Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Piaggio X9 500

27 srp 2012, 20:20

Zdravím všechny motorkáře. Chci se zeptat, uvažuji o koupi skutra Piaggio X9 500, rok tak okolo 2002-2003 s nájezdem okolo 30000km ( hlavně kvůli dobré ceně )... Mohli by jste mi prosím poradit na co si dát pozor popřípadě jestli je to dobrej skutr a jak je to s kvalitou skutra a s cenou dílů atd.
Mám Yuki Boss 150ccm a chci koupit něco lepšího. Díky Jirka

Re: Piaggio X9 500

27 srp 2012, 22:26

Tak určitě Piaggio je kvalitní značka a její skůtry patří ke špičce,jen nájezd 30tkm za 10 let :shock: u 500ccm skůtru mi příjde velmi malý :roll: a tedy dost podezřelý :o ,pokud tomu moc nerozumíš,tak si ke koupi přiber někoho zkušenějšího,ať nenaletíš,popřípadě si zjisti v okolí prodejce nějaký servis a požádej ho o možnost odborné prohlídky ještě před definitivní koupí. I když tu prohlídku zaplatíš,tak se ti to může vyplatit :mrgreen: :mrgreen:

Re: Piaggio X9 500

28 srp 2012, 05:16

Zejména X9 500, které zde jezdí nemají původ ČR, tudíž najeté km neidentifikovatelné. U takhle starýho skůtru vybíráš podle stavu a ne najetých km, to se prostě neřeší, na to je to moc starý. Inzerát s jasným původem X9 500 evo jsem snad ještě neviděl a to se dost dívám. Servisku ti napíšou u všeho, moje končí prvním zápisem v roce 2003 :) Bohužel je mnoho závad, které ani zkušený mechanik neodhalí. Ten ti akorát pomůže nekoupit totální šrot. Moje závady po koupi byly oprava altecu, který kvůli švihnuté kabeláži dobíjel, ale málo (to sotva zjistíš, musel bys změřit a kdo měří dobíjení při prohlídce), vodní pumpa začala ch..... po 3000km od koupi. Jinak ten novější typ motoru u EVA (piaggio master) je hodně dobrej a montuje se do kde čeho, od aprilek přes tříkolky, gilery a samo piaggia. Jinak o X9 toho zase tady tolik není, aby se to nedalo přečíst. Jako každej jetej skůtr, když nekoupíš totální mrdku, není problém. Díly krom letních italských prázdnin (myšleno srpen, červencová objednávka byla v pohodě) do 14 dnů (aspoň u mě to tak prozatím bylo). Žere při normální jízdě kolem 4l a je to nejvýkonnější jednoválec a je to tam znát. I při 130km/h když zatáhneš, tak jede.
Prohlídní profily i na motorkářích. Jo a ceny dílů mi připadají přiměřenější a je toho na výběr dost i z použitých. Pokud se ti líbí, není čeho se bát. Každopádně nech 10 000,- rezervu na případný servis ať koupíš v této cenové relaci cokoli. Nebude to zánovní kousek s doloženým servisem.
U tak starého skůtru je velmi pravděpodobné - repas vidlí, varec, řemen, spojka?, olej, olejový i vzduchový filtr, brzdovka + desky, gumy, aku + nečekaná oprava.
Naposledy upravil KYBLOS dne 24 bře 2013, 19:28, celkově upraveno 1

Re: Piaggio X9 500

29 srp 2012, 11:58

S oldíkem mohu jen souhlasit. A jak se říká do motoru nevidíš.

Re: Piaggio X9 500

01 zář 2012, 08:56

S výše napsaným se dá jen souhlasit :wink: :wink: :wink:

Re: Piaggio X9 500

01 zář 2012, 09:44

Tohoto skůtra mám již od roku 2009 a měl už taky najeto 33000km,ale kdo ví, je to 2004 z Itálie.Motor chodí suprově,ale chce to po koupi pořádný servis.Já jsem po roce musel koupit novou baterku,dále nový olej do předních tlumičů,Utrhlo se mi zadní kolo nebo spíše střihly se šrouby a já to nepoznal,protože boční vůle tam nebyla a dotažení zadního kola jsem bohužel nezkontroloval, naštěstí jsem jel hodně pomalu, takže jsem ani nespadl.No musel jsem koupit jiné kolo z bazaru.Dále jsem musel koupit nové ložisko řízení,když jsem skoro ve 130km/h při předjíždění zjistil, že nemůžu pořádně zatočit a to jsem se pořádně zapotil.Prostě - opravdu řádná prohlídka u všech starších motocyklů musí být.
Odeslat odpověď