Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
09 čer 2011, 11:35
Ahoj,
Silně uvažuji o pořízení skůtru převážně na dojíždění do práce (cca 60km denně) a po městě + sem tam nějaký delší výlet.
Nejvíc se kloním ke skůtru mezi 200-300 ccm. Z těch se mezi mé vafority zařadila jednoznačně Yamaha X-max 250, ale narazil jsem i na tento Piaggio, který je v postatě hodně podobná kategorie.
Nicméně jsem o něm zde ani nikde jinde celkem nic nenašel . Celkem hodně pozitivní review je zde, ale jen pro ty co umí anglicky (je tam ale pěkná fotogalerie):
http://www.scootersales.com.au/News-3357-piaggio-x7-300i-evo.aspxNemáte s ním někdo zkušenosti?
Podle mého názoru ten Piaggio vychází možná parametrově (výkon/cena) o trochu líp než ta Yamaha. Vzhledově a ochrana před počasím taky super.
Má větší objem 278ccm i výkon a je lehčí a navíc levnější o cca 10%. Navíc má i imobilizér.
http://www.tipmoto.com/motorky/piaggio/178413-x7-evo-300.htmlAsi by tento topic patříl spíš do maxi skůtrů, ale vzhledem k srovnání s x-maxem jsem ho hodil sem.
Díky za každý postřeh, názor.
09 čer 2011, 11:57
Zdravím, zkus to ještě zde :
http://www.moto.it/listino/piaggio/x7-300/index.html?model=6649&pareri=1jinak na všechny Xka si všeobecně stěžují na nestabilní předek, lehký, vibrace. Možná Xevo 400 ?
Z těchto stránek jsem dost čerpal při výběru, chce to pročíst ...
09 čer 2011, 12:28
No zrovna o X7 jsem tam toho moc nenašel a italsky teda nemumím (fórum).
Je fakt, že má o palec menší obě kola než x-max což je určitě nevýhoda. Jinak v jejich žebříčku prodejnosti 2010 byl xmax tuším 5 a x7 68, což může o něcem svědčit.
Spíš by měly zajímaly konkrétní zkušenosti někoho kdo ho má, jestli je taky někdo takovej
09 čer 2011, 12:44
http://clanky.katalog-motocyklu.cz/motorky-motocykly-recenze/6468-piaggio-x7-evo-300/[url]http://www.skutrportal.cz/172-piaggio-x7-evo-125-300-novinka-2009.html?date[year]=2011&date[month]=6[/url]
jinak pro Piaggio motory : mají olejový filtr = 6000km/výměna
Yamaha : sítko = 3000km/výměna
jinak to bude asi pocitově, co ti lépe sedne.
09 čer 2011, 13:10
ten článek mě nějak unikl, jinak potvrzuje to co jsem o něm četl.
ten olejový filtr je další plus, při vým predpokládaným využití bych musel měnit olej po 3 měsících..
jedinou nevýhodu bych teda zatím viděl menší kola (zajímavý, že někde uvádí u zadního 12, jinde 13", nicnéně asi 13 je pravda), a možná menší úložný prostor pod sedlem (stejně bych šel ještě do kufru - X7 už je na montáž kufru předpřipraven). Navíc je X7 asi o 14 cm kratší (při o 6,5cm menším rozvoru), což je podle mě taky výhoda při městském využití.
No a pak asi komunita x7 bude mnohem menší jak xmaxe, jak tak vidím, takže s radama to bude horší..
Bude to chtít zkušební jízdu na obou, přesně jak říkáš a uvidí se co líp sedne.
09 čer 2011, 13:39
zkusebni jizda je dulezita.. urcite..
Piaggio neni u nas uplne number one, yamaha x-max je proste nejlepsi stroj v te kubature.. hlavne novej model se povedl...
09 čer 2011, 13:41
Ahoj, taky jsem porovnával X7, X-City a Beverly. Co jsem nakonec vybral víš
Yamaha je zajímavá, ale hodně drahá (zbytečně - já vím, je to Yamaha
), X7 má malé kolečka, málo místa a stát míň, o hodně míň, možná by to bylo zajímavé. takto to pro mě byla jediná možná volba.
09 čer 2011, 14:28
víceméně souhlas s 8steve. pocitově mám určitě blíž k x-maxu. Vzhledem k tomu, že mírně jetý nový model není k mání (starý nechci), tak zcela jistě nová, škoda že je tak drahá - ctělo by to usmlouvat aspoň kufr
.
Jinak i ten celkem velký rozdíl v prodejnosti za 2010 v Itálii - 5tá versus 68 příčka ve prospěch xmaxe taky o něcem svědčí..(piaggio beverly 300 je v prodejnosti úplně jinde než X7, v podstatě na úrovni X-maxe).
09 čer 2011, 15:25
ten kymco jsem měl taky v hledáčku, ale nějak nebo kvůli něčemu mi z výběru vypad. Zrovna ta za 115kKč je zajímavá nabídka - ostatní o cca 5-10 víc bez ABS..
Nicnéně x-max je mi sympatičtější - navíc ty větší kola. cena +- stejně.
Výkonově by měl být x-max v pododě.
Zatím nehodlám nic silnějšího kvůli obratnosti ve městě, spotřebě, ceně..
09 čer 2011, 15:29
docauapia:
Beverly je fajn, kdyby mely moznost si zmenit polohu nohou.. a tak blbe to maj i u 500ccm, takze je to fakt jen do mesta a tak max na 100km v kuse....
09 čer 2011, 15:32
no vidíš tak už jsi byl stejně před 3-mi přispěvky rozhodnut
tak neváhej, nešpekuluj, stejně x-maxe vezmeš
k té poloze nohou: nevím je to asi o zvyku, nebo to chce vyzkoušet, já osobně v tomto nemám problém ani na delších cestách - ale to je věc velmi individiuální.
09 čer 2011, 15:36
no beverly je asi dobrý stroj, ale určitě je lepší do města než na delší cestování, což já spíš preferuji opačný poměr. Asi na tom bude hůř s ochranou proti dešti..
Navíc retro design beverly mi nic neříká. Design type xmax, x7, downtown je mi mnohem blíž.
09 čer 2011, 15:50
rozhodnutý ještě úplně nejsem i když xmax je stále favorit. U tý X7 mě spíš zajímaly zkušenosti nějakého vlastníka, ale zatím asi nikdo takový neni, třeba se někdo ještě ozve..
Jinak řekněme z těch 60km denně by bylo tak 15-20 město jinak mimo město.
Co se týče motorek tohle má být v podstatě má první a zrovna skůtr (zrovna dělám Ačko..). Jinak mě táhne na 40cet, takže potřebu blbnout už nemám a jde mi o pohodový a pohodlný ježdění (sem tam výlet ve dvou), proto skůtr.
ten výkon zatím fakt nechci - aby mě to třeba nesvádělo
A X-max by ho měl mít dost abych nebyl brzda, to mě asi každý potvrdí.. Dálnice by byla naprosto vyjímečně..
09 čer 2011, 16:06
Jsem určitě zaujatý
mám X evo 400,ale když porovnám cenu X maxe 250 122.000 a X evo 400 125.000 a papírový výkon 15,6 proti 24,8....znovu bych se rozhodl stejně,přesto že už vím o pár věcech co mi na pížu vadí...
09 čer 2011, 16:15
můžeš se podělit, třeba se to dá vztáhnout i na tu 300 stovku.
Ta cena je fakt asi jediný velký proti X-maxu (a trochu ty výměly oleje).