Osobní zkušenost a rada

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod kalibr » 28 bře 2012, 08:56

Hoj tak si taky přidám svojí troškou do mlýma.
Netvrdím, že souhlasím se vším co Vraťas píše, ale při hlubším zamyšlení tady kus pravdy je.
Moje začátky také byly na 50tce sice to byl Simson, ale najel jsem na něm cca40 tisíc a bylo to krásné (hlavně mladé)
Ale řidičákem na auto to všechno utichlo.
Loni jsem koupil v akci (měl to OPEL a při zakoupení nového auta jste za super cenu dostali i skůtra- samo že čína)
Kingway Barracuda 2T 50tka. A začalo to -variátor pružina řemen- efekt fakt úžasnej, ale najel jsem cca1200km a prostě jsem musel trochu zvednout kubatůru. Aktuálně je 50tka v garáži pod plachtou na tachometru 1230km.
S výmluvou, že to bude pro dceru, která má 14 a že jí to nebudu huntovat jsem si koupil Burgmana-(zatím) 400.
Aktuálně jsem zamilovanej do něho ,ALE co bude za rok za dva to netuším.....
Jsem měl rád vždy krásný holky....

Také chci napsat, že děkuji všem co toto fórum založili, spravují a všem co dokážou poradit s problémem.
"Vzít za plyn umí každý, ale ubrat ho jen ti nejlepší"
Uživatelský avatar
kalibr

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 168
Registrován: 18 lis 2011, 22:55
Bydliště: Prostějov
Skútr / moto: Burgman 650 EXE K9
Tuning / úpravy: Nejsou třeba- zatím

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod satanachist » 28 bře 2012, 09:20

Tuner: Jsi zářným příkladem člověka, které jsem popsal v předešlém příspěvku - ignorant. Pak se divme, že to tu vypadá pomalu hůře jak na Ukrajině. Nepřeju ti nic špatného, ale kdyby se ti něco přihodilo, tak by jsi asi mluvil jinak. Souhlas s Tomášem.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod TUNER » 28 bře 2012, 10:08

Ignorant ? V jakém slova smyslu ? Přihodit se může komukoliv cokoliv a se seriovostí či úpravou skútra to nemá nic společného. Tady jde jen o strach z toho že se v tom pak bude někdo šťourat a rozebírat atd..... ten já prostě nemam,protože mi zatim nikdo fakticky nedokázal že by se něco takového dělo,ale ve vzduchu kolují pouze doměnky a teze - ohledně skútru.
Ano mam strach když se jedu projet neschválenym autem a i když funguje všechno mnohem lépe než seriová verze,tak přesto je to zakázané a dostat ho legálně do provozu je nemožné. Takže já třeba zase nechápu lidi,co jsou rádi že tu jezdí vraky a stroje který maj všechno seriové,ale už od počátku prostě špatné a mnohem více nebezpečné.....Kdyby tu byla legální a cenově dostupná možnost si vše nechat otestovat a zapsat do TP,tak to tam všechno dávno mam,to se neboj......taková cesta tady ale neni.
U skútru se ani variátor,lepší spojka atd do TP nezapisuje a nemá cenu takovéto věci cenu řešit. Možná jsem pro někoho ignorant,možná jen nejsem ovce která souhlasí s každym názorem...........a že EU jich má poslední dobou hodně mimo a jde jen o to jak dostat z lidí více peněz.......
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod matty46 » 28 bře 2012, 12:17

když už tu zminujete to posvátné německo kde po tom dou tak se musíte také zajmat o to že v německu není problém postavit cokoliv co bude vyhovovat a pak to dát na papíry...až bude něco takového tady ok....
South Bohemia Scooters
Bývalo:Derbi Vamos,Piaggio NRG,Yamaha yp Majesty 150,Suzuki Burgman 400 K3,Yamaha T-Max 500.....
fén 602626895
http://matty46.rajce.idnes.cz/
abych neměl hlad a žízen na provázku zkáču, doufaje že získám přízen samolibých sráčů
Uživatelský avatar
matty46

750+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 960
Registrován: 22 čer 2009, 11:25
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio Liberty 125

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod tatík » 28 bře 2012, 15:07

Tuningu nerozumím,nic mi to neříká a bylo by mi celkem jedno kolik si kdo udělá ůprav na svým autě nebo motorce,jen kdyby mě s tím neobtěžovali.Proč musí každá druhá motorka ječet na kilometr daleko?K čemu je ten laděný výfuk,když pominu,že kvůli jednomu tuningáři musí celý sídliště přestat mluvit,protože se neslyší a musí si zesílit televizi?Proč si někdo vytuní nějakýho starýho Opla Kadeta tím,že vyhodí výfuk a nacpe si do kufru nějakou tubu a jeho TUC,TUC,TUC rozhouká alarmy všech aut v okolí?Viděl jsem třeba vytuněný zadní sklo tak dokonale,až do mě nacouval u benzínky,protože neviděl dozadu!!Klidně si dejte třeba hranatý kola,je mi to jedno,ale neotravujte s tím ostatní.
Ted už budou padesátky jen pro ty patnáctiletý a nebo pro ty,co už ji mají a stačí jim na dojetí do sámošky nebo do práce.Kdo bude chtít tak si pořídí příští rok 125 k Béčku a nebo přejde z padesátky legálně na něco,na čem už se dá jezdit.Dělat z padesátky něco víc než to je mi příjde zbytečný.Moji dceři je 23 let,řidičák na auto má od 18ti,přesto ted jezdí na padesátce do 45 km/hod,žádnej tuning,protože na nic jinýho nemá oprávnění.Konec tečka.Základy ji to dalo a příští rok ji klidně koupím 125ku pokud bude chtít.
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod Winterwolf » 28 bře 2012, 16:55

a jak je to s 50 tkama z doby nez tu zacal platit ten nesmysl s 45km/h ? Ty prece musi mit v TP zapsanou vyssi rychlost ne :?: Pokud ano tak prece pro prodejce nemuze byt takovy problem tu rychlost dle zakona upravit v TP na realnou. Nebo se pletu:?:

tuner : jak to ze nejde postavit na papiry 130 s 1,8 a ten sileny rapid s VR6 je na znackach :?:
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod tatík » 28 bře 2012, 17:34

od doby platnosti zákona musí výrobci i dovozci vyhovět,proto se to řeší restrikcemi tak,aby ta rychlost byla jen 45 km/hod.V zásadě je jedno jakou má moto do 50 ccm zapsanou rychlost v TP,běžný Béčkař nebo 15ti letý je ale nebude moct řídit.My,co jsme si dělali kdysi skupinu M,nově převedenou jako skupina A1 s harmonizačním kodem 150,který znamená omezení do 50 ccm jsme mohli řídit padesátku,i kdyby měla konstrukční rychlost třeba 80 km/hod.Když si dneska udělá kluk v 15 řidičák s tím,že bude jezdit na tátově Simsonu,má bohužel smůlu,neboť má v TP i OTP zapsanou konstrukční rychlost 65 km/hod.A nikdo Ti zápis v TP neupraví.
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod TUNER » 28 bře 2012, 18:52

Winterwolf - Boužel nelze. Na foru tomu věnovanému se to řešilo,kdysi šlo do 130ky běžně namontovat motor z favorita pokud bude mít auto vepředu dvouokruhové brzdy (4 pístky),vlečnou nápravu a nějaký další drobnosti.....dnes už nelze ani to,natož 1,8T. Psalo se x dopisů přímo do Škoda auto proč atd. Bohužel proč asi. Staré vozy se musí zlikvidovat stůj co stůj a jakékoliv,byť třeba bezpečné vylepšení (lepší brzdy,náprava,výkonější motor) by tak prodlužovali životnost starým fungujícím vozům a to přece koncern nemůže dopustit. Ale oficiálně ti tohle nikdo neřekne,jen že prostě to nejde,nebude se mazat motor díky jinému sklonu ve 130/favorit a táhni. Ale jaktože to do teď šlo a motor normálně fungovaly? Stará auta pryč a honem,běžte si koupit nové s milionem nesmyslů pod kapotou,elektronikou atd. které se co nevidět vysypou a pak ? No jasně,přijeďte do servisu a opět plaťte. Nemam nic proti technice,inovačním technologiím a dalším funkčním vylepšením. Některé věci jdou dopředu,ale některé,jako třeba věci ohledně emisí,jsou jen na rejžování stejnym způsobem jakym jsem popsal. Máš EU 1-2-3 tak zaplať ekovýpalný.....a nebo si kup novější auto a starý nech sešrotovat,ještě ti na nové za odevzdání starého přidáme. Třeba DPF filtry. Nikdo ti nevysvětlí jak se mají používat a že rozhodně nejsou vhodný do každýho provozu,ale proč by,mamina s autem s DPF bude pár desítek tisíc km jezdit s takovym autem po městě,pak filtr odejde a co se stane...zánovní auto putuje do servisu a zaplať si výměnu,třeba 50000,- Až pak se třeba majitel dozví proč se to stalo a že takovej filtr potřebuje určitej režim jízdy na to aby fungoval tak jak má.... Stejný je to i ohledně dnešních downsizingových turbomotorů,cpaných dneska už uplně všude,udávající nesmyslný spotřeby,který jsou v běžném provozu nedosažitelné,jen pro to aby automobilka splnila kvoty pro snižování emisí a aby motor dostal EU5 nebo 6 a mohl se opět pár let prodávat. Takové motory ale rozhodně nežerou méně než víceobsahový předchůdce. Je to srovnatelné a jen při šetrném zacházení je možná nějaká malá úspora.....Ale jak na to šlápneš,čísla se mění a spotřeba letí nahoru. (Viz třeba srovnání M3/Prius v TopGearu,kde vyšla u M3 nižší spotřeba než u hybridu s 1,5kou motorem) A další důležitá věc je životnost...... Dnešní malé motory jsou výkonově šponované někam,kde se dříve pohybovaly motory třeba s dvojnásobnym obsahem,které bez problému najedou stovky tisíc kilometrů,protože mají výkonové rezervy. Dnešní 1,2 HTPmegasuperturbo motory jsou po sto tisících zralý na generálku a kdo to opět zaplatí ?.......... prostě tomu se říká BYZNYS.

Proč lze třeba v německu legálně postavit Škoda Fabia s motorem a brzdama z Octavie RS které se tam seriově nikdy nemontovali a u nás nelze nic ? Auto neni vzhledově můj šálek,ale technika je tam příkladná a vše funguje jak má. Probíral jsem to s majitelem,jak vše probíhalo a nebylo to tam vůbec složité,na vše má doklady a jakejkoliv polda mu může akorát tak zasalutovat....
http://radek-tuning.blog.cz/0807/skoda-fabie-smoula

Ale omlouvam se za OT,nějak jsem se rozvášnil....to je tim že mě spousta věcí v legislativě s**e a bohužel s tím nelze nic dělat.........a že jsem se asi vrátil rozvášněnej z cyklo projížďky. )))
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod nedory » 28 bře 2012, 19:18

pleteš se, Tunere, požadavky na životnost se pohybují ve statisícíh kilometrů. A tak jsou i testovány. 100000km je velmi málo.
Někomu vydrží 1.2 HTP 80000km, někomu 250000km - pokud do toho ráno skočím a hned dám plnej céres, tak je to těch 80000km. a naopak. HTP není žižlavá čára, byť si to velká část národa takto vykládá a snaží kdykoli a kdekoli dokázat komukoli.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod tatík » 28 bře 2012, 20:46

já jsem rád,že to nepovolujou aby si lidi doma sami amatérsky vylepšovali bezpečně auta lepšíma brzdama,nápravama a dávali si do toho silnější motory.Zaplať Pán Bůh,nejsme na Kubě.Dneska je tady maximální výběr novejch i ojetejch aut aby si z toho každej vybral,co potřebuje a ne aby si koupil Favorita a nacpal do něj dvoulitr z kdoví čeho.Proč?Mám v životě šestý auto a neměl jsem nikdy potřebu na něm cokoliv měnit jen proto,že bych si myslel,že koncernový vývojáři tomu nerozumí.Beru to jako věc,která mi slouží,má nějaký svoje nároky a po čase doslouží jako každá jiná věc v domácnosti.Přece si taky nekoupím elektrickej sporák,nevyhodím desku,nenacpu tam plynovou a sláva,ted jsem Boschi ukázal,jak to má vypadat.
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod sedli » 28 bře 2012, 20:54

To je pěkný že je v naší zemi možnost koupi novýho vozu snad jakýkoliv koncernový značky ale stačí se podívat na silnice co tam jezdí, jak to kvete a jakej je to r.v a drží se to na značkách jen díky tomu že stačí dát kilčo navíc a zase je STK na dva roky vystaráno, takže kolikrát ty poladný a jinak upravený vozy jsou v mnohem lepším stavu než pár let stará funglovka, u které třeba podvozek nebo brzdy byly naposled kontrolovány v automobilce před smontováním...I takový sousedy mám, co si koupili auto za 400 000 a už se u dealera neukázali.
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod TUNER » 28 bře 2012, 22:15

nedory píše:pleteš se, Tunere, požadavky na životnost se pohybují ve statisícíh kilometrů. A tak jsou i testovány. 100000km je velmi málo.
Někomu vydrží 1.2 HTP 80000km, někomu 250000km - pokud do toho ráno skočím a hned dám plnej céres, tak je to těch 80000km. a naopak. HTP není žižlavá čára, byť si to velká část národa takto vykládá a snaží kdykoli a kdekoli dokázat komukoli.


Nebavím se o 1,2 HTP ale maloobjemových turbomotorech který aby dosáhli výkonu dvolulitru,musí se řádně nafouknout atd. Ale když už jsi zabrousil na 1,2 HTP,tak to bych jako technologickej objev rozhodně nevytahoval,spíš je to velkej podprůměr. Kolik třeba žere takový HTP při tacho 140 na dálnici ? A dosahuješ s tím daných hodnot které uvádí výrobce. Co třeba vačky,ventily,rozvody a spotřeba oleje ? Myslim že konstrukčně ten motor zrovna neni žádnej hi-tech.

Pokud někdo nemá schopnosti,nebo nechce cokoliv vylepšvat,nikdo ho do toho nenutí....Pokud ale má někdo takový koníček,proč po zaplacení nějaké prohlídky,revize,testu a řádném vyzkoušení mu není toto povoleno ? Hmmm ? Nejde o to co si Pepík v JZD posvařuje ale o prověřené komponenty které by schválila a otestovala třeba DEKRA,ADAC a co já vim ještě a dala na to štempl. Já s autem jezdim i po uzavřeném okruhu a kde jinde takové auto vyzkoušet než tam? Proč takové auto,co vydrží náročný provoz na okruhu nemůže jezdit i v provozu. ? Většině seriovek by po pár kolech schořely brzdy a třeba další věci přestaly fungovat a ty v provozu jezdit mohou.......bohužel jde zase jen o neznalost a o myšlenku že když si někdo postaví/vylepší auto doma,je to špatně a musí to ejt nebezpečnej vrak.....ale na druhou stranu to i trochu chápu,když to kolem sebe vidim,jak kluci s čerstvym řidičákem "tuní" svoje přibližovadla.......jen se nesmí všichni házet do jednoho pytle.....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod Vratas » 28 bře 2012, 23:19

V některých věcech máš Tunere pravdu, já sám jsem chtěl na své Gileře Runner 50 SP tu konstrukční rychlost oficiálně změnit a pár dní jsem si dopisoval přímo s výrobcem přímo v Itálii (Piaggio group). Byl jsem odkázán na výhradního dovozce (aspirit.cz) a tento mi sdělil, že i toto je možné pouze za předpokladu, že skútr projde veškerými zkouškami v DEKRA.

Po zjištění všech skutečností bych docílil oficiální zapsání rychlosti 80km/hod do TP, cena všeho s tím spojeného by se pohybovala cca. 40000,-Kč a více, což je téměř cena nového skútru a to si myslím, že se nikomu nevyplatí. Možné to ale je.

Naopak ale to, co zde uvádíš, např. posvařování si dílů a zesílení konstrukce či karoserie a další provedené úpravy u neautorizovaných techniků či známých kamarádů nebo to co jsi si prováděl dokonce sám, je v celku neuznatelné, neboť DEKRA na vše takto provedené zásahy vyžaduje oficiální a odborný písemný certifikát, který ty si doma neuděláš.

Sice jsi poukázal na Německo a jejich legislativu, nezapomeň však, že i ti Němci, kteří si tyto úpravy dělají nebo nechávají dělat, to mají podložené těmito nutnými papíry a spíše si to nechávají dělat oficiálně s potvrzením i renomovaných úpravců.

Nikoho zde nezajímá, zda jsi něco svařil nebo upravil lépe než výrobce sám, pokud na to nemáš papír, ba dokonce ani třeba zkošky svářeče či jiného technika.

Takže abych to shrnul : Německo je sice někde jinde, jak uvádíš, ale ti lidé, kteří něco takového na svých vozidlech provádí, jsou rovněž někde jinde...
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod tatík » 29 bře 2012, 05:49

já neházím všechny do jednoho pytle,i mě je známý příklad toho,jak si koupil novou Octávii já nevím za 500000 a další asi 2 miliony dal do tuningu a byla to svýho času nejdražší Škodovka na světě.Kolik ale takových lidí bude,kteří budou schopný dát do novýho auta ještě další jedno až dvojnásobnou částku?Slyšel jsem,že 100000 nejsouv tuningu žádný peníze,to je jen minimální základ.Takže 90% tuningářu bude právě ten Pepíček,co si to posvařuje v JZD,protože ty peníze prostě nemá.Kupní síla obyvatelstva je taková,jaká je.U nás byly auta vždycky drahý v poměru k průměrný mzdě a přesto že je nyní deklamována ve výši asi 26000 kč,musíme si uvědomit,že 2/3 zaměstnaných lidí na ní nikdy nedosáhne.Nevěřím,že by někdo jezdil ve starý rezavý popelnici jen proto,že by se mu to líbilo.Ale proto,že na jinou nemá.A nebo by za ní ty peníze nedal,jako třeba já.Najedu z autem tak 5000 km ročně,když jsem ho koupil,nemělo ani škrábaneček a po šesti letech provozu po městě a parkování na sídlišti je to v tomhle optickým stavu za rozumnou cenu neprodejný.Nemusel jsem dávat žádný kilčo bokem na STK,takže bych těžko hledal důvod,proč bych ho měl nějak tunit.A že by na okruhu shořely brzdy,to asi jo,ale mě to nijak neznepokojuje,já s ním na okruh v životě nepojedu,nikdy jsem neměl tu potřebu.Navíc dostalo akorát zahrádku,abych měl kam dát v zimě lyže a v léťě kola pro děti,plechový disky abych nemusel pořád přezouvat a někde hluboko v kastlíku se válí panel od radia,který vyndám dvakrát do roka a pokaždý musím přemýšlet,jak se to zapne.Ted sem si koupil skutra a bude to to samý,dostane co bude potřebovat,ale abych to tunil nějakým jiným válcem a variátorem a já nevím čím ještě,to určitě ne.Kdybych měl potřebu jezdit 250 v hodině a mít spotřebu 12l/100 km tak si k tomu ůčelu koupím nějakou silnou motorku,ne?
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: Osobní zkušenost a rada

Příspěvekod TUNER » 29 bře 2012, 06:32

Věř tomu že kdyby posvěcení vozu do provozu stálo jen 40000,tak už je dávno posvěcený - byla by to asi tak desetina ceny co v tom autě už je..... Ohledně německa se mýlíš. Konkretně tu fabii z odkazu nestavěla žádná tuningová firma,ale stejnej kluk,nadšenec kterej se chtěl odlišit,stejně jako já. Ohledně vaření. Na autě jsou pouze vyztuženy nápravy a navařené patky na bezpečnostní rám a vařil to člověk který svářečský průkaz rozhodně má,takže tady by problem taky nebyl. Pokud to aspirit schválil,je to fajn. Bohužel Škoda auto jak jsem již popsal je jiného názoru už na mnohem menší úpravy.
Jak jsem psal tatíku,nikdo tě do úprav a vylepšování nenutí a to je fajn. Ale proč někomu kdo to má/měl jako koníček toto neumožnit,při splnění nějakých daných norem,absolvování testů atd. Dneska už bych do toho taky nešel a když jsem před 12 lety začínal auto stavět,tak byla taky jiná doba. Vím že to jsou vyhozený peníze z okna a na běžný ježdění mam seriové auto bez jakékoliv úpravy a skútra víceméně skoro taky. Ale když se chci v létě svézt,když je venku hezky,tak proč nemít tu možnost bez strachu z postihu zažít pár hezkejch chvilek při řízení něčeho co si člověk sám stvořil..... Já si auto stavěl od nové,uplně holé karoserie 4 roky po večerech,volnejch chvilkách a když byla chuť a nálada a mam po těch stovkách až tisícovkách hodin práce na něm strávené k němu nějakej vztah a vím co a jak je dělané a co a jak funguje.......to pepík co si nechá za 2 mega auto někde ve firmě postavit asi těžko pochopí a pak taky takový auta po roce,dvou,třech končí v inzerátech na prodej a majitele se k nim podle toho tak chovají......
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

PředchozíDalší

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků