23 dub 2011, 23:35
Bohužel i některé silnice v Praze vypadají tak jak vypadají... A o kostky tu nouze také není
23 dub 2011, 23:40
Pokud si budu chtít skútr nějak vyladit, zvýšit výkon, to mi zvýší i rychlost. A jelikož já nesmím řídit skútr rychlejší než 45 km/h, tak to bude teoreticky i nezákoné, že?
23 dub 2011, 23:52
Právě
... ale, tak dá se to... mám své trasy, kde se kostkám snažim vyhnout a dírám se samože taky vyhejbám
Jóoooo
Praha je docela hodně děravá., třeba takovej václavák
...to je dokonalej tankodrom. Kostky a ještě k tomu prohlubně o převýšení snad půl metru
Ano, nezákoné by to bylo.... ale tak kdo nejezdí rychleji než může, že???
Důležité je mít právě ty papíry v cajku, pokud jede skútr víc než, by správně měl, to nikdo zase tak moc neřeší... Jo, ale třeba v takovym Rakousku, tam už to řešej...tim tě, ale nenabádm, abys porušoval zákony
24 dub 2011, 00:01
Ale v papírech musí být uvedeny i ty úpravy, ne? Na druhou stranu, já si to můžu vlastně upravit a potom "jezdit jenom 45 km/h"
Ale mám pocit, že smím řídit motorku, která má maximální konstrukční rychlost do 45 km/h, takže by mi to stejně asi neprošlo
24 dub 2011, 00:07
néééé.... já mám taky 50tku papírově... a 70tku realně... Řidičák jen na auto, ale díkybohu ještě starej,že nejsem omezenej tou konstrukční rychlostí 45km/h
Příští měsíc jdu na technickou, tak pak můžu poreferovat jestli někdo něco řešil a poznal
Jo,ale jinak běžně lidi jezděj rychleji i když maj v papírech to omezení 45km/h... ničeho se neboj... když budeš jezdit slušně, tak tě nikdo ani nezastaví.....teda většinou
smolíka můžeš mít vždycky
Pak max zaplatíš pokutu za rychlost a jedeš dál...myslim, že když to nebude fakt špatnej orgán ten, příslušník co tě naměří, tak to všechno relativně v pohodě projde
Naposledy upravil
jarafari dne 24 dub 2011, 00:19, celkově upraveno 3
24 dub 2011, 00:12
Před tatíkem klobouk dolů... Není náhodou instruktor autoškoly?
24 dub 2011, 00:14
Tak to pak určitě napiš!
Stejně si myslim, že autoškola bude trvat tak měsíc a až potom si budu vyberu skútr. Ale pořád jsem ještě nepochopil ten princip
Můžu řídit i skútra, kterej má 50ccm a má maximálku třeba 70 km/h?
24 dub 2011, 00:16
No, správně ne, nemůžeš
kdyby se nedejbože stala nějaká nehoda, tak ty úpravy můžou přivézt docela problémy...
Proto jezdit, tak aby se problémy nepřivodili.
vždy opatrně a s rozumem.
24 dub 2011, 06:32
ne,nejsem učitel autoškoly,jen letitý praktik a na silnici sem denně.Z tou rychlostí je to tak,že zákon vyžaduje,abys nemohl řídit skutr nebo motocykl který nejede víc,než těch 45 km/hod,což splnuje drtivá většina novějších stroju a nebo bývá výrobcem či dovozcem upravena pomocí tzv.restrikcí tak,aby tento požadavek splnila a mohla být provozována.Jedná se o nějaké mechanické či elektronické zařízení,řešení je spousty.Pro Tebe bude tedy duležité,aby Tvuj stroj měl v dokladech napsáno max.konstrukční rychlost 45 km/hod,Tím se prokážeš při případné kontrole.V praxi je to tak,že existují stroje,které tuto rychlost v dokladech mají,přesto že ji reálně nedosahují,např Babeta,tedy tu řídit mužeš,nebo naopak ze starých stroju takzvaný Pionýr či Simson,ty mají konstrukční rychlost tuším 60 a ty už řídit nesmíš.Smula je v tom,že když Tě chytnou,muže to být posuzováno tak,že když nemáš v řidičském prukazu tuto kategorii,je to jako kdybys neměl řidičák vubec a tomu muže odpovídat i postih.Pro vysvětlení-konstrukční rychlost je taková,při jaké konstruktér a výrobce zaručují bezpečný provoz za všech podmínek a namáhání jednotlivých dílu.Maximální rychlost je skutečná reálná rychlost,které skutr dosahuje a bývá vyšší.V reálu dosahuje neupravený skutr rychlosti 50 až 70 km/hod.Rozdíl je samozřejmě i v tom,co ukazuje tachometr,který ukazuje většinou větší rychlost než je ve skutečnost,zase velmi všeobecně je to pruměrně o 5 i více km/hod.Pojedeš-li podle tachometru např 50,ve skutečnosti to bude tak 43-46 km/hod.Přesnou rychlost zjistíš pomocí navigace,tu uvádějí někteří majitelé,aby zjistili reálnou rychlost po upravách motoru a mohli sledovat vliv jednotlivých uprav,nebo srovnávat mezi sebou.Pokud tedy budeš dodržovat rychlostní omezení např při jízdě v obci podle svého tachometru,neměl bys mít problém.Největší nebezpečí z postihu za překročení rychlosti tedy hrozí v obcích,kde taky policie provádí velkou většinu radarových kontrol a nebo v místech,kde je nějaké omezení zpravidla na 40 nebo 30 km/hod.Myslím,že mimo obec se mužeš v klidu vozit kolik to pojede a nikdo to řešit nebude.Tolik Ti to asi zase nepojede,abys na sebe upozornoval nějakým brutálním předjížděním.I když lze samozřejmě docílit rychlostí až kolem 100 km/hod,což už ale vyžaduje jisté znalosti,technické vybavení a dostatek financí,takové upravy jsou už poměrně nákladné.Když to shrnu,konstrukční rychlost 45 km/hod a tím splníš literu zákona,kolik Ti to ve skutečnosti pojede a nebo jak rychle budeš jezdit sám,je pak už na Tobě..Pokud máte doma auto,tak asi víš,že dovolená rychlost mimo obec je 90 km/hod,na dálnici 130 km/hod,přesto většina moderních vozu má konstrukční rychlost od 145 km(u malých aut)až po 190 a i víc.Ačkoliv mám auto,které mi umí skoro 200,neznamená to,že se touto rychlostí musím pohybovat.U velkých motocyklu je tento rozdíl ještě větší,s motory o obsahu od řekněme 600 a víc s výkony přes 75 kW a víc,dosahují tyto stroje maximálku ke 300 km/hod.U padesátky bych se tedy nějakých velkých problému s rychlostí nebál,tam to jde celkem snadno uhlídat.V praxi to chodí tak,že když pojedeš např v obci 70 a změřejí Tě,dostaneš pokutu za překročení rychlosti o 20 km/hod,což dělá 2000-5000 tisíc a odeberou Ti příslušný počet bodu.Pochybuji,že by někdo řešil,jak je možný,že Ti to tak jede.Při běžný kontrole na silnici se tyto upravy taky nepoznají,rozdíl mezi 50-70 válcem je nepatrný,a navíc u skutru je celkem zakrytý.Ostatní upravy tak vidět nejsou,rozebírat Ti to nikdo nebude.Je to bohužel většinou dost slyšet,nebod u malých motoru se to bez vyladěného výfuku neobejde,což muže být duvodem,proč si hlídkující policista vybere ke kontrole právě řvoucí skutr.Pokud vím,jak už psal Jarafi,u nás to nikdo nějak zásadně neřeší.Policie v Rakousku a Německu občas ano,a to zejména z duvodu několika tragických nehod,kdy při vyšetřování zjistili vysokou rychlost,kterou tento stroj nemá dosahovat.Mají na to takový přístroj,je to v podstatě deska z dvěma válci do kterých zapadne zadní kolo.Policista si na skutr sedne,dá plný plyn a pomocí přístroju hned vidí,kolik to jede a jaký to má výkon.Netýká se to jen skutru o objemu 50 ccm ale i omezení výkonu v jednotlivých kategoriích motocyklu vubec.Vše najdeš na netu včetně vydeí z těchto kontrol.Na STK by problém s výkonem být neměl,nikdo to měřit nebude.Problém muže nastat spíš u zásahu do konstrukce(ruzné naohýbané držáky)nebo montáží neschválených doplnku,např ruzná přídavná světla apod.Pokud nějakou takovou upravu máš,před návštěvou STK ji raději demontuj.
24 dub 2011, 14:43
Jasný, to už taky chápu
Teď jak se tak koukám na ceny, asi bude opravdu lepší si koupit ojetý skútr za 20tis, než nový za 30tis, který asi bude k ničemu? Jsou ale ojetiny dostatečně bezpečné? Myslím, zda nemůžou mít vyšší poruchovost bez nároku na reklamaci atd.
Ještě mě napadá. Všichni mi skútr rozmlouvají, že prý je to nebezpečné a každý na tom padá. Jaké máte zkušenosti vy? Já myslim, že když na tom nejedu jak prase s touhou se předvést, pěkně s rozvahou a opatrně, nic by se stát nemělo. Myslím, že právě nejvíc padají takový ty frajírci. Na druhou stranu, na blbce můžeš narazit vždy a k tomu už ti rozvaha nepomůže
24 dub 2011, 16:18
A ty už si na něj narazil, páč si potkal ty co ti říkali, že skútr je na hovno, furt se na něm padá apod.
Dost stupidní názor. Nevím z jakýho důvodu by se na scootu padalo víc než na krosce, silniční vose, cesťáku, chooperu apod. tj. hovadina.
Hlavně si nikdy nekupuj auto. Je na hovno, páč denně vidím v TV, že všechny bouraj atd...
Tyhle žvásty prostě neposlouchej
Musíš být samozřejmě opatrnej, ale to i když jdeš někam pěšky, jedeš na kole, přecházíš koleje, vjíždíš plechovkou na dálnici, prostě pořád......Neriskovat znamená nežít, páč to by ses musel zavřít v paneláku a nikam nechodit, páč co když ti spadnou před panelákem muškáty v truhlíku na palici?
Stejně ti nakonec vlítne do bytu kulovej blesk, takže ani tam nejsi v bezpečí
24 dub 2011, 19:59
Statisticky se možná bude více padat na skútru než na motorce už jen z toho důvodu že na motorce se většinu jezdí pro zábavu a tedy když je zima nebo hnusně, tak většina lidí motorku nechá doma, zatímco skútry se většinou používají pro každodenní dopravu a tedy jezdí se na nich častěji v horším počasí. Také šance na kolizi s jiným vozidlem bude větší ve městě, než mimo město. Na druhou stranu nehody na skútrech budou pravděpodobně spíše v nižších rychlostech, takže následky budou menší.
Osobně jsem zatím nejblíže k pádu měl loni na konci listopadu, kdy jsem ráno při teplotě kolem nuly dojel do zatáčky pokryté souvislou vrstvou ledu. Takže obě nohy rychle na zem a střídavě zvedat skútra levou a pravou rukou aby nepadl. To ale bylo v době když už nejméně měsíc žádný motorkář do práce nejezdil (v létě je na parkovišti kolem 10 motorek a skútrů).
Takže šance že upadneš je na skútru rozhodně větší než v autě
, ale není třeba z toho dělat nějakého přehnaného strašáka. Kdo jezdí s rozumem a necpe se do každé skuliny, takže může jezdit bez nehod a pádů a užívat si svobodného a rychlého pohybu po městě neřešíc zácpy a parkování.
24 dub 2011, 23:16
Dneska mi říkal kámoš, co si bude dělat řidičák na 250ku, že bych měl i na skútru jezdit se speciální bundou zpevněnou na pád. Ale na skútra mi to příjde na nic, zvlášť v létě...
24 dub 2011, 23:34
Jaký je rozdíl mezi tím když na pořádné mašině v rychlosti ve městě sebou jebneš o zem a mezi tím když se ti tohle stane na skútru? Žádný...naprosto žádný...A když se to samé stane na kole při sjezdu z kopce? Taky naprosto žádný...Koneckonců když se ti to stane na lyžích(strom)? Výsledek bude takový,že ten borec na velké mašině má komplet oblečení a stane se mu to,že padne pár sprostých slov,podívá se na stupačky,zrcátka a jede dál...na skútru se stane to samé,pokud jsi oblečený,na kole budeš docházet na plastiku kde ti budou nahrazovat to co jsi zhobloval na silnici a na lyžích dopadneš dle štěstí...Jak v létě tak v zimě něco na sobě mít prostě musíš,jinak počítej s následky.Všechno je o penězích,i to tvé zdraví se odrazí ve financích...tvých rodičů.V létě se dá řešit "košilka" s chániči a na ní něco Ať nevypadáš jako robot,ale to nejhorší chytne,nohy ty budou asi bolet a hlava je v klidu (přilba je nutnost).
Bez bundy nevyjíždím ani v létě-dá se odvětrat.Kalhoty na krátkou vzdálenost se dají oželet.Boty jsou kapitola sama pro sebe,být by měly,ale kolik skútrařů je opravdu má? Vždycky když sedneš na co či za cokoliv a vyjedeš do provozu,vždy je pravděpodobnost,že se něco stane.Můžeš jen minimalizovat riziko následků dle svých možností a rozumu.
25 dub 2011, 07:20
Na skůtra na nic?
Hassman to popsal přesně, ještě bych doplnil rukavice. Počítej vždy s tou nejhorší variantou, co se může stát. Lidské tělo je sr.... a prd vydrží. Já jezdím v komlet moto hadrách + staré kotníkové pohory. Když je v létě fakt vedro, beru motobundu, dlouhé trekové kalhoty, tenisky a prstové cyklorukavice- aspoň minimální ochrana. Určitě si při nákupu skůtra vyčleň aspoň 4-5 litrů na hadry, stojí to za to.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 25 bře 2013, 03:31, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů