Osobní zkušenost a rada

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod Vratas » 27 bře 2012, 17:52

Zdravím všechny skútraře i neskútraře, můj příspěvek je reakce na množící se témata ohledně koupě, případně ladění především padesátkových skútrů jak značkových, tak neznačkových. Jak pročítám fórum, tak zde čtu dotazy a prosby o rady jakého skútra koupit, čím to vyladit, jak to hlavně odblokovat, kolik to potom pojede atd. Mnohé budoucí skútraře zde trápí i finanční prostředky, které jim případně brání do skútru zainventovat a tím pádem koupit skútra svých snů. To chápu, přeju však štěstí a trpělivost, která se později vyplatí. Když tento človíček napíše, že by se spokojil i s čínou, tak ho zde ostatní uživatelé ukamenují. Vzhledem k těmto množícím dotazům a prosbám o sdělení zkušeností jsem se rozhodl toto téma založit.

Tak tedy má rada a osobní zkušenost :

Osobně mám zkušenost jak s čínou, tak se značkovým skútrem. Ano, taky jsem se jednoho léta zbláznil a chtěl okamžitě jezdit, a proto jsem vyrazil do Autokelly koupit tehdejšího Maxon matador 50 2T za 17000,-Kč. Abych uvedl, je to ČÍNA, ale mé požadavky splnila a přímo v tu danou chvíli překonala a po odblokování jezdil slušně. Musím uvést, že jsem měl nejspíše štěstí na kus, neboť žádný závažný problém jsem neměl – to spíše má šťouravost mi dělala starosti, ale budiž. Později téhož roku jsem tuto čínu s najetými 1100 km prodal a koupil si vysněnou a oplývanou Gileru Runner 50 SP 2T karburátorovou verzi. Jéééé, řekl jsem si, že budu mít něco pořádného. Řidičák „B“ mi stačí, tak hurá do toho.

Po nákupu v obchodě jsem byl celý šťastný, že jsem to domů dovezl a pěkně začal ihned leštit a čistit, jelikož jsem to vezl i přes nepřízeň počasí – prostě jsem byl poblázněn a nic lepšího pro mě v tu chvíli neexistovalo. Pak mne zajímala pouze registrační značka a následná odblokace, aby to italské žihadlo jezdilo jak „má“. Později jsem byl prodejcem poučen o možné odblokaci, ale o odpovědnosti za tento zákrok, který je NEZÁKONNÝ a uživatel si nese odpovědnost sám za sebe a své průsery. A to i když má řidičák na větší kubatury (je to věc svědomí každého z nás). Tím pádem má neznalost, která přinášela tu radost a potěšení zmizela a začal jsem pátrat víc jak to je a není. Mezitím jsem na tomto skútru najel pouhých 253km, přičemž pouze prvních 100 bylo příjemných, ty další už byly pouze zahánění nudy a byla to jízda na nic. Pak jsem ji jako de facto novou prodal se ztrátou 10000,-Kč.

Padesátkové skútry dokážou přinést radost, ale především v mnohých případech odpovědnost a později jako to bylo v mém případě zklamání. Asi si říkáte jaké zklamání, po vyladění to jede super, ladit to jde dobře, kitovat to jde a já nevím co všechno. Ano ladit to jde, ale cokoliv na tento skútr dáte, děláte nezákonně a na vlastní odpovědnost – nepostaví se za vás nikdo – ani prodejce, ani výrobce ani servisák, který vám to tam dal ani v poslední fázi pojišťovna atd. Výrobci dílů jsou posichrováni tím, že třeba do sady sport. variátoru přidají restrikční kroužek a do návodu uvedou, že ho tam máte dát. Takže případné postihy a odvolávání se na výrobce je nemožné. Porušili jste vlastně i jejich návod. Nebo dodatky jako „určeno k závodním účelům“ atd.

Nebudu zde rozebírat nezákonnost odblokace a případné problémy s tím spojené, to si domyslete a dohledejte sami . Jednou jsem to totiž udělal, a byl mi příspěvek po odhalení pravdy odstraněn a“ zmoderován“ tak, aby to téma vypadalo tak nějak dobře dle představ. Říkáte si jakých představ? Ono jde o to, že 50cc skútry, hlavně 2T skútry a i ty čínské jsou laditelné a prodejci a výrobci těchto skútrů a dílů, žijí právě z lidí, kteří jsou ochotni do toho investovat. V danou chvíli, kdy byl můj příspěvek takto „zmoderován“ mi přišlo, že tady, nebo i někde jinde někdo tuto pravdu nechce nebo spíš nepotřebuje vidět a nepotřebuje, aby tato pravda byla lidmi viděna a čtena, a proto bylo zakročeno tak jak bylo. Domyslete si zbytek nastínění tohoto odstavce sami. Vrátím se teďka ještě k mé zkušenosti s padesátkami. Na začátku mě to hodně bavilo, dokavaď jsem neobjevil výše uvedenou pravdu, ale hlavně do té doby, než jsem se svezl na něčem větším. Uvědomil jsem si, že padesátka není to pravé na širší ježdění a hlavně nemá dostatečné výkonové i jiné rezervy v provozu, které jsou nutné. Jako prdítko na ryby nebo do trafiky je ideální, v provozu s rychlostí 45km/hod je to ale nebezpečné jak ve městě i mimo něj pro samotného jezdce a tak i pro ostatní účastníky provozu.

Tímto se tedy blížím ke konci svého sdělení a chtěl bych tedy poradit všem přemýšlejícím kupujícím a třeba i současným padesátkařům, kteří koumají co a jak. Pokud nemáte penízky, zkuste to vydržet, našetřit a koupit něco s větším obsahem. Pokud nemáte řidičák, neváhejte a dodělejte si ho. Po šestnácti letech závodního i obecného ježdění a zkušenosti s motorkami jsem tuto příležitost vzhledem k věku dostal také a je to o něčem jiném mít velké „A“.
Chápu, někdo prostě finance nemá, nebo jich má méně a chce okamžitě jezdit.

Chápu i ten pocit či představu, že prostě na něčem jedu, ano je to super, ale jak dlouho to super bude? Neunáhlujte a nezahučte penězi a starostmi do něčeho, co vás stejně za chvíli přestane bavit a přinášet radost. Radši počkejte, našetřete a kupte něco pořádného – pak uvidíte tu nekonečnou radost :-)

Cílem mého příspěvku je přinést radu, mnohými žádanou osobní zkušenost a hlavně pravdu.

PS: Vzhledem k roku 2013 a úpravě zákona přestanou mít 50ky smysl jako měly doteď a hlavně existují i jiné země než Itálie, které skútry vyrábějí. Např. Japonsko :-)

Doufám, že tento příspěvek někomu poslouží a nebudu za něj trestán.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod matty46 » 27 bře 2012, 19:13

zjistil jswem že sem asi divnej strašně rád vspomínám na časy na padesátce kdy sme se v nich hrabali a pak celí štastný že to jede o jeden kilometr rychlejc sme prolítali celý noci a když to někdo sem tam položil tak vstal bez problémů a měl skušenost do předu (která podle mího mnoho klukům zacgránila život) škoda že už to tak neni o zábavě ale o rozumu a o rychlosti :cry: :cry: :cry:
South Bohemia Scooters
Bývalo:Derbi Vamos,Piaggio NRG,Yamaha yp Majesty 150,Suzuki Burgman 400 K3,Yamaha T-Max 500.....
fén 602626895
http://matty46.rajce.idnes.cz/
abych neměl hlad a žízen na provázku zkáču, doufaje že získám přízen samolibých sráčů
Uživatelský avatar
matty46

750+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 960
Registrován: 22 čer 2009, 11:25
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio Liberty 125

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod keto » 27 bře 2012, 19:31

My starší ročníky jsme na 50 fichtlech asi začínali všichni,bo toho moc jiného nebylo dostupné :lol: ale dnes,kdy do nového zákona zbývá necelý rok,bych si 50ku nekoupil :roll: a počkal a koupil 125ku :lol: Myslím.že příští rok budou bazary plné 50tek :lol:
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1142
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod Vratas » 27 bře 2012, 19:35

Keto máš pravdu, jenže tenkrát soudruzi neřešili 50cc a 45km/hod zároveň, ale pouze 50cc. A jestli to jelo 50km/hod. nebo 200km/hod. bylo jedno. Dnes si nejde ani takový řidičák udělat, neboť skupina AM toto neumožňuje a klasické malé áčko, které šlo v 15ti udělat nebo se dávalo k autu už neexistuje.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod tatík » 27 bře 2012, 20:13

jestli jsem to dobře pochopil najel jsi na dvou nových padesátkách dohromady celkem pouhých 1400 km,to Tě to asi moc nebavilo a nějaký objektivní závěry bych z toho nedělal.
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod Vratas » 27 bře 2012, 20:33

Bavilo mě to moc, než jsem se dostal k výše uvedeným informacím. Nebyly to moje první stroje, jezdím od 6 let a v 11 letech jsem jezdil dokonce závodně motocross, takže zkušenosti s motocykly nějaké mám. Tyto výše uvedené zkušenosti s 50cc skútry jsem považoval za vhodné je začínajícím a neznalým sdělit. Ať vědí do čeho jdou se vším všudy :-)

Není to tak dávno, co jsi zde na fóru psal, že ti čínská padesátka bohatě stačí a že nic jiného pořizovat asi nebudeš z důvodu věku, nakonec tady na fóru díky tvému pěkně vyprávěnému příběhu všichni vědí, jak to nakonec dopadlo a jak to je :-)

Touto mou zkušeností jsem chtěl poukázat, že padesátka stejně omrzí a bude člověk hledat něco výkonějšího ne jenom proto, že se chce legálně vozit lépe a rychleji, ale proto, že v provozu pozná, že se ta rezerva ve výkonu hodí a je to mnohem bezpečnější.

Díky tobě tatíku zde máme názorný příklad přechodu z padesátky na silnější :-)
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod satanachist » 27 bře 2012, 21:36

Vratas, já myslím, že jsi tu moc nového nevnesl a každý, kdo si teprve chce pořizovat skútra, tak těch pár měsíců vydrží a koupí si 125-ku. To je snad logické a taky to mám v úmyslu, i když už padesátku mám. Teď ti řeknu, proč jsem si ji koupil já. No, abych řekl pravdu, kupoval jsem ji před čtyřmi lety pro syna, který si udělal ve škole papíry na malou motorku. Jenže toho to nějak nechytlo (pincek jej zaujal více) a zůstala mě. Zato mě to chytlo a vzpomněl jsem si na mladá léta a "létání" na pincku. Jasně, byl bych radši, kdyby už tenkrát šlo s béčkem jezdit na silnějším stroji a rovnou bych koupil 125-ku, ale taková úprava zákona byla v nedohlednu a tak jezdím zatím na padesátce a protože jezdím opravdu na výlety a ne na závody, tak mě to i přes malý výkon baví. A i když si pořídím 125-ku, padesátky se nezbavím ať už z nostalgie nebo jestli se dožiju důchodu, tak třeba na ježdění ryby nebo do obchodu....
Jinak ohledně všemožných nepovolených úprav a pozměňování technických vlastností s tebou nelze než souhlasit. Já jsem to taky kdysi tady někde na fóru uváděl a od některých jsem to řádně slízl. Prostě jsme národ, který nectí zákony, vyhlášky a předpisy ať jsou třeba i nesmyslné. Nic s tím nenaděláme. Je to takový národní sport.... Já jsem věděl co si kupuju, tak co do toho budu vrtat, ne? Na západ od našich hranic by si to tito "kutilové" nedovolili, protože po zjištění by je tam tak opálkovali, že by se divili.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod Tomáš@125 » 27 bře 2012, 21:42

Básník tím chtěl asi říci, že investovat do 50 a potom narvat plno peněz do tuningu je hloupost. Mám pocit že pro nějakého 15 letého mladíka nebo slečnu je asi optimální nějaká ta 50 na to aby se naučila ty základy. Jsem sám zvědav jak na ten zákon zareagují prodejci a o kolik se zlevní ty "50" O čínských skutrech hovořit ani nebudu, boty taky většina z nás u vietnamců nekupuje :?: :?: :roll: A ty co hovoří že to je v pohodě tak jen nechtějí přiznat, že to je kýbl šroubů. Mám
Hondu @125 již 10 let a zatím žádná závada nikdy jsem nikde nezůstal a nic podobného. Dnes se tady směji co jsou lidi schopní koupit a říkat tomu skutr :D :D :shock: dvoustovka která ma 10 KW a jiné blbosti.

Tady pár příspěvků které hovoří za vše :D :D

http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?p=128644#p128644

http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?p=122860#p122860

http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?p=100393#p100393
Naposledy upravil Tomáš@125 dne 27 bře 2012, 22:19, celkově upraveno 1
Honda@125 prodáno po 11 letech :(, Honda SW-T 400 prodáno
Uživatelský avatar
Tomáš@125

750+
 
Reputace: 42
Příspěvky: 896
Registrován: 13 črc 2010, 23:57
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH 300 / Suzuki Bandit 1250S

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod TUNER » 27 bře 2012, 22:11

Nic nového jsem se nedočetl,akorát tvůj osobní názor na věc,který se snažíš vydávat jako světoborný a podle kterýho by se měl každý řídit. Mě bylo a je třeba uplně šumák že jsem měl na skútru jinej válec,variátor a další věci. Rozhodně jsem nejezdil se strachem,že když se něco stane,musim se pos**t strachy,protože tam mam něco co tam bejt nemá. Stejně jako teď mam na skútru věc která tam být nemá,vím že funguje a rozhodně nejezdim se strachem,že bych někoho ohrožoval či by pro mě plynul nějaký postih při kontrole či nějaké nehodě.
Já za tyhle názory dostal od nejmenovaného moderátora "BAN" na měsíc......holt se mu to nehodilo do krámu a byl jiného názoru.....to je holt tady taková ta "demokracie".....ale co,neřešim to,život jde dál,skutrforum taky a názory lidí co si myslí že změní svět tady budou pořád dokola......
Pokud má někdo z něčeho takového strach,tak ať sedí doma a neošoupává si zbytečně klávesnici psaním srandovních románů... ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod Vratas » 27 bře 2012, 22:19

Nezbývá mi, než popřát ti hodně štěstí při jízdě na čemkoliv. Aby se nestalo, že budeš první příklad postihu za ne zcela oficiální úpravy :-)

Jinak...nezklamal jsi, ozval jsi se. Celou dobu čekám na Tvůj příspěvek a dočkal jsem se. :-D
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod Tomáš@125 » 27 bře 2012, 22:34

Pane Tuner ono tě to začne možná zajímat ve chvíli kdy tě pojišťovna nechá zaplatit nějakého odřeného Mercedesa po nějakém nedobržděníčku po dešti v řadech stovek tisíc. :D :D
Honda@125 prodáno po 11 letech :(, Honda SW-T 400 prodáno
Uživatelský avatar
Tomáš@125

750+
 
Reputace: 42
Příspěvky: 896
Registrován: 13 črc 2010, 23:57
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH 300 / Suzuki Bandit 1250S

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod TUNER » 27 bře 2012, 22:41

Jsem rád že jsem ti udělal radost a že jsi se dočkal ;-)

Na skútru mi určitě žádnej postih za jiné věci nehrozí,protože to nikdo řešit nebude. Jedinej postih u mě hrozí tak na autech,ale proti tomu jsou válce a další kraviny na mopedech jen dětskou hrou a samozřejmě při takovém zásahu s tím musím počítat.

Taky ti přeju hodně štěstí na silnici a málo strachu,aby jsi nám brzo nezešedivěl ;-)

Tomáš@125 - nějak jsem nepochopil souvislosti .. ?
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod Tomáš@125 » 27 bře 2012, 22:44

No ani se nedivím :D :D :D :shock: :shock:
Honda@125 prodáno po 11 letech :(, Honda SW-T 400 prodáno
Uživatelský avatar
Tomáš@125

750+
 
Reputace: 42
Příspěvky: 896
Registrován: 13 črc 2010, 23:57
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH 300 / Suzuki Bandit 1250S

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod matty46 » 27 bře 2012, 23:13

no nechci se rozepisovat o té legislativě proto jsem jí v předchozím příspěvku vynechal ale at si každý zamete před svím prahem..... myslím že se pak nějakej ten válec ztratí za mě palec nahoru pro tunera a všechny lidi co takový věci dokážou a dělaj to pro radost.... :wink:
South Bohemia Scooters
Bývalo:Derbi Vamos,Piaggio NRG,Yamaha yp Majesty 150,Suzuki Burgman 400 K3,Yamaha T-Max 500.....
fén 602626895
http://matty46.rajce.idnes.cz/
abych neměl hlad a žízen na provázku zkáču, doufaje že získám přízen samolibých sráčů
Uživatelský avatar
matty46

750+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 960
Registrován: 22 čer 2009, 11:25
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio Liberty 125

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod Tomáš@125 » 27 bře 2012, 23:37

Za mě palec nahoru pro ty co po změření brzdné dráhy kdy 50sátka jede 80 km platí škody po nehodě oni v těch pojišťovnách taky chtějí vydělávat :D :D :D
Honda@125 prodáno po 11 letech :(, Honda SW-T 400 prodáno
Uživatelský avatar
Tomáš@125

750+
 
Reputace: 42
Příspěvky: 896
Registrován: 13 črc 2010, 23:57
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH 300 / Suzuki Bandit 1250S

Další

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron