Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 14:03

Zdravím, chci se zeptat, vím, že takových témat je tu hodně, hledal jsem, četl jsem, ale nikde jsem nenašel nějaký text o Yuki 50tce.Taky tu čtu, že čínské skútry hodnotíte dost tvrdě a nekompromisně, ale chci se zeptat, pokud bych uvažoval o koupi skútru, pro co se přikloníte: fungl nový Yuki 50 Fairy (cca 20 000,-) nebo nějakou ojetou Aprilii z bazaru např. Aprilia SR 50? U těch ojetých skútrů není riziko, že se třeba něco rychleji zkazí? Díky za odpovědi.

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 14:16

za mě určitě ojetou Aprilii. Že se něco pokazí je u ojetý motorky možný vždycky. Ale u číňana to jaksi neni jen možný, ale prakticky jasný

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 15:21

Když jsem já koupil svůj první ojetej skútr NRG (byl z Itálie), takže měl fakt nalítáno a ex-spolužák si koupil novou čínu, tak byl v servisu častěji než já.

Na každym skůtru se něco pos...., i na mý fungl nový značkový Gileře se už nějaký věci podělali, ale nikdy to nebylo o tom, že bych nedojel - byly to drobnosti. Jemu se to vždycky podělalo komplet a volal kámoše s autem na odvoz.

Kup jetou Aprilii, nech si od někoho posoudit stav a nešetři na prvním servisu a dej jí fakt do kupy - i když ti bude prodejce tvrdit, že je všechno připravený na ježdění a nemáš se o nic starat, pak dodržuj servisní intervaly a úkony dle výrobce a bude to v poho.
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 bře 2013, 23:50, celkově upraveno 1

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 16:37

U mna by to bolo jednoznacne za jazdeneho taliana.Su to skutre co su predurcene na kazdodenne jazdenie a znesu aj drsnejsie zaobchadzanie(v taliansku im davaju zabrat a vydrzia dost) ale cina mi pripada ako maketa urcena len do vykladu.Je to ako zarucene prave rolexy co kupis od cernocha niekde na plazi.Do vytrinky ok,ale das si ich raz na ruku a okrem toho,ze ti neukazu kolko je hodin ostane ti ponich na ruke zeleny pas a chrom z hodiniek je fuc.Nehovoriac otom,ked trocha buchnes rukou do stola pri vymene nazorou s manzelkou a rucicky opustia svoje pracovisko a tak dalej.Ak nenatrafis na uplny vrak,tak urcite urobis viac km za sezonu na talianovi.Hovorim z vlastnej skusenosti.Cest vydarenym cinam,ale myslim,ze tych je asi tolko,ako nasich neskorumpovanych politikov.

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 18:24

Za mě také jednoznačně jetou Aprilii. Sám jsem měl dva italy..runnery a jen jsem jezdil a lil olej..úžsný stroje. Kamarád koupil nového Keewaye a neudělal 100km bez nějakého kiksu.

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 18:26

A navíc, kde je rychlost čínskýho křápu, a normálního skůtru?Rozdíl mezi čínou a taliánem po odbloku je cca 15km/h.
bavím se o rychlostech reálných, ne tacho.

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 20:28

mám doma Yuki Matrix cca rok a půl,koupen nový ,čili nebouraný,nekradený,bez dalších investic.nyní má najeto 5900 km.ALE v záruce měněna baterka,dobíjecí modul,svíčka.Ve 2500 km zadřený sací ventil-v záruce měněn válec,píst,hlava,klika.Ve 4500 km přetržený řemen variátoru a měněn pastorek startéru.V 5500 prasklá membrána karburátoru,mezitím vypadlá jehla v karburátoru.Vyměněn vadný spínač světel.Průměrná spotřeba je minimálně 3,5 l a občas doleju olej.Jako jedno malé plus vidím snad jen to,že jsem zatím neměl problém se servisem v době záruky a náhradní díl,pokud není ihned,tak je do dvou dnů od objednání.Je to však jen malá náplast na kupu problémů.kdybych měl platit všechny ty věci,jsem už blízko ceny co stál ten skůtr nový,nehledě k tomu,že nepojízdný skůtr musíš nějak do servisu dostat,vyzvednout,telefonovat.Co se týká rychlosti,měl jsem zřejmě štestí na lepší kousek,jezdí to s mým přesmetrákem celkem slušně.Osobně můžu říct,že jsem si s čínským skůtrem naběhnul a bavíme-li se o konkrétní značce Yuki,i přes fungující servis nedoporučuju.

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 20:45

Takže všichni se už více - méně vyjádřily a já s nimi souhlasím - kup cokoliv z koncernu piaggia - ty opravdu padiny umějí.
A protože tyto IT motory používá i třebas yamaha, tak koukej i po aeroxu,neosu 2T atd ...

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 21:17

tatík: Za 5900 km, to je sluna porce... :D

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 21:19

Tak já přispěji taky svým klackem do ohně. Když jsem uvažoval o koupi skútru na dojíždění do školy, měl jsem rozpočet do 14 000. Což není moc. Měl jsem dvě možnosti: buď novou čínu (Kentoya Zoom 50 v té době stála nová něco kolem těch 13-14t) a nebo něco ojetého. Všichni, ale opravdu všichni mi radili 2. možnost. Hlavně spolužák, ten říkal navíc, ať nejdu do padiny, pač bych nemohl na městský okruh. Tak jsem udělal dobře, a poslechl. Udělal jsem ale taky hloupost, a koupil, jak zde mnozí psali VRAK. Dotaženej z Německa nebo z Itálie, teď opravdu nevim. Při dotažení samo stočili tacho, na kterém při koupi bylo 8500km. To alespoň předchozí majitel uvedl hned v inzerátu. Již při zkušební jízdě se mi něco nezdálo, skútr byl tak trochu nemotora, ale když jsem viděl, jak s ním škrtal stojánkem minulý majitel, říkám si, pohoda, můj zvyk na motorky s kolama nad 16" (moje Piaggio má 10"). Tak jsme si plácli, a já jel z České Třebové směr Kolín. Cca 5km za Vysokým Mýtem najednou skútr úplně ztratil výkon, a zastavoval, už jsem si říkal, co to je. Po zastavení jsem uslyšel, že motor běží bez problémů, ale z mřížky vária lezlo něco, jako černá vata. Tak to bylo jasný, dotlačit do VM, a hledat, kde koupit řemen. Všude zavřeno, tak mě musel známý ddoávkou dopravit domu. To byla první rána... Po výměně řemene a opravě sytiče na manuál (pač elektrika blbla) jsem skútříka dopravoval z Kolína do Bratislavy, kde studuji, a kde na skútru jezdím. Kousek od Brna jsem nevím jak ukroutil vnější polořemenici variátoru (později zjištěno, že v ní byl 1000-hran ocelový a přinýtovaný, pač už se jednou asi rozerval. Tak jsem koupil novou polořemenici. Od té doby se mi jednou variátor povolil, ale to bylo předchozím špatným dotažením. Pak se zjistilo, že nemotornost byla způsobena ohlým krkem řízení, což napravil autogen ve škole. Od té doby jsem na skútru Piaggio Sfera 125 4T z roku 1997 najel přes 3000km bez toho, že bych do něj šáhnul, na letní prázdniny jsem na něm dojel do Kolína (za den 360km) bez jediného problému, včera v tom lijáku jsem jel z Týnce nad Sázavou do Kolína v tom nejhorším, a ani nezablblo, světla nepohasly, prostě vydrželo. Takže za mě jedině Itala, byť jetého, dobře ozkoušet, a hned strčit do servicu, ať komplet vše zkouknou. Motor samotný je prostě nesmrtelný tahoun. Na čínu se vy.... :D :wink:

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 21:20

tatík to těžce vystihnul...do servisu jezdil pomalu jako k pumpě...a 3.5 to je teda hodně !

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 21:30

Tak už je to minimálně tak 7:0 ve prospěch nějakýho staršího ojetýho "evropskýho" nebo "japonskýho" scootu ...

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 21:41

sedli píše:tatík to těžce vystihnul...do servisu jezdil pomalu jako k pumpě...a 3.5 to je teda hodně !

tak tolko mi zere helix 250 z roku 1986 a nebal by som sa nanej vyrazit krizom cez republiku.

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 21:48

opoměl jsem ještě výměnu válečků za těžší,protože se to rozjíždělo na nemožně velký otáčky a sem tam nutno šroubovákem doladit bohatost a volnoběh,přestože to má japonský karburátor,doladit a hlavně udržet motor v ideálním seřízení je prakticky nemožné.I když jak koukám,koupě takový ojetý značky taky nemusí být jednoznačný vítězství

Re: Nové Yuki vs. ojetá Aprilia

29 črc 2012, 21:53

Ahoj, i za mne evropan nebo japonec.
Co třeba toto?
Odstraněn již nefunkční odkaz. Kyblos.
Odeslat odpověď