Jezdím celoročně po Praze. Nebo teď jedu druhou "zimní sezónu". Zkoušel jsem i jednu cestu po sněhu a dá se to, když je člověk připraven.
Vzhledem k současné zimě, ale reálně uvažuji o přechodu na yamahu tricity 300 - dneska si myslím kroutím 15tý den v autě a už mě to nebaví

. Ono když ti ujede zadní kolo, tak se to ještě dá - i když variátor to moc nezlehčuje, prostě nejde vymáčknout spojka, a má to CBS takže se zadní brzdou brzdí i přední. Když ujede přední kolo, tak záleží na okolnostech, ale většinou ležíš (položil jsem to zatím jen jednou v létě za deště, když to předemnou zamázl na oranžovou a já si zablokoval přední kolo

PCX je lehké a už jsem ho jednou udržel a kouzal jsem po ledu z kopce - kdo mohl čekat, že tam bude prasklá voda

Otázka jak by se s tím poprala tříkolka. Tak nějak si říkám, že by to mohlo být trochu lepší - na youtube se dají najít i videa s tříkolnou na sněhu a působí to velmi jistě a s trochou cviku i sjízdně, ale cenově je to úplně jiná liga než PCX

a bohužel je i výrazně širší což do ucpané Prahy není úplně ideální.
Každopádně zima si vyžaduje přípravu skůtra i řidiče.
Měním pneu - mám letní + zimní M+S (ty jsou hlavně na mokru a solném slizu sakra znát - v teple nad 20 stupňů zase mizí před očima).
Zkouším všelijaké "nano" spejíky proti korozi, ale v zásadě mám pocit, že nefunguje nic, takže klasika. Na jaře budu odrezovat a natírat výfuk - rezne hlavně koleno u hlavy, které je na ráně a chytá bordel z předního kola ... a cokoliv hliníkového má solnou "lišku", která už dolů nejde. Po první zimě jsem měl sundanou kapotáž a žádné zásadní problematické místo kvůli korozi jsem nenašel.
Parkuji venku na sídlišti. Půl roku jsem používal plachtu, ale je to strašný opruz to furt nandavat a sundavat ... navíc na to chčijou psi a když ji v létě člověk zabalí do kufru, tak po celém dni na sluníčku je to mňamka

takže už rok a půl stojí jen tak uvázaný kvalitním řetězem k lampě veřejného osvětlení - řetěz už nechávám u lampy, v práci parkuji na uzavřeném dvoře, tam nezamykám. Když se stavuji na nákupu, tak jen zamykám řídítka.
Jediné co zlobilo, ale jen tuto zimu. Když pršelo a pak to zmrzlo, tak mi nateklo do ovladačů na řídítkám a zamrzlýma odtokovýma kanálkama už se voda nedostala pryč. Musel jsem 2x rozmrazovat páčku blinkrů, jinak bez problému.
Hodně doporučuji deku od Tucano urbano, protože v mrazech je to o kolena - po týdnu ježdění v -5 stupních mě už prakticky nepřestávali bolet. S dekou je to bez problému i v -15

Blbý je, že to dere lak - sice k tomu dávají nějaké samolepky, ale jsou malé a težko se odhaduje kam je dát - já jezdil první zimu bez nich, koupil jsem položené PCX, takže mi o lak zas tak moc nejde. Ale mezi deku a lak se dostává bordel a vydře to matné fleky v laku. Uvažuji, že na jaře to zkusím rozleštit a na dotčená místá dám průhlednou fólii. Výhoda deky je, že při parkování se přetáhne přes sedadlo a to je vždycky suché. V létě je to pohoda, to se utře mikrovláknovou utěrkou do sucha a je klid, ale když je v zimě na sedle jinovatka, tak s tím nejde udělat nic, takže si na to člověk musí sednout a ono mu to pěkně taje pod prdelí
Jezdím do práce 12km+12km, část po jižní spojce 80km/h ... mám "klasické" moto džíny s chrániči, měl jsem "moto vysoké tenisky", na podzim jsem reklamoval a vrátili mi peníze, tak jezdím v pohorkách a na léto zase pořídím moto tenisky, když si je člověk prošlápne, tak už jsou docela pohodlné i na chození. Dál mám kevlarovou mikinu s chránici, integrálu a zimní a letní rukavice. Na zimu si beru termo tričko a přes mikinu větrovku, když má člověk vyšší plexi, tak to stačí. Jaro/podzim odjezdím jen v mikině. Na letní vedra mám síťovanou letní motobundu.
Každopádně se v práci převlíkám (jsem kancelářská krysa) - těch 5 minut na převlečení mě fakt nezabije a je to výrazně lepší než dřepět v motohadrech celý den a nebo než jezdit v nemotohadrech po Praze, ale asi zálěží jak kdo má nastavený práh sebezáchovy
