Pokusím se odpovědět na některé otázky z vlastní zkušenosti
1. skůtr do 10000 - ANO, pravděpodobně čína z druhé ruky. Do některých dovozových bazarových skútrů z Italie bych nešel, ač je kolikrát uváděno jen pár najetých tisíc, nevěřím tomu, jsou odranděné a stočené tachometry. Koroze bych se moc nebál, spíše bych zkontroloval trubkový rám a svary.
2. běžné závady - záleží na stáří - ztvrdlé palivové hadičky, řemen variátoru, válečky variátoru, kontrastní pružina a spojkové lamely, brzdové obložení/destičky, ztvrdlé pneu (vlastní zkušenost, klouzají), no a v závislosti na ojetí samozřejmě válec, píst, hlava (nový kit se dá pořídít do 2000,- , opět vlastní zkušenost).
3. Spotřeba, záleží na motoru 4T - okolo 2,5l, 2T 3 - 3,5l
4. Cena pneu - záleží na výrobci a rozměru. Slušná pmenumatika se dá pořídit i okolo 1000,- (např. GT301).
5. Živitnost pneu - u 50ccm při slušném ježdění a cca 1500 km/rok pneu dříve zestárne a ztvrdne, než že se ojede. Určitě tech 6 - 8 tisíc.
6. Preventivní výměna dílů - válečky variátoru (cca 400,-Kč, na číně by měly by vydržet alespoň 3 tisíce), řemen (cca 400 - 500 Kč, osobně měním preventivně po dvou letech, již jsem skončil na cestě s prasklým řemenem), svíčka - neřeším, na jaře zkontorluji, upravím případně vzdálenost. Při správné tepelné hodnotě a seřízeném karburátoru odhaduji min 10 000km. U 4T výměna oleje - 2 roky. Občas vyčistit vložku filtru, případně koupit novou - 200,-Kč.
Souhlasím s Jimmy, osobně bych v součané době také počkal s nákupem na zimní období a koupil spíše 125, od nového roku bude platit katedorie A1 s harmonizačním kódem 150 (AM) i na 125ccm s variátorem (skůtr). Nesouhlasím s ním, že jezdit na 50 (70) 15 - 20 km denně je utrpení, sám tak jezdím do práce a není to nic strašného. Slušně udělaná 50/70 (ne závodní vytunění, ale také ne serie) jede v pohodě 60 - 70km/hod.
Toť mé zkušenosti a pohled na věc.
EDIT: Winterwolf byl rychlejší, než já to naklepu .....