Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 02:05

Zdravím místní členy, jsem zde nový a potřebuji poradit s novým roupem. Momentálně jsem na dovolené v Chorvatsku a vidím, jak si tu mí vrstevníci převáži zadky na skútrech a mě se opět vrátilo pomyšlení na něco obdobného. Mam pomalé připojení, tak se omlouvám, že nehledám a rovnou zakládám nové téma. Až dojdu domů určitě tomu budu věnovat moře času. Nicméně mám pár dotazů. A jako správní motoroví šílenec jich mám poměrně dost a rád bych se na to zeptal lidí se zkušenostmi, domácí mechaniky co si raději svůj vůz opraví sami doma a vědí, že odvedli 100% práci za svůj peníz a čas. Vědí na čem jsou, v jakém stavu je jejich vozítko, co je čeká a nemine. Tak tedy zde pár dotazu:

Je možné pořídit skútr do 10 000kč?
Jaké jsou běžné závady mašin do 10 000kč obecně (rez, karbec, převodovka...s čím se budu muset vypořádat?)
Jaká je reálná spotřeba 50tky?
Na kolik vyjde nová pneumatika?
Podle čeho se odvíjí cena pneumatiky?
Kolik km běžná skútr pneu vydrží?
Jaké spotřební díly se při kolika odjetích km mění? (Řetěz/klinák, svíčka, oleje, filtry a dále?)

Rád bych skútr pro skupinu AM s dobrým poměrem cena/výkon.... rád bych nějakého notoricky známého výrobce něco jako Kentoya, Aprilia a pod. hlavně kvůli přístupu dílů,i do budoucna. El.start podmínkou. Jsem manuálně hodně zruční, v podstatě neomezen. Skútr bych rád využíval v letním období na ježdění na chalupu, do práce, malé kutilské nákupy do města, občasné vyjížďky za relaxem. Vzdálenosti cca 20km tam a 20km zpět. Za léto předpokládám najezdím max. 1200km rovinky, sem tam horší silnice. Která kráska i staršího data bude pro mě nejvhodnější? Otevřít se nechá každá mašina toho se nebojím, jediné co nehodlám dělat, je dělat řidičák kvůli skútru. Už roky bych rád užíval letního vánku s malou spotřebu, ale v kabrioletu to nejde. Jednak je několikrát násobně dražší, nevyhledávám závodění v otevřeném autě a kupovat kabrio do republiky kde je sotva 3měsíce léto mi přijde nesmysl. Představu mám takovou.... koupit mašinu do 10 000kč + zainvestovat max, 5 000kč. Dosáhnu tímto způsobem provozního, sériového stavu, nebo mám raději pořídit rovnou mašinou za 15 000kč?

K mašině pro mě výhodné pište hlavně běžné vady. Díky tomu se budu rozhlížet po informacích, novém a jetém dílů a upřesním si zdali je pro mě daná motorka reálná. Zatím nevlastním a ani jsem nikdy nevlastnil jednostopé vozítko, ale rád bych, aby mě upoutalo hlavně jízdními vlastnostmi a zamiloval jsem se do tohoto způsobu převážení se.


Za brkzé odpovědě a pestrou komunikaci předem děkuji

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 06:30

Vzhledem k požadavkům doporučuji počkat na příští rok a pak koupit rovnou 125ku, která už trochu pojede. Jezdit 20km na 50ce za 10 000 Kč bude utrpení, které brzo přestane bavit.

Nebo pořídit ten kabriolet :wink: Jako dlouholetý vlastník kabrioletu mohu vyvrátit tvrzení, že je to auto na 3 měsíce z roku. Lze s tím bez problémů jezdit celý rok a pokud je ohřátý motor lze minimálně po městě jezdit se staženou střechou do teploty kolem 0°C.

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 08:08

Debatu o výhodnosti kabria považuji za bezpředmětnou ,tak dle toho co jsi napsal bych mrknul na smoto.cz ,motoinzerce.cz a pod. Uvidíš co se za ty peníze dá koupit ,můj odhad je že 90% čína ,proto Mrkni do sekce tady na fóru o těchto skutrech,to že jsi manuálně zručny je dobrá věc ,jen je to občas o nervy protože přístup díky velikosti je někdy příšerny a podezírám výrobce že zaměstnávají děti protože takhle malou ruku nikdo nemá :),další věc že otevřít skutr se sice dá ale něco to stojí a nejsou to malé peníze když se to veme od podlahy,pneu záleži jaká velikost a dle výrobce zase ceny dílů např.scotland.cz pneu na nejlevnejsipneu.cz a pod. Spotřeba zase karabec nebo střík ,2T nebo 4T váha řidiče,styl jízdy,opět u těch číňanu si tu kluci měří spotřebu můj odhad je do 3L,el.start podmínkou za tuhle cenu budeš rád že tam mimo toho budeš mít ten nozni starter ;),olej se nemění myslím koupíš skutrik s mixem tzn.maže se to benzínem s olejem ,je tam řemen ten se mění dle jeho opotřebení atd.ceny najdeš na netu

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 08:19

1, Souhlas, počkej do příštího roku a našetři si na 125ccm.

2, Ohledně cabrioletu hodně záleží co máš a jak s tím jezdíš, ten můj jezdí do 5 litrů a dá se sním krásně jezdit i když je pod nulou :twisted:

3, Za 10 000,- to bude na čínského skůtra,ale pokud jsi manuálně zručný tak by tě to nemělo zaskočit a sem tam si něco dopiluješ , já na číně jezdil rok a posledních pár měsíců to bylo 50km do práce a 50km z práce :twisted: a šlo to bez problémů 8)

4, Je možné pořídit skútr do 10 000kč? Ano,ale bude tomu odpovídat kvalitou :!:
Jaké jsou běžné závady mašin do 10 000kč obecně (rez, karbec, převodovka...s čím se budu muset vypořádat?) za tuto cenu musíš počítat úplně se vším :!:
Jaká je reálná spotřeba 50tky? 4-takt nejede,ale žere okolo 2-2,5l , 2-takt jede výrazně líp ale pod 3- 3,5l se nepodíváš :!:
Na kolik vyjde nová pneumatika? http://www.nejlevnejsipneu.cz :!:
Podle čeho se odvíjí cena pneumatiky? velikost, výrobce atp :!:
Kolik km běžná skútr pneu vydrží? Na 50ccm jsem měnil co 6000km zadní přední byla pořád dobrá :!:
Jaké spotřební díly se při kolika odjetích km mění? (Řetěz/klinák, svíčka, oleje, filtry a dále?) Záleží na typu skůtra , čína má servisní interval co 1000km na olej a co 3000km na ventily. Já měnil olej co 1500km a ventily za tech 12 000 nebylo třeba řešit, řemen a svíčka jen jednou v rámci "tuningu" :!:

5, doporučuji si přečíst téma o čínských skůtrech než do něj půjdeš ať pak nejsi nemile překvapen

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 08:26

Pokusím se odpovědět na některé otázky z vlastní zkušenosti

1. skůtr do 10000 - ANO, pravděpodobně čína z druhé ruky. Do některých dovozových bazarových skútrů z Italie bych nešel, ač je kolikrát uváděno jen pár najetých tisíc, nevěřím tomu, jsou odranděné a stočené tachometry. Koroze bych se moc nebál, spíše bych zkontroloval trubkový rám a svary.
2. běžné závady - záleží na stáří - ztvrdlé palivové hadičky, řemen variátoru, válečky variátoru, kontrastní pružina a spojkové lamely, brzdové obložení/destičky, ztvrdlé pneu (vlastní zkušenost, klouzají), no a v závislosti na ojetí samozřejmě válec, píst, hlava (nový kit se dá pořídít do 2000,- , opět vlastní zkušenost).
3. Spotřeba, záleží na motoru 4T - okolo 2,5l, 2T 3 - 3,5l
4. Cena pneu - záleží na výrobci a rozměru. Slušná pmenumatika se dá pořídit i okolo 1000,- (např. GT301).
5. Živitnost pneu - u 50ccm při slušném ježdění a cca 1500 km/rok pneu dříve zestárne a ztvrdne, než že se ojede. Určitě tech 6 - 8 tisíc.
6. Preventivní výměna dílů - válečky variátoru (cca 400,-Kč, na číně by měly by vydržet alespoň 3 tisíce), řemen (cca 400 - 500 Kč, osobně měním preventivně po dvou letech, již jsem skončil na cestě s prasklým řemenem), svíčka - neřeším, na jaře zkontorluji, upravím případně vzdálenost. Při správné tepelné hodnotě a seřízeném karburátoru odhaduji min 10 000km. U 4T výměna oleje - 2 roky. Občas vyčistit vložku filtru, případně koupit novou - 200,-Kč.

Souhlasím s Jimmy, osobně bych v součané době také počkal s nákupem na zimní období a koupil spíše 125, od nového roku bude platit katedorie A1 s harmonizačním kódem 150 (AM) i na 125ccm s variátorem (skůtr). Nesouhlasím s ním, že jezdit na 50 (70) 15 - 20 km denně je utrpení, sám tak jezdím do práce a není to nic strašného. Slušně udělaná 50/70 (ne závodní vytunění, ale také ne serie) jede v pohodě 60 - 70km/hod.

Toť mé zkušenosti a pohled na věc.

EDIT: Winterwolf byl rychlejší, než já to naklepu ..... :roll:
Naposledy upravil pjirasek dne 06 srp 2012, 10:47, celkově upraveno 1

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 09:51

125ka s automatem bude od pristiho roku na B nikoli na A1 s harmonizacnim kodem 150 - to je 50ka neomezena rychlosti
jinak souhlasim, lepsi je pockat a koupit 125, tuning 50ky je zbytecne draha zalezitost
v ty tvy cenovy kategorii jsem videl v italii piaggio zip 50, chteli za nej 250 eur, ale byl to vrak na prvni pohled ikdyz zrovna ten dost vydrzi a da se i dobre potunit
http://www.scootland.cz/skutr-piaggio-zip-50/

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 10:46

V každém případě i když jsi zručný mechanik,tak doporučuji určitě minimálně zdvojnásobit tvou hranici....za 10 000,- si koupíš spíš problemy než ježdění. Kolem 20 000,- už se sem tam začíná něco objevovat a jako kluci,počkej si na 125 ccm.

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 11:16

Za 12 tis. ti nechám tenhle jestli máš zájem: http://specha.to/inzeraty/Keeway-Focus- ... d7dKc.html

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 12:30

zatím se mi hrozně líbí tento

http://motorky.bazos.cz/inzerat/1755568 ... LE-GPS.php

Líbí se mi výrobce, recenze na SR50, je z mého města, takže co bych vyhodil za benzín, který projedu na druhý konec republiky a zpátky...bych dal rovnou sem, ale když to budu brát kolem a kolem. Tak se děsím toho, že za 10 000kč pořídím opravdu jenom starosti, které u 5000kč neskončí + dalších pár peněz další rok, další rok to samé + barva a příslušenství k doladění vzhledu. Takže ve výsledku mě vyjde na hodně podobní peníz, nechat zabudovat LPG do auta

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 12:42

vsak taky jo, za dvojnasobek uz se da neco poridit
ale obecne jestli si myslis, ze nakupem skutra k autu neco usetris tak si na omylu, investice do skutra se ti na usetrenem benzinu nevrati, ale je to zabava :D
ovsem dneska kupovat 50ku uz je nesmysl, jsem rad, ze jsem ji vcas prodal, za rok uz ji nikdo nekoupi

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 12:59

Kup 125ccm 4T (spotřeba bude stejná, ne-li menší než poupravená 50/70ccm 2T a to nemluvím o výkonu), nejlépe koupit hned příští rok budou drahé a bude jich málo (jelikož bude celá republika měnit 50ccm za 125ccm), do jara to dej pořádně do kupy a od ledna na ní můžeš vyrazit i s řidičákem B...

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 13:21

jak to že budu moct řídit 125ccm jenom s Bčkem?...bude moci řídit i přítelkyně, která nemám nic jiného, než Bčko?

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 13:31

ANO :wink:

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 13:38

Tady je o tom článek: http://skutrmania.cz/clanek/202-stopeta ... ku-na.html

Re: Panic by rád 50 skútr

06 srp 2012, 14:27

to si ČR udělala nový zákon v EU na řidičáky? Nebo budu moci s takovýmto strojem vyjet i mimo území ČR?

Má i ČR omezení v kategorií AM, povoleni řídit 50cmm jen na území ČR, nebo to mají jenom Slováci? Mám Slovenský řidičák
Naposledy upravil Sidgwick dne 06 srp 2012, 18:27, celkově upraveno 1
Odeslat odpověď