Winterwolf - Boužel nelze. Na foru tomu věnovanému se to řešilo,kdysi šlo do 130ky běžně namontovat motor z favorita pokud bude mít auto vepředu dvouokruhové brzdy (4 pístky),vlečnou nápravu a nějaký další drobnosti.....dnes už nelze ani to,natož 1,8T. Psalo se x dopisů přímo do Škoda auto proč atd. Bohužel proč asi. Staré vozy se musí zlikvidovat stůj co stůj a jakékoliv,byť třeba bezpečné vylepšení (lepší brzdy,náprava,výkonější motor) by tak prodlužovali životnost starým fungujícím vozům a to přece koncern nemůže dopustit. Ale oficiálně ti tohle nikdo neřekne,jen že prostě to nejde,nebude se mazat motor díky jinému sklonu ve 130/favorit a táhni. Ale jaktože to do teď šlo a motor normálně fungovaly? Stará auta pryč a honem,běžte si koupit nové s milionem nesmyslů pod kapotou,elektronikou atd. které se co nevidět vysypou a pak ? No jasně,přijeďte do servisu a opět plaťte. Nemam nic proti technice,inovačním technologiím a dalším funkčním vylepšením. Některé věci jdou dopředu,ale některé,jako třeba věci ohledně emisí,jsou jen na rejžování stejnym způsobem jakym jsem popsal. Máš EU 1-2-3 tak zaplať ekovýpalný.....a nebo si kup novější auto a starý nech sešrotovat,ještě ti na nové za odevzdání starého přidáme. Třeba DPF filtry. Nikdo ti nevysvětlí jak se mají používat a že rozhodně nejsou vhodný do každýho provozu,ale proč by,mamina s autem s DPF bude pár desítek tisíc km jezdit s takovym autem po městě,pak filtr odejde a co se stane...zánovní auto putuje do servisu a zaplať si výměnu,třeba 50000,- Až pak se třeba majitel dozví proč se to stalo a že takovej filtr potřebuje určitej režim jízdy na to aby fungoval tak jak má.... Stejný je to i ohledně dnešních downsizingových turbomotorů,cpaných dneska už uplně všude,udávající nesmyslný spotřeby,který jsou v běžném provozu nedosažitelné,jen pro to aby automobilka splnila kvoty pro snižování emisí a aby motor dostal EU5 nebo 6 a mohl se opět pár let prodávat. Takové motory ale rozhodně nežerou méně než víceobsahový předchůdce. Je to srovnatelné a jen při šetrném zacházení je možná nějaká malá úspora.....Ale jak na to šlápneš,čísla se mění a spotřeba letí nahoru. (Viz třeba srovnání M3/Prius v TopGearu,kde vyšla u M3 nižší spotřeba než u hybridu s 1,5kou motorem) A další důležitá věc je životnost...... Dnešní malé motory jsou výkonově šponované někam,kde se dříve pohybovaly motory třeba s dvojnásobnym obsahem,které bez problému najedou stovky tisíc kilometrů,protože mají výkonové rezervy. Dnešní 1,2 HTPmegasuperturbo motory jsou po sto tisících zralý na generálku a kdo to opět zaplatí ?.......... prostě tomu se říká BYZNYS.
Proč lze třeba v německu legálně postavit Škoda Fabia s motorem a brzdama z Octavie RS které se tam seriově nikdy nemontovali a u nás nelze nic ? Auto neni vzhledově můj šálek,ale technika je tam příkladná a vše funguje jak má. Probíral jsem to s majitelem,jak vše probíhalo a nebylo to tam vůbec složité,na vše má doklady a jakejkoliv polda mu může akorát tak zasalutovat....
http://radek-tuning.blog.cz/0807/skoda-fabie-smoulaAle omlouvam se za OT,nějak jsem se rozvášnil....to je tim že mě spousta věcí v legislativě s**e a bohužel s tím nelze nic dělat.........a že jsem se asi vrátil rozvášněnej z cyklo projížďky. )))