Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: Koupě skůtru - úplný nováček

11 čer 2010, 15:28

no kluci maj pravdu jen bych misto tech dvou co tady psal vali sel do neceho jineho! pac lead je maly a spis pro jednoho

Re: Koupě skůtru - úplný nováček

11 čer 2010, 15:42

já to asi chápu. jen, že ho chci požívat pouze po Praze. a bude stát uvázanej před barákem. Jel jsem s kamarádem na staré vespě padesátce a jelo to dle mého hodnocení obstojně. (+samozřejmě mám z motorek všeobecně respekt). Zkrátka a dobře jsem si doteď myslel, že 50ccm bude na Prahu akorát...

Re: Koupě skůtru - úplný nováček

11 čer 2010, 16:39

Komu není vzájemné rady, tomu není hospodářské pomoci :mrgreen:
Když Ti tu kluci radí udělat si řidičák a koupit Leada (100) tak věř že je to dobrá rada!!
A nevěř tomu, že Lead je jen pro jednoho. Zeptej se lidí co ho mají.

Re: Koupě skůtru - úplný nováček

11 čer 2010, 18:22

Děkuji všem za rady a věřte, že si jich fakt vážím. Nicméně: Skútr bych rád nejdřív 50ku. pak ji klidně střelím, ale nejdřív se na ní chci naučit. příští léto se uvidí. Dokážete mi poradit v této oblasti nebo to nejde? kdyžtak se seberu a vezmu co bude vypadat nejlíp (za podmínek uvedených výše). Kdybyste náhodou věděli o něčem, co by se vypadlo spíš jako retro než sport, tak, pls dejte vědět. Třeba si pak budu nadávat, ale projít si tím chci. Díky. Filip

Re: Koupě skůtru - úplný nováček

11 čer 2010, 18:35

Mám Yamahu JogRR, 50 ccm, odstraněný restrikce a upaluje to dle tacho lehce nad 70 km/h, tzn. v reálu něco málo nad 60 km/h, do Prahy to úplně stačí, občas na to jezdíme ve dvou s přítelem, ale to tak max. z restaurace domů.
Dvakrát jsem s tím dala za jeden den cca 110 km, dalo se. Do práce to mám cca 13 km jedna cesta, byly doby, kdy jsem s tím za den po Praze najela kolem 50 km, do práce, z práce k příteli, od přítele domů - Praha 8 - Praha 1 - Praha 4 - Praha 8.

V provozu cca od začátku května 2009, k dnešnímu dni najeto 5 460 km.

Re: Koupě skůtru - úplný nováček

11 čer 2010, 18:41

takže se dá? jupííí :-)))))

Re: Koupě skůtru - úplný nováček

11 čer 2010, 18:53

To víš, že se dá. A na Balaton se dá jet Trabantem...
Ale dobrá, akceptuju, že si 50 nekoupíš z nedostatku informací, ale s plným vědomím do čeho jdeš. Ale s tím retro - sport je to zas to samé. Když už 50, tak dvoutakt a co nejsportovnější. Čili Yamahu Jog RR jak psala Nada, Gileru Runner, Peugeot Speedfight a pod. Nějaké čtyřtaktní retro budeš tlačit ještě o něco víc...

Re: Koupě skůtru - úplný nováček

11 čer 2010, 18:56

yamaha jog je ale celem mala mam ji ale je hodne mala když už tak spiš aeroxe ma to stejny motor

Re: Koupě skůtru - úplný nováček

11 čer 2010, 18:59

a co yamaha neos? či peugeot ludixsnake? nebo vespa??? tam jsem se dostal co se vzhledu týče... ,možná i piaggo liberty... tak teď babo raď (to nebylo na Naďu) ;-). na to jsem koukal na scootlandu. to je spolehlivej shop? asi se tam zajdu mrknout a uvidím, co mi řeknou. třeba i něco projedu a nezabiju se hned. :mrgreen:

Re: Koupě skůtru - úplný nováček

11 čer 2010, 19:04

Jo, dá se, ale žádnej luxus to není ani pro spolujezdce, ani pro řidiče, já měla strach, že ho ztratím :-) Já měřím 176 cm, přítel 181 cm, tak si umíš představit, jak jsme vypadali :-) Ale tak do cca 10 km bysme to dali, ale na žádnej dlouhej výlet to není.

Já, když jsem před rokem vybírala skútr, první podmínka byla 50 ccm (kvůli řidičáku a pak kvůli tomu, že bych se na silnějším 100 % zabila, máme dvě velké motorky, 700 ccm (KTM) a 1200 ccm (BMW), kde se vozím jako batůžek, a to kouzlo rychlé jízdy, to by byla moje zkáza mít rychlejší skútr), druhá podmínka byla, aby byl skútr krásnej :oops:
Čínu jsem na doporučení vyřadila, do hledáčku mi padl neos 4T, prodjce ve Vrbovce řekl, že to moc nepojede, doporučil 2T a ještě s vodním chlazením (dělá se i JOG R vzduchem chlazenej), dala jsem na doporučení a nelituju, je to tento, v reálu je teda o dost hezčí http://www.motomo.cz/na-prodejne-obrazk ... gg-rr-.jpg

Kolega z práce má yamahu 50 ccm Why, vzduchem chlazenej, je to takové lehké retro, ale nemá to úložnej prostor pod sedlem a i když má odstraněnou restrikci, nejede mu to, když ho ráno potkám, předjedu ho hned na světlech, dojedu na parkoviště, vysvlíknu propriety, zaparkuju, hodím řeč s parkmistrem a kolega na Why teprve dojíždí a nechápe, když je to stejnej objem, že mu to až tak nejede.

toto je on http://katalog-motocyklov.sk/img/yamaha-why-50-2.jpg

Re: Rady a zkušenosti pro nováčka - výběr skútru

12 čer 2010, 19:36

Chlapi já tu uvažuji o 50ccm přitom je možné že mohu jezdit na 150ccm. Nevíte jestli nastala změna ve skupinách A? Celou dobu jsem měl v potaz že mám do 50ccm pze jak jsem měl starší řidičák (kartička jako občanka) tak tam pravě bylo přesně napsáno v rubrice jiné: do 50ccm ale nyní mám ten nejnovější viz obrázek a tam mám hodnoty v tabulce
9..I.....10....I..11.I.12.I
A1 I 7.1.2000 I nic I 150 I
B I 7.1.2000 I nic I nic I

to je vše co mám na řidičáku napsané

Obrázek

nevíte jestli mohu jezdit s vyššími stroji a co znamená ve sloupci 12 hodnota 150?

Re: Rady a zkušenosti pro nováčka - výběr skútru

12 čer 2010, 21:54

To jest harmonizacni kod, ktery upravuje skupinu A1 (= 125ccm a 11kW) na pouze 50ccm...

Re: Rady a zkušenosti pro nováčka - výběr skútru

13 čer 2010, 20:47

MisaKacenka píše:To jest harmonizacni kod, ktery upravuje skupinu A1 (= 125ccm a 11kW) na pouze 50ccm...

teď ti nerozumím tak mám na kubatury do 125ccm max. 11kW nebo do 50ccm?

Re: Rady a zkušenosti pro nováčka - výběr skútru

13 čer 2010, 20:54

Zdar, máš to jen do 50ccm. viz. zde

Re: Rady a zkušenosti pro nováčka - výběr skútru

13 čer 2010, 20:57

Cemu prosimte nerozumis? Nidy nebudes mit opravneni na neco na co jsi zkousky nedelal a to i kdyby ti omylem vystavili RP se skupinou treba na kamiony.
Podstatne je to co mas v karte ridice a snad si jeste pamatujes na co jsi zkousky delal. Jinak na foru je pro tohle zvlast tema, staci jen par vterin hledat

Kód:
  Vůbec nejčastěji se držitel řidičského průkazu zřejmě setká s harmonizačním kódem „150" u skupiny řidičského oprávnění „A1". Tento kód však v žádném případě neznamená, že držitel této skupiny řidičského oprávnění smí řídit motocykly o objemu válců do 150 cm3, ale naopak toto řidičské oprávnění omezuje na řízení motocyklů o objemu válců do 50 cm3 . Právě u tohoto harmonizačního kódu dochází nejčastěji k jeho chybnému výkladu.

 

Ing. Josef Liberda
vedoucí odboru dopravy
Odeslat odpověď