama pořád někde kvrdlat,ale to že jezdíš v kopcovitém terénu nevidim jako dobrej důvod.... Už jsi někdy na nějakém skútru jezdil ? Pokud ano,počítam že to byla nějaká čína a do kopce nejela,ale to neni problem automatické převodovky,ale stroje jako celku - a od toho usuzuješ že to není vhodnej stroj do kopců.... ?
06 čer 2011, 12:06
Ahoj byl jsem se kouknout v Polsku na skutry a mají je tam o hodně levnější. Kingway co tady stojí 16 - 18 tam stojí u prodejce 12 - 14. Ale zaujala mě nabídka v tescu ve Wroclawi. Router Bassa tam stojí v akci na koruny 10 000. A za 15 tak je už pěkný skutr. Zvažuji ještě jawu betku a Loncin Venus. Je problém s přihlášením když si to koupím v polsku nové?
06 čer 2011, 12:26
Polsko je v EU , tak jako my, tak by problém být neměl. Ale bacha na ceny,,,, v Polsku se plotí zlotem
06 čer 2011, 14:44
Ahoj, chci si koupit právě Číňanka 50 ccm. A bydlím v kopcích. Lidi mi říkali, že se ta spojka v kopcích trápí. Je to slabý stroj. Nikdy jsem na žádném skutříku nejel.
Prý je trvanlivější klasická převodovka s rychlostma.
06 čer 2011, 14:45
Spojka u skutru funguje jen pri rozjezdu.. jak jednou sepne je pořád seplá..
06 čer 2011, 14:48
blbost .... nechápu proč chceš čínu ... kup raději nějakou pořádnou značku (aprilia,malaguty,piaggio,peugeot,yamaha)
variátor rozhodně neutrápíš .. pokud jezdíš hodně hodně do kouců tak se to dá zařídit lehčíma válečkama ... ale na ůkor maximální rychlosti ...... čínanka bych teda rozhodně nedoporučoval ... ale když už by ses rozhodl pro čínu tak jedině : keeway,CPI žádnou jinou značku bych moc nedoporučoval ...
06 čer 2011, 15:30
ba naopak pro kopce je skutr jako delanej.. z toho vecneho kopani do rychlosti se ti pos.... jakykoliv mechanismus.. a u ciny o to vic...
Naposledy upravil
KYBLOS dne 23 bře 2013, 23:55, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
06 čer 2011, 17:11
Ahoj, Chci koupit nějakou čínu jen tak na pojíždění po vesnicích a občas na polní cestu. Ale do města to mám přes poměrně strmý kopec. Zatím jsem si vybral jako ideální loncin venus. Má poloautomatickou převodovku a velká kola. To vidím jako výhodu na polní cesty oproti malým kolům u skutru.
06 čer 2011, 17:49
Neposlouchej rozumbrady v hospodě a dobře děláš, že se tady ptáš. Jako současný majitel Yuki Quick (alá betka nebo twinshot) a Yuki speed a Yamaha majesty ti vřele doporučuji vzhledem ke kopcům zapomeň cokoliv jiného než skůtr. Činské, ale všechny jiné čtyřtakty s manuální převodovkou mají pouze náporové chlazení. To znamená, že motor je chlazen tím víc, čím rychleji jedeš. Do kopce s 50tkou vždycky polezeš, takže budeš motor nejméně chladit při nejvyšším zatížení. A to mi věř, že jsem ze samé pr... Krušných hor.
Skůtr vzduchem chlazený má vrtuli na klikové hřídeli, která za jízdy má trvale vice než 6000ot/min i když jedeš jen 5km/h. Takový motor je chlazen neustále a téměř v létě dostatečně a v zimě zbytečně moc. Třetí skupina, kterou ti musím vyloženě doporučit vzhledem k tvým podmínkám je skůtr s vodním chlazením. Ten se v zimě rychle ohřívá a v létě ho neutaháš pokud není poškozený.
Abych předešel rýpaní, tak čtyřtakty s manuální převodovkou jsou chlazeny oběhem oleje a teplo předávají kromě válce a hlavy celým tělěm motoru, ale mám Quicka rád a najezdil jsem s ním mnoho kilometrů včetně šplhání na Klínovec a to pak smrdí celá motorka, jak je po takovém výstupu rozpálenej. Nemluvě o neustálém a po chvíli velmi protivném šaltování.