Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
06 srp 2012, 15:25
Sidgwick: Já jezdil rok se slovenskám řidičákem AM ve středočeským kraji na pincku a simsonu (jo vim, ty stroje pod AM nespadají). Nikdy nebyl žádný problém. Ale právě proto, že to povolení B na 125 je podle článku jen pro ČR, asi bych šel do řidičáku. Přecijen, být omezen hranicemi, to mi přijde hloupé
06 srp 2012, 17:54
Omezeni pro cr je z pochopitelneho duvodu, ze nasi poslanci nemohou rozhodovat o jinych statech, ale ta smernice je evropska, zavede se postupne vsude.
06 srp 2012, 18:21
Přesně jako j3nda,už jsem to někde psal. Co jsem posledně zaslechl,mělo by se to rozšířit po celé unii. Přece jen je to ještě skoro za půl roku a ostatní státy by to měli mít stejně
06 srp 2012, 22:57
český řidičák na území čr nemá smysl, pokud nejste synem právníka
06 srp 2012, 23:34
Přesně, unie to schválí stejně plošně a někde už můžeš vyjet i nyní. Pokud vím, tak národní harmonizační kód 150 právě na Slovensku ani nemají. Jinak na padesátce v ČR můžeš jet i do zahraničí s AM. Tady vydíš jen některé z mále rozdílů a to se musí sjednotit. Četl jsem nedávno Evropskou směrnici ohledně ŘP a všeho kolem toho a třeba je tam v jednom paragrafu uvedeno, že skupina D je nadřazena všem ostatním a tím je možno řídit vozidla všech ostatních skupin. Což je taky logické, že ano. Vždycky se říkalo, že řidič autobusu je šlechta na silnici. Pak tam byl dodatek, že každý stát si může tuto směrnici upravit.... Takže já mám D+E, víc už snad ani není možné (autobus s vlekem), ale do nedávna jsem mohl řídit pouze padesátku, protože jsem měl jen A1 a har. kodem 150. Teď jsem měl možnost si za pár korun udělat A1 - 125ccm, tak jsem toho využil a proto proháním PCX....
07 srp 2012, 00:24
Satanachist: Hele, a jak to je dnes s tím Déčkem? Kdysi jsi musel mít pokud vím pro skupinu D praxi s C+E (nebo jen C?). Je tomu tak i dle směrnic EU? Nebo čistě teoreticky stačí vydržet do 21 let bez řidičáku, udělat D+E a můžu prohánět co chci?
Myslím to čistě teoreticky!
07 srp 2012, 03:29
Pro udělení skupiny D musíš mít B, ale vím, že málokterá autoškola rozšiřuje z B až na D. Většinou chtějí i C. Jinak je to prý nejnáročnější výcvik. A je to logické, když sedne z osobáku hned do autobusu. Praxe není nikde stanovena. Za nás (před 23 lety
) jsme museli mít odježděno minimálně 150 km s vlekem. Jen vím, že od toho 19.1.2013 bude zvýšena hranice pro udělení D z 21 let na 24.
07 srp 2012, 09:33
Pánové, jsem tady "zajoch", předem se omlouvám, ale není tato diskuze mimo mísu vzhledem k tématu? Toto se diskutovalo jinde. Třeba
TADY . I když taky hodně příspěvků OT.
Sorry za OT.
07 srp 2012, 21:33
Pijrasek: Já se omlouvám, jen mi to nedalo se zeptat na to Dčko.
Jinak já k tomuto tématu asi nemám co dodat, jel jsem jen na jediné 50ccm, Kentoya Zoom, a 50ku bych asi nechtěl
Pokud jde o 125, tak nedám dopustit na Sferu, ale tu by dnes nikdo nechtěl
14 srp 2012, 08:17
"Není motorkář ten, co jezdí na hlučným Hárleji proto aby si ho lidi všimli, ale ten, kdo jezdí srdcem, třeba na babettě či skůtru."
toto to proto bych chtěl strašně moc pro vlastní pocit "kozí dech"...no stará vyhrožuje, že toto do domu přitáhnout nikdy nesmím
14 srp 2012, 15:45
To já mašinu taky nesmím tahat domů
a tak ji nechávám v garáži
14 srp 2012, 15:53
to já bych jí šedesátkama futrama taky neprotáhl, když pak máme hnedka prudký schody vpravo nahoru
14 srp 2012, 16:14
[quote="Sidgwick"]"Není motorkář ten, co jezdí na hlučným Hárleji proto aby si ho lidi všimli, ale ten, kdo jezdí srdcem, třeba na babettě či skůtru."
toto to proto bych chtěl strašně moc pro vlastní pocit "kozí dech"...no stará vyhrožuje, že toto do domu přitáhnout nikdy nesmím[/qu
Kde bydlíš???
15 srp 2012, 18:06
v rodinném domě se schodma a dveřma, ale jinak Pardubice
15 srp 2012, 21:21
aha tak to nic