Zdravím místní členy, jsem zde nový a potřebuji poradit s novým roupem. Momentálně jsem na dovolené v Chorvatsku a vidím, jak si tu mí vrstevníci převáži zadky na skútrech a mě se opět vrátilo pomyšlení na něco obdobného. Mam pomalé připojení, tak se omlouvám, že nehledám a rovnou zakládám nové téma. Až dojdu domů určitě tomu budu věnovat moře času. Nicméně mám pár dotazů. A jako správní motoroví šílenec jich mám poměrně dost a rád bych se na to zeptal lidí se zkušenostmi, domácí mechaniky co si raději svůj vůz opraví sami doma a vědí, že odvedli 100% práci za svůj peníz a čas. Vědí na čem jsou, v jakém stavu je jejich vozítko, co je čeká a nemine. Tak tedy zde pár dotazu:
Je možné pořídit skútr do 10 000kč?
Jaké jsou běžné závady mašin do 10 000kč obecně (rez, karbec, převodovka...s čím se budu muset vypořádat?)
Jaká je reálná spotřeba 50tky?
Na kolik vyjde nová pneumatika?
Podle čeho se odvíjí cena pneumatiky?
Kolik km běžná skútr pneu vydrží?
Jaké spotřební díly se při kolika odjetích km mění? (Řetěz/klinák, svíčka, oleje, filtry a dále?)
Rád bych skútr pro skupinu AM s dobrým poměrem cena/výkon.... rád bych nějakého notoricky známého výrobce něco jako Kentoya, Aprilia a pod. hlavně kvůli přístupu dílů,i do budoucna. El.start podmínkou. Jsem manuálně hodně zruční, v podstatě neomezen. Skútr bych rád využíval v letním období na ježdění na chalupu, do práce, malé kutilské nákupy do města, občasné vyjížďky za relaxem. Vzdálenosti cca 20km tam a 20km zpět. Za léto předpokládám najezdím max. 1200km rovinky, sem tam horší silnice. Která kráska i staršího data bude pro mě nejvhodnější? Otevřít se nechá každá mašina toho se nebojím, jediné co nehodlám dělat, je dělat řidičák kvůli skútru. Už roky bych rád užíval letního vánku s malou spotřebu, ale v kabrioletu to nejde. Jednak je několikrát násobně dražší, nevyhledávám závodění v otevřeném autě a kupovat kabrio do republiky kde je sotva 3měsíce léto mi přijde nesmysl. Představu mám takovou.... koupit mašinu do 10 000kč + zainvestovat max, 5 000kč. Dosáhnu tímto způsobem provozního, sériového stavu, nebo mám raději pořídit rovnou mašinou za 15 000kč?
K mašině pro mě výhodné pište hlavně běžné vady. Díky tomu se budu rozhlížet po informacích, novém a jetém dílů a upřesním si zdali je pro mě daná motorka reálná. Zatím nevlastním a ani jsem nikdy nevlastnil jednostopé vozítko, ale rád bych, aby mě upoutalo hlavně jízdními vlastnostmi a zamiloval jsem se do tohoto způsobu převážení se.
Za brkzé odpovědě a pestrou komunikaci předem děkuji