Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
11 bře 2012, 13:03
Dobrý den.
Chci si koupit skútra a jsem stále tak trochu na vážkách. Musí být do 125ccm a to kvůli mým notám. Chci aby to byl maxík, ať už kvůli pohodlí, tak kvůli mojí výšce. Měřím 193cm a občas bych na něm jezdil ve dvou. Původně jsem měl v hledáčku i Hondu Pantheon a Yamahu Majesty, ale ty se mi postupem času zdají o dost menší než ten Burgman, nebo X9. Skútrů je strašná spousta, tak jsem možná nějakého velkého maxíka přehlédnul, tak pokud máte nějaký tip...budu za něj rád. V tuhle chvíli jsou mými favority asi X9 a Burgman. Vzhledem k tomu že má X9 údajně větší kola, tak se přikláním spíš k tomu Piaggiu. Otázka tedy zní: máte někdo zkušenosti se skůtry o kterých jsem psal a jaký skútr by jste mi vzhledem k mé výšce doporučili? Cena by neměla presáhnout 30tis. kč. Díky za případné tipy a rady........
11 bře 2012, 13:18
...pokud někdo píše - kvůli notám, tak podle mě musí mít VELKÝ důvod, aby si neudělal noty na větší kubaturu.
Jinak na toto téma je tady tcela jistě mnoho diskuzí - nejdřív si urči, na co to chceš, jak to chceš využívat a co od toho očekáváš. Zpecifikuj tyto požadavky a pak ti určitě spousta lidí tady poradí...
Pokud ti mám říct svůj názor já, taky jsem nad tímto moooc dlooouuuze přemýšlel a dopadlo to tak, že jsem si udělal noty (mě to vyšlo na 3.500,- Kč loni přes známého), koupil skůtr 500ccm a jezdím s ním pořád - do práce, do školy, na výlety apod.. když jsem si říkal, jak to využiju a že to žere všechno +/- kolem 4 litrrů (aby to trochu jelo). Prostě na to taky časem přijdeš...
...i když nejezdíš stabilně třeba 110 (jako teď já), tak ten výkon využívám naprosto běžně ve městě i mimo město a jsem všude RYCHLEJI, než s autem A LEVNĚJI - to je ta obrovská výhoda, pokud přeskočím to hlavní - pocit z jízdy v sedle, který tě jednou pohltí a už se z této nemoci nikdy neuzdravíš...
11 bře 2012, 13:30
Noty a větší kubaturu. 125ccm kór ve velikosti maxíka a v dnešním provozu je prostě málo. Jinak k odpovědi na dotaz.
To, co ti bude na posaz vyhovovat. Bez zkoušky na ostro to nedáš, pak by ses mohl taky mlátit do hlavy. Já bych se tak nějak pocitově a s přihlédnutím k testu v ČMN přikláněl k burgmanovi. Psali, že ten motor je prostě výbornej.
11 bře 2012, 13:39
Budu s ním jezdit z devadesáti procent po Praze. Vzdálenosti většinou do 30km, takže cca 50-60 km denně. Jde mi hlavně o pohodlí a taky o velikost úložných prostor. Vím, že je každopádně lepší si rovnou pořídit silnější kubaturu, ale vzhledem k tomu, že jsem nikdy na motorce ani skútru nejezdil, tak bych se nejdřív radši vyjezdil na té 125ccm. Navíc jsem v pár diskuzích četl, že do města tento obsah bohatě stačí. Pár diskuzí ohledně stopětadvacítek je i tady, ale chtěl jsem aby někdo poradil i nám vzrostlejším. Nechci na skútru vypadat jako vosa na bonbóně
11 bře 2012, 13:57
...no tak jestli 90% po Praze 30 km, asi bych nešel do maxíka, protože MAXÍK je většinou velký a tím pádem i těžký a v uvozovkách méně obratný. Tudíž 125 ccm na maxíku je jaksi trochu limitované a prostě ten krouťák a výkon bude chybět. Já bych v tomto případě šel do něčeho kolem těch tvých 125 ccm, něco uzkýho a obratnýho, něco ve stylu Yamaha BW´s 125
http://www.tipmoto.com/motorky/yamaha/188691-bws.html Honda Zoom (ta je ale tuším jen 50ccm) apod., ale něco prostě v tomto stylu a duchu - určitě to chce vyzkoušet, na co vlezeš, i když budeš vypadat jak vosa...ale jízda bude určitě veselejší a obratnější a budeš se autům smát, když si pohodleně dojedeš na každé křižovatce až ke světlům a na nich vypálíš jako první...
...a když už si v tom Práglu...neuvažoval jsi o elektro??? Byl jsem včera v Brně na Motosalonu a něco to do sebe má, hlavně ve velkých městech. Kdybych to měl na každodenní dojíždění do práce, tak to má dojezd podle baterie až do 120 km a když si to nabiješ v práci, tak jezdíš ZADARMO. Životnost motoru i baterie je cca 100.000 km a baterie vydrží 2.000 nabíjecích cyklů.
Co se týče pohodlí, tak po Praze si myslím to není až tak důležitý a co do úložných prostor - prostě k tomu koupíš kufr.
11 bře 2012, 14:10
Prvý dojem...X9 je opticky väčšia než Burgman..samozrejme záleží ktorý ročník B125 máš v úmysle k porovnaniu-
pokiaľ Piaggio X9 125 tak už Evolution....
Pretože v porovnaní s Piaggio sa zdá Suzuka menšia..ale na druhú stranu X9 má o 20kg menej, čo by ju predurčovalo k "hlbitejšímu" pohybu v meste. No opak je pravdou B125 s vyšším výkonom a lepším motorom sa práve v meste cíti lepšie než výkonovo slabšia X9 a na tom nezmení nič ani tých 20kg podváhy..pokiaľ potrebuješ prvotný ukazateľ ako sa na tom sedí..je samozrejme najlepšie vyskúšať alebo použiť
k porovnaniu ergonometr síce tam nemajú X9 ale postačí BV 250 vzhľadovo a rozmerovo je veľmi blízko X9.
Pokiaľ preferuješ batožinový priestor..jednoznačne Suzuki..to isté platí aj pre občasné zvezenie zo spolujazdcom..nie je potreba sa hnať za vyšším obsahom...každý preferuje to čomu to potrebuje.
Piaggio má síce väčší priemer kolies, čo prispieva k stabilite na cestách..nejaví sa tak nervozným poskakovaním na nerovnostiach..dokáže udržať stabilnú rýchlosť okolo 120 km/h pri zachovaní efektívnej bezpečnosti a je to o pohodlí...v prímestkom ringu Burgman hádže ručník. V prepletaní sa medzi kolónou aut v klasickej zápche na Južnej spojke zase vedie B125 motor lepšie reaguje na zmeny rýchlosti a je hlbitejší..o pohodlí natiahnúť si nohy a dostať dve prilby pod sedačku ani nehovorím
Takže určiť víťaza v tomto "klání" je ťažké..niekedy je to záležitosť srdca..no ak by si mal možnosť vložiť do toho viac financií na kúpu skútru...tak možeš pribrať do výberu Kymco Downtown 125 v ktorom podľa mojho názoru je to dobré z obidvoch typov...
11 bře 2012, 14:12
Tak po Praze bych 125ccm velikosti maxíka rozhodně nekupoval. Ten posed (na X9) rozhodně není dělaný na manévrování a kličkování. Po Praze nějaký sportovní tříkilo nebo ideál (má ho kamarád) runnera 200 v 4t, prostě něco takovýho, SH 300, apod. Typ skůtru maxíka na město je blbost. Jezdit se na tom samozřejmě dá, ale pokud je většina pohybu město, nevhodným výběrem typu skůtru snižuješ jeho užitnou hodnotu pro požadovaný účel.
Jinak jestli je X9 125 Evo velikostně stejná jako moje 500, tak to je kráva veliká a na účely ježdění ve městě by mě ani nenapadlo tohle koupit. Až teď po výstavě jsem si uvědomil, jak je X9 obrovský vozítko.
11 bře 2012, 14:24
oldik píše:Tak po Praze bych 125ccm velikosti maxíka rozhodně nekupoval. Ten posed (na X9) rozhodně není dělaný na manévrování a kličkování. Po Praze nějaký sportovní tříkilo nebo ideál (má ho kamarád) runnera 200 v 4t, prostě něco takovýho, SH 300, apod. Typ skůtru maxíka na město je blbost. Jezdit se na tom samozřejmě dá, ale pokud je většina pohybu město, nevhodným výběrem typu skůtru snižuješ jeho užitnou hodnotu pro požadovaný účel.
Jinak jestli je X9 125 Evo velikostně stejná jako moje 500, tak to je kráva veliká a na účely ježdění ve městě by mě ani nenapadlo tohle koupit. Až teď po výstavě jsem si uvědomil, jak je X9 obrovský vozítko.
...naprosto souhlas. Vlezou tam v poho dvě přilby a sezení je pohodlné, ale na proplítačky po městě to až tak obratné není, oproti menším a hbitějším... a těch je spousta.
Takže to chce opravdu vyčlenit si své priority, na co to bude a co všechno od něj očekávám a pak vybírat. Maxík se 125 ccm je sice kmpromis pohodlí a malého objemu, ale s menší manévrovatelností těžkopádností. Určitě bych volil něco menšího, hbitého a obratného...
11 bře 2012, 17:46
Díky za rady. Popravdě na maxíkovi a obsahu trvám. V tom mám celkem jasno. Vysloveně do centra se asi zas tak často vydávat nebudu a na jižní spojku a hlavnější silnice zas tak moc obratnýho skútra nejspíš potřebovat nebudu. Taky beru v potaz to, že se mi jízda na skútru může zalíbit a budu se vydávat na výlety. Taky bych chtěl aby skútr dobře vypadal(snad mě za to neukamenujete). A na vysvětlenou jak jsem přišel zrovna na tyhle dva typy maxíků: teď jsem byl 14dní pracovně v Paříži a skútrů tam jezdí skutečně požehnaně. Podle toho co jsem tam vysledoval, tak kromě MP3 jsou tam X9 a Burgman jedni z nejčastějších skútrů a to v obsahu 125ccm. Vzhledem k tomu, že mají frantíci určitě větší zkušenosti a tradici se skútrama, tak si říkám, že maxík do města není až tak nepoužitelný.
Jde mi teda skutečně o to pohodlí (193cm ) a pak ty odkládací prostory a také pružnost motoru. Počítám s tím, že časem opravdu možná posílím, ale pro začátek mi myslím skutečně stačí 125ccm.
11 bře 2012, 20:29
V případě, že preferuješ Suzuki, doporučuji B. 200.
11 bře 2012, 20:50
Se svojí postavou jdi určitě do silnější kubatury. 125 ccm ti za chvíli nebude stačit, tak jako kamarádovi. Po roce přešel na 300 ccm. Mám 188 cm a někdy bych sám uvítal, kdyby bylo Pížo ještě delší. U Burgmana jsem při zatáčení bouchal řídítky do kolen...
11 bře 2012, 21:10
Mlácení řídítky do kolen není závislé na objemu skútra, ale na jeho konstrukci. Mám 190cm a ani na 50ccm Runneru jsem se nemlátil řídítky do kolen, takže velikost a posez si chce zkusit naživo a ne čtením specifikací.
Jinak maxiskútr a 125 ccm IMHO kombinuje nevýhody obou kategorií skútrů do jednoho stroje. Ve městě je to moc velké a za městem moc pomalé, takže pokud není limitující věk řidiče tak bude lepší buď zvolit většího maxíka nebo naopak nějaký městský skútr.
Pokud je jeden z hlavních argumentů pro maxíka velikost úložných prostor, tak po doplnění městského skútru o pořádný kufr 40-50l bude místa na ukládání dost a stále to bude malé a obratné.
11 bře 2012, 21:20
Jak píšeš, já si zkusil oboje a mojí volbu znáš...
11 bře 2012, 23:56
mk-tec píše:...no tak jestli 90% po Praze 30 km, asi bych nešel do maxíka, protože MAXÍK je většinou velký a tím pádem i těžký a v uvozovkách méně obratný. Tudíž 125 ccm na maxíku je jaksi trochu limitované a prostě ten krouťák a výkon bude chybět. Já bych v tomto případě šel do něčeho kolem těch tvých 125 ccm, něco uzkýho a obratnýho, něco ve stylu Yamaha BW´s 125
http://www.tipmoto.com/motorky/yamaha/188691-bws.html Honda Zoom (ta je ale tuším jen 50ccm) apod., ale něco prostě v tomto stylu a duchu - určitě to chce vyzkoušet, na co vlezeš, i když budeš vypadat jak vosa...ale jízda bude určitě veselejší a obratnější a budeš se autům smát, když si pohodleně dojedeš na každé křižovatce až ke světlům a na nich vypálíš jako první...
...a když už si v tom Práglu...neuvažoval jsi o elektro??? Byl jsem včera v Brně na Motosalonu a něco to do sebe má, hlavně ve velkých městech. Kdybych to měl na každodenní dojíždění do práce, tak to má dojezd podle baterie až do 120 km a když si to nabiješ v práci, tak jezdíš ZADARMO. Životnost motoru i baterie je cca 100.000 km a baterie vydrží 2.000 nabíjecích cyklů.
Co se týče pohodlí, tak po Praze si myslím to není až tak důležitý a co do úložných prostor - prostě k tomu koupíš kufr.
Elektro skútr je dneska stále neskutečně omezená utopie a věřit parametrům výrobce je pošetilost. Nemá to parametry ani těch slabých benzinových vzduchem chlazených stopětadvacítek,které jsi také zmínil....a ty bych jako druhé adepty pro malý výkon také vyloučil.Srovnal bych to max s 50 ccm a ceny nebudou určitě do 30k. Možná ty nejlevnější s parametama autíček na baterky.......které jsou ale nepoužitelné a s Burgmanem a spol. se to nedá srovnat ani na dálku.
12 bře 2012, 19:12
Tak ti poradím a sežeň si SH 125, nebo sixteena a na výlet za město se můžeš vydat stejně jako to dělám já
Někde jsem našel tuhle sixteena za 40 tis viz :
http://motorky.bazos.cz/inzerat/1468543 ... en-125.phpMožná by to chtělo ještě kufřík a plexi a pár ptákovin, ale cena dobrá !