Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
25 črc 2010, 00:16
Piaggio hexagon je jich na netu dost, 4T mají nižší spotřebu a ten kufr !!
25 črc 2010, 08:28
Vždycky je to něco za něco. Velkej kufr je fajn, malý kola zas nejsou nic moc. Až před sebou uvidíš nečekanou díru hloubky 10 cm a stačíš jen vytřeštit oči, tak ty malušenký kolečka pěkně prokleješ
25 črc 2010, 09:47
Ideálně si prostě pár adeptů užšího výběru vyzkoušej a uvidíš, co ti bude sedět.
25 črc 2010, 21:36
Teď to taky řeším, mám tabulku současných nových skůtrů 125-150 a suprově vychází Malamut 150 Blog,, 0.08 kW/kg,, Dobře vychází i Scrab 160? ten má 0,09 KW/kg ale tam sem zjistil že sou 2 typy motorů a karbec bych asi nechtěl,,, a pak úplně špička je gilera runner 125 ta má dokonce 0,1 kW/kg jenže u Gilery a i u Derbi jsme úplně jinde cenově. oproti tomu PCX je "jen" 0,06 ale za 58 tisíc,,, ale zase je nedostatečná pro spolujezdce a fučí řidiči na nohy,,, tek teď babo raď
25 črc 2010, 21:42
Teď jsem našel poměrně zajímavý inzerát:
http://www.motoinzerce.cz/motorky/honda ... g-150.html Vzhledem k tomu, že novej S-wing stojí něco okolo 100 000,-Kč je cena víc než dobrá. I když obsahem malý, tak vypadá jak cestovní scoot s dobrým krytím a úložným prostorem
25 črc 2010, 22:25
Ten S-Wing je cenově trochu mimo... Co se týká velikosti kol - je opravdu tak moc velký rozdíl mezi 12 a 13? Většina skútrů, co tady řešíme, má tyto rozměry.
25 črc 2010, 23:00
No jo - fakt těžká rada. Jak psal g.man - pokud by byl jedinej skvělej skútr, ostatní by nebyly potřeba... Ale díky Vám už se malinko začínám orientovat. Ještě před 14 dny mi ani ve snu nenapadlo, že bych mohl chtít skútr
. Ale teď už jsem vyloženě natěšenej. Je pár značek, který se tu opakujou, tak mám aspoň okruh. Jsem rád, že tu Máňu jste mi neodstřelili, ale kdyby to nevyšlo, tak už vím, po čem jiným se dívat. Díky za průběh týhle diskuse, nečekal jsem takovou ochotu k radám. Skutrfóra se budu držet i dál.
06 srp 2010, 21:21
Take uvazuju o necem takovem. Mozna jeste pripada v uvahu Burgman 125. Cetl jsem tu na nej pekne recenze.
Na scotlandu prodavaji ted Majdu za 22 papouchu, ale je bez zaruky.
No kazdopadne si musim nejdrive dodelat papiry
09 srp 2010, 17:43
pro mě byla maj125 velký skutr s malým motorem a dnes věřím že bych litoval. spíš jsem byl pro menší, obratný stroj se stejným agregátem
09 srp 2010, 19:04
Třeba Burgman 125 (starší verze) je na první pohled velký skútr, ale stačí se podívat na papírové rozměry např. šířku a je jasné, že to žádný velký skútr není a popravdě mezi autama ve městě jsme se raději proplétal s burgmanem 125 než např. s SHčkem. Jen ty 12palcová kola, ale je to zvyku.
10 srp 2010, 09:19
1975ak píše:Teď to taky řeším, mám tabulku současných nových skůtrů 125-150 a suprově vychází Malamut 150 Blog,, 0.08 kW/kg,, Dobře vychází i Scrab 160? ten má 0,09 KW/kg ale tam sem zjistil že sou 2 typy motorů a karbec bych asi nechtěl,,, a pak úplně špička je gilera runner 125 ta má dokonce 0,1 kW/kg jenže u Gilery a i u Derbi jsme úplně jinde cenově. oproti tomu PCX je "jen" 0,06 ale za 58 tisíc,,, ale zase je nedostatečná pro spolujezdce a fučí řidiči na nohy,,, tek teď babo raď
nemáš PSko nebo SH ?? nebo jak se to nechá spočtnout ?
10 srp 2010, 09:32
Protože každej skůtr má jinou hmotnost a jinej výkon, začal jsem si to jen tak pro zajímavost přepočítávat na kW/kg tj vezmeš kilovaty a podělíš kiligramy u PS 125 mi to vychází 10,1kW/135 kg= 0,074814815 kW/kg .
Snad to mám dobře.
Pak zjistíš, že 125 může mít větší výkon než 150 , pokud sebou netáhne kopu plastů a železa .
10 srp 2010, 12:41
Osobně si pro porovnání spíše počítám počet koní nebo kw připadajících na jednu tunu. Přijde mě to trochu lepší pro představu. V případě motorek a skútrů je ale nutné k hmotnosti stroje připočíst hmotnost řidiče. Např. můj Runner má 6 koní a 112 kg, což dělá hezkých 53,5 koní na tunu, ale když se na něj posadím, tak má rázem 200 kg a reálných 30 hp/t, což je jen o trochu méně než měla např. Škoda 100. Runner 125 s řidičem vychází cca 60 hp/t. A třeba Gilera NEXUS 500 vychází na cca 130 hp/t. Pro porovnání, trochu sportovní ale stále běžná auta mají cca 100 hp/t a více.
Takže klidně může mít 125ka lepší poměr kw/kg než 150ka ale když si na obojí sedne řidič normální postavy, tak se rozdíly můžu značně zmenšit.