od tatík » 26 dub 2011, 16:40
já bych taky až tak neřešil na padesátce nějaký drahý kombinézy s pátéřákem a podobně.Přilba a rukavice ano,to je bez debat,zbytek postačí běžný oděv zakrývající tělo.Když je venku ráno 20 C,v rychlosti 60 km/hod na tom za pul hodiny zmrzneš.Počítej taky s tím,že Tě občas trefí nějakej ten hmyz a bývá to celkem slušná rána.Ten oděv je hlavně kvuli chladu,ale muže zabránit i odřeninám,bavíme se ovšem o normálním pádu,když Ti to například uklouzne někde v zatáčce.Když to složíš pod kamion nebo čelně do pevný překážky,tam už bude celkem jedno co máš na sobě.Navíc kvalitní oblečení není nic levnýho a pokud je Ti patnáct,za rok to třeba už neoblíkneš.Chce to jezdit z rozvahou a sledovat provoz nejen před sebou ale i za sebou,všichni Tě budou předjíždět,čím užší silnice,tím huř a náraz větru od kamionu je taky docela dost pocítit.O to horší je,že se budeš znažit držet u kraje,kde je ovšem nejvíc nerovností,výtluku,kamínku a prachu.Skrytý nebezpečí je ve vyjetých kolejích a hlavně ve vymačkaných hranách u krajnice,někdy si toho ani nevšimneš.To má snahu uhnout skutr bud do středu vozovky,nebo do příkopu,na to velký pozor,zde platí,že čím větší kola,tím lepší.Souhlasím s lidma,co zde psali,že nebezpečí je skoro u všeho,co děláš.Jízda na motocyklu je nebezpečnější než jízda v autě,to je jasný,ale to bys opravdu nemohl vyjít z domu.Na druhou stranu se na malým skutru naučíš praktické základy,orientaci v provozu,předvídavosti a všemu,co Ti později usnadní přechod na větší kubaturu.Já osobně jsem pro to,aby se řidičák dělal postupně a ne najednou.Znám ve svém okolí případ,kdy si kluk před maturitou udělal řidičák,v životě na ničem neseděl a tatínek mu koupil 600.Dojel na tom pul kilometru a zabil se.To sem asi moc nepatří,ale každej zkušenej motorkář Ti řekne,že vzít za plyn a nasázet to tam na pár metrech není až takový umění.Ono je to o brzdění,o zatáčkách,o citu,o správnejch a rychlejch reakcích a taky o zodpovědnosti k sobě i k druhejm.Jízdní vlastnosti malýho skutra jsou taky někde jinde,než má rychlá polozávodní motorka,to Tě taky naučí opatrnosti.Někdy jsou situace,kdy i ta 60ti kilometrová rychlost je strašně moc a ta brzdná dráha strašně dlouhá.To musíš mít pořád na paměti.Žádný pásy,žádný airbagy,žádnej plech kolem Tebe,místo toho máš jen svuj ksicht a to co máš na sobě.Takže opatrnost ano,ale nechce se to zase tak bát,to bys nevyjel nikdy
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300