Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
07 říj 2010, 18:52
Ahojte. Dnes jsem se zaregistroval, takže toho tady na forku nemám moc přečteno. Ale jsem plný nápadů, a chtěl bych tu něco napsat. Uvažuji, že koupím malou motorku, skůtr.Uvažuji takto.Za prvé, a teď asi dost lidí spadne ze židle. Nikdy, jsem žádné jednostopé mot. vozidlo neřídil.A to je mi 37.Moje pubertální děti jakbysmet, a žena kdysi dávno jezdila.Z toho důvodu, aby to využili opravdu všichni, mně připadá logicky padesátka,.Využití? Děcka budou lítat po vesnici, nebo nějaké okolní, což je okolo 4 km.Váha? Oni kolem 50 resp 70, a dá se předpokládat občas nějaká polovička.Žena? 55 kg, do práce4x denně 8 km. Semtam.Někdy, návštěva 20 km tam 20 z5 vcelku po rovince. Já? Trajdání po vsi a okolí, někdy do obchodu,Možná někdy i do práce. 25 tam a to samé z5. Nároky? Já nevím, jestli 4 nebo 2takt. Nepotřebuju totální zrychlení, vhodnější by pro mne časem byla vyšší maximálka.Jak jsem říkal. Zkušenosti s motorkama nulové,Proto bych chtěl radu co koupit. Líbil by se mi NRG od Piaggia. Ale je to zbytečně drahé, když jsem si stihl přečíst, že časem to člověku nedá, a přesedlá na silnější kubaturu.Takže můj favorit je pro cenu Keeway F-act. Pokud mně, nám to bude málo, tak řidičák na vyšší kubaturu, a tam se mně hrozně moc líbí Majesty od Yamahy, Nebo X9 od Piaggia.Ale řešme tu padesátku. A taky by mně zajímalo, kolik mně bude stát investice, registračka, SPZ, povinné apod. Děkuju Vám za vaše názory, připomínky, a vůbec. Dobrý večer.
07 říj 2010, 19:09
čau nejdřív napíš kolik jsi tak ochoten investovat každý ti tu napíše že je lepší koupit ojetou značku napr. Aprilia, piaggio ,yamaha, Malaguti atd. než čínu . yuki, keeway, kentoya, čína se ti rozsype pod zadkem
jinak v 50ccm je lepší 2T ,4T ůbec nejede značkový 2T skůtr má maximálku v rozmezí 65-80 km/h každý se trochu liší jinak povinny ručení vychází kolem 300-400 ročně a přihlášení na inspektorátu 300kč takže to není žádná pálka napiš tvůj rozpočet a pak se dá bavit dál
07 říj 2010, 19:17
tak te tu tu vítam kurka mne před beh
l .. presne čínu nikdy ! jen problemy na víc ... jinak 4t scoot není tak víkonej ale zas není tak na udržbu .. a 2t je zas jednoduche si udelas skoro vse doma
..
07 říj 2010, 19:20
CIAo, pokud nejsi omezen papírama, běž raději do 125-150,,, to už uveze i dva, nebudeš to tlačit do kopce. Cenový rozdíl už není tak velkej -
07 říj 2010, 19:26
Tak za registraci nového + SPZ 500kč,pojištění si zjisti na netu.K tomu výběru, bych vzal 4takt,nejlépe japonec(Honda,Yamaha) nebo ital(Piagio,Aprilia atd.) - fracouz(Peugeot) nebo taiwan( Kymco,Sym).Číně i převlečené za evropské názvy bych se raději vyhnul.Pokud je finanční limit menší tak raději vzít ojetého a po čase dát kit na 70ccm a tuningový variator,zvýší se výkon i rychlost.
07 říj 2010, 19:58
Jak tak to čtu, tak u tebe doma přežije asi jenom Italskej dvoutakt
07 říj 2010, 20:10
Vidíte, Keto doporučuje 4t, a Foky Ital 2t.A teď si vyber. Ale rozuměj, dej 20,25 do stroje 8 let starého, vez ho přes republiku, nevíš co to chce nového.....
07 říj 2010, 20:14
A čo tak zlatá stredná cesta ...Taiwan
07 říj 2010, 20:14
A zatoulal se mi tu někde příspěvek. Dát 20-25 tis, vše ostatní už je spíš sen. Nový je pro mně jistota, já bych se bál dát ty peníze do stroje, který má 8 let, nevíš kolik naběhal, nepoznáš bouračku, a není jistota, že si jej dovezeš 100 km domů...Papírama omezený jsem, a bylo by kvůli rodině sobecké kupovat z fleku vyšší kubaturu.
07 říj 2010, 20:14
8 let stará 50ccm toho chce obvykle dost. Počáteční investici nějakou ber jako nutnost.
07 říj 2010, 20:31
Foligno píše:Vidíte, Keto doporučuje 4t, a Foky Ital 2t.A teď si vyber. Ale rozuměj, dej 20,25 do stroje 8 let starého, vez ho přes republiku, nevíš co to chce nového.....
proti dvoutaktům nic nemám,ale měl jsem kdysi 4t padesátku a byl to vděčnej stroj co se týče údržby a taky se mi líbil ten bublavější zvuk,taky tuning na 70ccm mě přišel levně,jen kit a vše ostatní zůstalo původní.Někteří prodejci ti dají půl roku záruku na u nich zokoupený stroj.
07 říj 2010, 21:14
keto píše:proti dvoutaktům nic nemám,ale měl jsem kdysi 4t padesátku a byl to vděčnej stroj co se týče údržby a taky se mi líbil ten bublavější zvuk,taky tuning na 70ccm mě přišel levně,jen kit a vše ostatní zůstalo původní.Někteří prodejci ti dají půl roku záruku na u nich zokoupený stroj.
To by mě zajímalo v čem je 4T 50ka vděčnější v údržbě (předpokládám snazší) než 2T 50ka ?
IMHO je to takto:
2T
+ nemá ventily, které se musí občas poštelovat
+ nemá rozvody, které se mohou rozbít
- jednou za cca 1000km se do separátní nádrže musí nalít olej
4T
- přesný opak, sice se do toho leje olej jen občas, ale zas je tam víc věcí, které se mohou rozbít.
IMHO na 2T a především vzduchem chlazeném 2T motoru není co udržovat. Samozřejmě okolní mechanismy se udržovat musí, ale ty jsou stejné ať je to 2T nebo 4T (variátor, finální převodovka atd.)
Osobně bych šel do 2T, protože z principu má větší výkon a to bude pro pravidelné ježdění do práce 8 km tam a zpět důležitější než o půl litru větší spotřeba.
07 říj 2010, 21:20
Cau prodavam tady a na motoinzerci je inzerat taky. Je to NRG Power 2009 rok vyrovy. ted ma najeto 5000km..je v supr stavu. Je odblokovany a je na nem nove svetlo. Fotky jsou na motoinzerci.. O cene se da jeste jednat..
http://www.motoinzerce.cz/motorky/piagg ... power.html
07 říj 2010, 21:29
Já měl Focusa 6 let a naježděno má 15 000, při 12 000 jsem vyměnil píst- válec a zase jezdil, při 14000 nové válečky. Ale to bylo vše v singlu. Jamile pojedete ve dvou, tak je to o ničem, pokud nebydlíš na rovině. Určitě nastane doba, kdy si budeš chtít zajet s manželkou k vodě, nebo do kina.. Vím o čem mluvím... přišla přítelkyně a 50tka je málo pro dva..