Tak já přispěji taky svým klackem do ohně. Když jsem uvažoval o koupi skútru na dojíždění do školy, měl jsem rozpočet do 14 000. Což není moc. Měl jsem dvě možnosti: buď novou čínu (Kentoya Zoom 50 v té době stála nová něco kolem těch 13-14t) a nebo něco ojetého. Všichni, ale opravdu všichni mi radili 2. možnost. Hlavně spolužák, ten říkal navíc, ať nejdu do padiny, pač bych nemohl na městský okruh. Tak jsem udělal dobře, a poslechl. Udělal jsem ale taky hloupost, a koupil, jak zde mnozí psali VRAK. Dotaženej z Německa nebo z Itálie, teď opravdu nevim. Při dotažení samo stočili tacho, na kterém při koupi bylo 8500km. To alespoň předchozí majitel uvedl hned v inzerátu. Již při zkušební jízdě se mi něco nezdálo, skútr byl tak trochu nemotora, ale když jsem viděl, jak s ním škrtal stojánkem minulý majitel, říkám si, pohoda, můj zvyk na motorky s kolama nad 16" (moje Piaggio má 10"). Tak jsme si plácli, a já jel z České Třebové směr Kolín. Cca 5km za Vysokým Mýtem najednou skútr úplně ztratil výkon, a zastavoval, už jsem si říkal, co to je. Po zastavení jsem uslyšel, že motor běží bez problémů, ale z mřížky vária lezlo něco, jako černá vata. Tak to bylo jasný, dotlačit do VM, a hledat, kde koupit řemen. Všude zavřeno, tak mě musel známý ddoávkou dopravit domu. To byla první rána... Po výměně řemene a opravě sytiče na manuál (pač elektrika blbla) jsem skútříka dopravoval z Kolína do Bratislavy, kde studuji, a kde na skútru jezdím. Kousek od Brna jsem nevím jak ukroutil vnější polořemenici variátoru (později zjištěno, že v ní byl 1000-hran ocelový a přinýtovaný, pač už se jednou asi rozerval. Tak jsem koupil novou polořemenici. Od té doby se mi jednou variátor povolil, ale to bylo předchozím špatným dotažením. Pak se zjistilo, že nemotornost byla způsobena ohlým krkem řízení, což napravil autogen ve škole. Od té doby jsem na skútru Piaggio Sfera 125 4T z roku 1997 najel přes 3000km bez toho, že bych do něj šáhnul, na letní prázdniny jsem na něm dojel do Kolína (za den 360km) bez jediného problému, včera v tom lijáku jsem jel z Týnce nad Sázavou do Kolína v tom nejhorším, a ani nezablblo, světla nepohasly, prostě vydrželo. Takže za mě jedině Itala, byť jetého, dobře ozkoušet, a hned strčit do servicu, ať komplet vše zkouknou. Motor samotný je prostě nesmrtelný tahoun. Na čínu se vy....
Není motorkář ten, co jezdí na hlučným Hárleji proto aby si ho lidi všimli, ale ten, kdo jezdí srdcem, třeba na babettě či skůtru.