Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
30 říj 2014, 23:09
Ahoj,
zvažuji koupit peugeot viva city 50, případně nějaký jiný skůtr 50. V mých cenových možnostech mají všechny skůtry kolem 15-20tis. km najeto. Má cenu to kupovat? Vůbec nevím, jaká ježivotnost motoru a dalších dílů u skůtru, ale slyšela jsem, že peugeot je celkem držák. Taky mě zaujala cenou značka baotian, ale to je nějaká čína a nevím, jak je to trvanlivé. Budu mít skůtr na denní doojiždění do práce-10km a mám představu, že mi bude sloužit tak 3 roky, než si našetřím na něco nového... Dík za rady.
Janka
30 říj 2014, 23:45
Ahoj, chtělo by to dodat, co jsou tvé cenové možnosti a současně zauvažovat, zda by nebylo lepší rovnou řešit 125ccm skútra, protože padesátky už jsou tak trochu zabité.
31 říj 2014, 06:43
Ahoj,
takže se trochuu rozepíši. Žiji v Holandsku. Zde 50tky fičí, jezdí se tu celoročně. 50tku chci pro to, že z ní nemusím platit zde povinnou silniční daň. Na vše silnější už je povinná, co v případě 125 by bylo 10euro plus 10euro povinné ručení. Na 50tku je jen povinné ručení asi 6 euro měsíčně. S 50tkou můžu na cyklostezky-zde v Holandsku jsou všude a kvalitní asfaltové, což v případě dennodenních kolon je nejrychlejší volba. Můj limit je 500euro. Za tu cenu zde seženu značnový skůtr 15-20tis. km a nebo číňana kolem 10tis. km. Takže bych ráda spíš rady ohledně značky, co jsou v těchto kilometrech ještě ok...posílám jeden odkaz na vivacity a v-click. Dík za rady.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =mympBuyerhttp://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =mympBuyer
31 říj 2014, 09:07
Na pažouty jsou drahé náhradní díly. A většinu musíš objednávat z Francie. Vlastní, a DRAHÁ, vlastní zkušenost
02 lis 2014, 09:15
Ahoj, ten Peugeot vypadá solidně... šel bych raději do něj než do číny, 15tkm ještě ujde...
(jinak proti číně nic nemám, ale hodí se spíše pro kutily)
02 lis 2014, 15:58
Ahoj,mám na dojíždění do práce a kratší výlety do 50km Yamahu Neos 50 a jsu moc spokojená.Koupila jsem ji jen na zajetí než zkusím něco silnějšího a asi u ní nějaký rok ještě zůstanu,jede kolem 80km/h a nestěžuji si.
-- 02 lis 2014, 15:03 --
Koupila jsem ji s 13 000 km najetých za 14 tisíc a kromě výměny oleje a gum zatím žádná investice navíc.
13 lis 2014, 10:43
Zde 50tky fičí, jezdí se tu celoročně. 50tku chci pro to, že z ní nemusím platit zde povinnou silniční daň. Na vše silnější už je povinná, co v případě 125 by bylo 10euro plus 10euro povinné ručení. Na 50tku je jen povinné ručení asi 6 euro měsíčně. S 50tkou můžu na cyklostezky-zde v Holandsku jsou všude a kvalitní asfaltové, což v případě dennodenních kolon je nejrychlejší volba. Můj limit je 500euro. Za tu cenu zde seženu značnový skůtr 15-20tis. km a nebo číňana kolem 10tis. km. Takže bych ráda spíš rady ohledně značky, co jsou v těchto kilometrech ještě ok...posílám jeden odkaz na vivacity a v-click. Dík za rady.
13 lis 2014, 18:11
známý prodává fungl nový , ještě neregistrovaný Peugeot Kisbee 50 . cena 25000kč
-- 13. 11. 2014 17:13 --
thmb17-Kisbee-RS-gris-1-.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
27 lis 2014, 13:02
mám tento skútr a bacha na to. žere 3.8L/100km + plná syntetika olej(2x tak dražší jak polosyntetika). Co se týče spolehlivosti, po 21k km pořád šlape. Vyměnilem svíčky, válečky(2x), řemen(2x), gumy(1x). Sedadlo ještě nemá ani dírku. plynové lanko stále bez roztřepení. Brzdové přední destičky jsem vyměnil letos. Zadní furt OK(při koupi je možné si zkontrolovat zadní tak, že zmáčkenš brzdu a na bubnu zvenku se ti posune ryska proti "trojúhelníčku" značíc, jestli je ještě brzda ok.
Jo a 2x čistilem karbec, bo to už nechtělo táhnout vůbec(zanesena tryska). Žere to po celou dobu furt těch 3.6-3.8L/100km. dnes bych to nekoupil a určo bych chtěl něco co žere do 2L, byť by číňana. Bo i toho číňana opravíš doma na kolenu.
Jo a díly koupíš úplně vpohodě u nás na ebchodech(a ne jednoho). Na jaře kupovalem ty díly co jsem psal výše.
Shrnutí-skútr šlape bez vážných problémů 12let (21k km) , ale žere i trávu kolem cesty. Jo a olej vydrží tak na 1100km+- (1L)
03 pro 2014, 23:42
Rozhodnĕ jdi radĕji do Peugeota než do číňana. Ale pozor - V-click je číňan se znakem Peugeot. Každá čína vydrží snad ani ne polovinu toho co značkový skůtr. Plasty unterhund - jakmile je jednou sundáš začnou se lámat úchyty nebo se už ulomí strachy když okolo nĕj projede náklaďák. Motoricky jsou čínský skůtry tragédie. Zvyšovánií výkonu je témĕř nemožné, prostĕ na co se šáhne, to prů*er. Mĕl jsem 2 číňany a už NIKDY!!!!!!!!!!!!
Na pažouta se dá sehnat už dost vĕcí a ceny už nejdou co dřív, navíc motorický a mechanický vĕci z 50ccm se používaj do více typů....takže se shání v pohodĕ a za rozumný peníz. Pár Peugeotů mi rukama prošlo....možná má vĕtší spotřebu než italský skůtry, ale i oni jezdí za 2,5 - 3l/100km, a pokud nĕkterej bere víc, tak max. do 3,5l/100km, kdo jezdí za víc tak je to stylem jízdy nebo špatným seřízením. Takže ve finále ten rozdíl ve spotřebe není až taková tragédie, notabene drtivá vĕtšina bikerů spotřebu motorky neřeší.
Počet najetých km je různý jak se k tomu majitel choval. Vidĕl jsem "vydechlý" stroje po 15000km protože majitel šetřil na kvalitním oleji a filtr neudržoval, ale taky jsem mĕl tu čest s 50kou, která mĕla původní válec a píst a i přes najetých 45000km furt v pohodĕ jezdila.
Moje rada na závĕr - jdi do značkovýho skůtra - francouz nebo ital. Asie - jakákoliv provenience je propadák.
04 pro 2014, 21:20
tak 3.7L/100 je už běžné u malých aut. navíc chráněni plechem. na motoru je to sice o požitku z jízdy, ale riziko je nesrovnatelně větší. kdysi aspon byla výhoda jízdy na motorce, že byla výrazně levnější. Dnes už to neplatí ani u 50ték. Fichtly tolik nežraly jako dneska skútry 50. A není to o stylu jízdy. Mohu jet jakkoliv a spotřeba je furt 3.7L/100km. Podle mne to dělá řídící jednotka nebo něco takového. U babety, která jela asi 35(jak která) je spotřeba tak 1 - 1.5L. Pokud bych jel na pažroutu 35, spotřeba možná přeleze 4L a pokud ještě pomaleji, tak klidně i 5L. Na druhou stranu jestli jedu 75, nebo 45 je úplně jedno. Je jedno i jestli jezdíme 2 nebo jeden. Ve dvou jedeme pomaleji, ale pořád za +- 3.7L. Je tedy jasné, že to je takto nastavené. Píšu +-, protože někdy to je 3.65, někdy 3.75. Ovšem záleží, kolik jsem natankoval. Když je nádrž již plná, zatřepu se strojem, bublinky vyletí ven, a zase je možné trochu přilít. Záleží tedy, kolikrát zatřepu, protože to je tak na 1-5zatřepání a možnosti přilití ještě trochy. Takže bych se nedivil, kdyby to bylo fakt 3.7L pevně z výroby.
Motor už ani nezamykám. Kdyby ho někdo ukradl, tak bych koupil nový.... Prodat ho ale nechci. Je v něm kus historie. A že bych měl 2? To nee.
Jako píšeš že italské žerou 2.5 - 3L. Při nádrži 6L je to ale poznat. Já mám totiž dojem, že furt stojím na benzínce
))
Pežot vivacity 50 za mne - nedoporučuji silně. Dobře si ověř spotřebu a nechtěj jezdit za více jak 2.5L.