Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: První skútr - do práce

03 kvě 2013, 19:06

Takže noty bez omezení ................a teď ještě jesli budeš jezdit opravdu jen do a z práce, nebo plánujěš i nějaký ten výlet za humna :) Sám nebo i ve dvou? 7 km po městě, nebo mezi obcema?

Re: První skútr - do práce

03 kvě 2013, 19:58

Přečti si znova hlavně to v závorce. ;-)

Re: První skútr - do práce

03 kvě 2013, 20:37

A co bych měl v té závorce najít ? Po staru bylo "A" na moto bez omezení ..............netuším co Bollek s tím omezením na 50 ccm myslel, po staru do 50 ccm bylo "M" ....

Re: První skútr - do práce

03 kvě 2013, 21:31

Takže já dopručíím též leada. Soused překonal metu 70tis.Km. Je to nezmar. jen najít zachovalý kus. :wink:

Re: První skútr - do práce

03 kvě 2013, 22:46

bollek píše:Pro upřesnění řidičák mám A B C T (A postaru malé moto do 50cmm)
Díky za informace
Bollek

Jestli to správně chápu tak max 125 ccm na B :?:

Takže LEAD a nebo SH 125 :wink:

Re: První skútr - do práce

03 kvě 2013, 22:47

sigi píše:Já nevím.....ale když to tu čtu tuhle diskusi....chlapik chce skutra do prace na 7km.... co tady řešíte???Je to uplně fuk co koupí tady na tu vzdalenost bude jezdit cokoli....ja měl zipa 50ccm a jedil 12 let...ani jsem snad olej nevyměnil...prostě zde neni co řešit. a prodal jsem ho a jezdí stále.......za 25000 koupí už dobrého skutra,je to fuk jestli to bude piaggio,nějaká ojeta yamaha nebo honda...je to prostě fuk....ale všichni zde budou radit a tahle sekce bude mít 10000000000 stran a stejně to bude k ničemu....ale hlavně že je o čem pokecat.... :mrgreen: ( muj názor)

Nevím kolik toho máš najeto na moto a skútru, tvoje rada, že je to fuk viz. co píšeš je o ničem, tak prosím dopřej těm co chtějí napsat svůj názor nebo jak píšeš pejorativně radit, že svůj názor projeví. Pochopitelně , že zakladatel vlákna si většinu toho co potřebuje může vyhledat zde na fóru nicméně to, že k tomu založil nové vlákno podpoří debatu a třeba se člověk dozví od někoho něco nového. JInak si myslím, že dotaz je napsán jasně a je to právě přesně to co v poslední době řada lidí hledá.
--------------------------------------------------------------
Za mě určitě Yamaha Majesty 125 nebo Honda Lead. Pokud bude k mání karburátorová Honda SH 125, tak neváhej. Majesty na tom bude nejlépe s dostupností náhradních dílů abudou levnější. Já jsem třeba minulý rok prodával 4 a půl roku starou Hondu SH 125 najeto cca 80 tis. no má už něco za sebou, ale prý do 150 tis. to ještě něco vydrží. Byl jsem první majitel, přihodil jsme k tomu 3 různá plexi, deku Tucano Urbano atd. atd. a cena 22 tis. Kč pro kolegu z práce. Jinak pokud budeš potřebovat rychle nějaký náhradní díl, tak Honda. Yamaha a i Suzuki to mají řekněme do třech dnů, no je to trochu dražší nebo jsou i firmy, které nabízí díly z bouraček atd. a tam Majesty a Lead apod. budou mít určitě bohaté zastoupení.

Jinak kdo si počká, tak se se dočká. Teď bude o 125 ccm větší zájem, tak kdyžtak čekej a něco se najde.

Re: První skútr - do práce

03 kvě 2013, 23:38

To bollek: jak sám vidíš, 100 lidí, 100 názorů a 100 rad. Ber to s rezervou a spíše se zaměř na několik faktů.
1) bych ti řekl, aby jsi to nebral jen jako přibližovadlo do práce, časem se to u totální většiny změní i v něco, co začne bavit a pouhá cesta do práce už nestačí, chce víc
2) z toho vyplývá, že musíš myslet nejen na současnost, ale i do budoucna, t.j. aby jsi dneska nekoupil něco slabého nebo poruchového a později jsi chtěl něco víc, ale už by jaksi nebyly finance
3) takže tu 50 ccm dej bokem, udělá svoji práci, ale pokud tě to chytne ( a jsem přesvědčený, že ano ), za čas by ti nestačila a začal by jsi pokukovat po něčem silnějším
4) jenže to by jsi tu 50-ku už neprodal a nebo se ztrátou, či-li by ti pochyběly peníze na silnější stroj
5) ber alespoň 100, spíše 125 ccm, to už udělá nejen tu práci, ale i zábavu, je tu spousta lidí, co ji mají a spokojeně jezdí na srazy, vyjížďky a delší výlety, i ve dvou
6) byly tu tipy na inzeráty a finančně vycházely dobře, ale možná máš svoji značku, která ti je bližší, než ostatní. Pohledej a nespěchej, není to koupě na týden
7) pročti tady, co se dá, je tu opravdu spousta informací, stejně jako i příspěvků, které nic neřeší. Ale s tím se budeš muset smířit a projít si tím
8) jako místa, kde se koukni, jsou třeba http://www.motoinzerce.cz/ , http://www.tipmoto.com/ , http://www.motorkari.cz/
9) neber hned první stroj, co se ti zalíbí, chce to čas. Zaměř se spíše na značky, pokud možno na českých papírech, ušetříš si čas i peníze za dodatečné vyřizování na úřadech přihlášení atd. . Aprilia, Gillera, Honda, Suzuki, Yamaha, Piaggio, je jich víc, ale když to bude některá z těchto, pokud vyloženě nenaletíš podvodníkovi, chybu neuděláš. Servis, spolehlivost, výdrž, zkušenosti lidí tady, to za to stojí
10) peníze jsou důležité, ale neber ani nejlevnější, ani nejdražší, přesněji ne podle peněz. Ber to podle stavu, v jakém stroj je a zkušeností lidí tady s tím kterým typem, značkou, ti ti řeknou, jaké má mouchy nebo případně slabiny (vyšší spotřeba, slabší výkon, poruchovější určitá součástka, problém s ND,...)
11) držím ti palce, aby jsi vybral dobře. Na trhu je strojů dost, škoda, že jsi to nezačal řešit dřív, než začala sezóna, to jsou jiné ceny i výběr. Ale to neznamená, že v této době není možné najít něco slušného. Stále se vozí další stroje zvenku, případně lidi prodávají svoje první vozítka a kupují si silnější nebo novější.

Šťastnou ruku při výběru 8)

Re: První skútr - do práce

04 kvě 2013, 11:07

Italsky neumím, takže google překladač to jistí ...

http://www.cyberscooter.it/modelli/comescegliere.htm

nebo něco česky zde ...

http://www.motorkari.cz/forum-vyhledavani/?search=jak%FD%20sk%FAtr&timelimit=vse

... jinak bez obav klíčová slova jaký skútr zdaleka nedosahují množství odkazů jako třeba kůže nebo textil, olej, benzín nejlépe 100 oktanů atd.

Edit:
Ještě jeden můj oblíbený odkaz, nejsem teda autorem, ale hezky napsané, tak že třeba není nutné zůstat u 7 km do práce. Třeba něco pro inspiraci:

http://motoride.sk/c/1535/johanka-z-arku-alebo-cesta-tam-a-spat.html

Re: První skútr - do práce

04 kvě 2013, 12:18

to MMMM: co je ti na tom tak nejasného? Použij selský rozum...
a) když budu chtít prodat skútr, kdy ho střelim, ha ? No asi až si na něj zajezdím, tak ho pošlu do světa..po sezoně, tedy na podzim....neříkám, že je to takhle u každého, ale logiku to prostě má...a třeba v Itálii se díky příznivějšímu klimatu jezdí určitě už o nějaký ten týden dýl než u nás a tipuji, že tam ti hoši, co je prodávají do bazaru, uvažují stejně...takže dle tebe asi 2 měsíce jezděj a pak prodávají a kupují jiné ??? Troufám si říct, procentně mám pravdu já...
Nehledě na to, že pravidelně sleduji skútry na Motoinzerci, Tipmoto a podobných servech a je to prostě v té nabídce znát...tím samo nechci říct, že by se tam teď nedalo vybrat, to jistě ne...ale na podzim toho bude víc...tečka
b) logicky...budu-li mít v místě bydlišti prodejnu ( servis ) Honda, prostě si dám přednost této značce, s tím, že snad někde seženu nějakého garážníka aby mi na tom něco opravil...za možná horší ceny...trošku mi přijde, že uvažuješ tak o 20 let nazpátek...jo a sám si před panelákem fakt nic neudělám.....samozřejmě, že můžu zajet o 20 až 100km dál k jinému servisu, ale nevidím důvod....
tohle by pochopila i moje babička, kdyby u nebyla 20 let mrtvá .... :D

Re: První skútr - do práce

04 kvě 2013, 12:43

takže B :arrow: Do značkovýho servisu nejezdim ani s autem, ani s burgmanem, natož s přiblblou padesátkou. Ale to je věc názoru, každej ať si to dá kam jen chce - do toho je mi kulový

a k tomu za A: To je blbost jak prase. Skútrů je všude jak nas*áno. A jestli sleduješ mtoinzerci a tipmoto atd., jak píšeš, tak jsi určitě vypozoroval, že se zase tolik nekupujou. Obzvlášť letos je to bída s nouzí, hovořim z vlastní zkušenosti a i ze zkušeností hodně lidí s kterýma jsem se o tom bavil. Lidi prostě asi nemaji prachy nebo co. Ale v bazarech je mrtvo. Ať už se jedná o auta, o motorky o, skútry - Letos je prostě mrtvo a nikdo nic nekupuje.
Jediný co se změní na podzim je to, že jak ty správně řikáš, po sezoně se budou zbavovat skútrů další lidi, takže jich bude víc. Ale v žádnym případě nemůžeš psát, že ty lepší už jsou letos pryč. To je prostě blbost. Nezapomeň, že celej Březen ležel sníh, půlka Dubna bylo hnusně. Takže začátek května a pozdě na koupi :mrgreen: nenech se vysmát. Znovu opakuju skútr neni tak nedostatkový zboží, aby po prvních slunečných dnech byli všechny vyprodaný.

Re: První skútr - do práce

04 kvě 2013, 19:00

A tohle by nemuselo byt spatne....
http://motorky.bazos.cz/inzerat/2356891 ... ty-125.php
http://www.ponca.cz/index.php?option=co ... :aktuality
http://www.aspirit.cz/skutr-piaggio/novinky/?new_id=234

Re: První skútr - do práce

04 kvě 2013, 19:31

Děláš si srandu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :?: :?: :?:
Jako pro zasmání dobrý - vyřazený vraky Talošský pošty s miliónem na hrbu.Zadarmo drahý :!:

Re: První skútr - do práce

05 kvě 2013, 18:32

OK, tak už jsem se začal dívat po nějakých inzerátech, ale nením čeho si mám všímat, některé informace jsou spíše všeobecné (stav dobrý, ale dobrý je zy 3), co u jetých skútrů je rozhodující. Jakou mají obecně motory u 125cmm (ital, japonec) životnost (najeté km a potom už jen pomalá smrt :? ) Neprodáváte někdo a nebo Váš dobrý kámoš nějakou 125? Já jsem opravdu amatér a opravdu bych nerad naletěl :lol:

Díky bollek

Re: První skútr - do práce

05 kvě 2013, 18:52

Ahoj bollku,
jestli se fakt necítíš být odborníkem a chceš nebo můžeš si dovolit skútříka jen ojetého,
napiš si do profilu, odkud jsi, a někdo ze zdejších zkušených borců s Tebou určitě rád sjede, až budeš mít něco vyhlídnutého. I u aut se to tak dělá, není se za co stydět a kluby a fóra jsou od toho, aby si lidi pomáhali :D

(Jen jestli jsi z Brna, já Ti žel nepomohu, neboť jsem na tom podobně jak Ty :? )

Re: První skútr - do práce

05 kvě 2013, 19:24

U italských či japonských strojů je životnost motoru už delší. Najdou i případy, že mají najeto 100 000 km. Já kupoval jetý stroj se stavem tachometru 14 000 a servisman říkal, že to je krásné číslo - samozřejmě poctivých 14tkm. Myslím, že i kolem těch 25tkm není žádná hrůza, ale jak psal ve svém přínosném komentáři Medvěd - není nad to si vzít s sebou někoho kdo tomu rozumí, lehne pod stroj a zjistí v jakém stavu se stroj skutečně nachází :). Přeji stastnou ruku
Odeslat odpověď