Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: nováček se vším všudy

07 bře 2011, 23:50

Zvaz to....pokud to bude jeste dal, tak tech 200ccm je, podle meho nazoru, minimum :) se z toho pak zvencnes :) spis nasetri a kup si neco vetsiho :) daji se koupit dobry kusy za 25tis...jen musi mit clovek kliku :)

Re: nováček se vším všudy

08 bře 2011, 00:38

Foligno píše: Nebo Opravdu počkat, udělat přednější věci, např. vyspravit šopku na garáž, udělat si papíry, počkat jak se to vyvrbí v práci, bo pan Evraz mně asi o ní připraví, a vyřešit to nějakou X8, X9, nebo Majesty.Musím to probrat se svou ministryní financí :twisted:

Určitě se nenech odradit od lidí, co hnedka svou 50ccm prodali a přešli na větší..... pořád je tu hodně lidí, co na padinách jezdili ( a jezděj) dlouho, než přešli na větší. Co se týče tebe, tak bych určitě bral 50ccm. Na rok/dva to bude stačit i tobě, co jsem četl ty původní požadavky v prvním příspěvku (+ohled na rodinu)... a později, až si to osvojíš a, až tě to omrzí, přivyděláš nějakou tu korunku, tak si koupíš silnějšího a malej zůstane prostě manželce a dětem, či na popojíždění městem. :wink:

To v případě Neemanda, je to trochu jinej případ. Tam nerozhoduje, ani řidičák, ani rodina :mrgreen: Tam je asi vhodná min. ta 125-200ccm..

Je to jen můj názor :!:..... a za sebe jsem rád, že jsem začínal na 50ccm.Ale taky to bylo jen 3500km na číně. než se mi začla srát a já na to neměl nervy.. :? to jsem si pořídil (podotýkám OJETOU) NASA :twisted: 70ccm stroj, od Kyblíka. Jinak mě prostě přijde takovejhle obsah na začátek ideální... Já jsem s timto spokojen. A přesto, že si letos hodlám rozšířit papíry na neomezenou, tak si stejně letošní sezónu odjezdim na malém a i když (třeba za rok) přibyde něco silnějšího.. tak si tohodle miláčka nejspíš nechám.
PS: Kdyby ta čína nebyla takovej šmejd, jezdil bych na tý padesátce do teďka. :roll: :twisted: (čínu nebrat)

Re: nováček se vším všudy

14 bře 2011, 20:06

BTW - co si myslite o tomto? Pro moje pouziti?

http://otomoto.cz/index.php?sect=show&id=M2414041

EDIT:
Hmmm tak nic, uz je prodanej. Budu muset hledat dal. Kdybyste nekdo neco kloudneho prodaval, dejte klidne vedet :wink: Mam tu na foru aj inzerat

http://www.annonce.cz/detail/Yamaha-Maj ... BG386.html
Ale tohle je nějaký moc podezřelý ne? Byt yrovna tenhle model Majesty/Skylineru se mi líbí velmi
Naposledy upravil Neemand dne 16 bře 2011, 21:53, celkově upraveno 3

Re: nováček se vším všudy

14 bře 2011, 20:20

Do číny určitš nechoď, podívej se na nějaké Italy nebo Japonce. Já mám Hondu a spokojenost. Aprilia a taky Yamaha ok. Rozhodně zapoměň na Korejce a Čínany. To se Ti akorát rozsype pod zadkem, jsou to jenom pěkné plasty a nic víc. Jdi do něčeho spolehlívého. :D

Re: nováček se vším všudy

14 bře 2011, 22:30

Na to co potřebuješ by to stačit mělo :roll: ,je to Honda, takže dobrá volba :lol: ,má to už pár roků za sebou :x , tak si vem někoho kdo se v tom trochu vyzná sebou :wink: Dle fotek a popisu vypadá slušně a cena taky. :mrgreen:

Re: nováček se vším všudy

23 bře 2011, 22:29

Pánové a co si myslite o tomto?
http://auto.aukro.cz/aprilia-leonardo-2 ... 49044.html

Jde mi hlavne o spolehlivost. O Aprilii Leonardo jsem cetl lecos a spolehlivost a cena dilu byla zminovana vzdy jako zapor

Re: nováček se vším všudy

23 bře 2011, 22:40

Já teda nevim....Ale mě aprilky spolehlivý přijdou... co se týče dílů,tak je to stejný jako s jakym koliv italem.... hlavně přes léto na píííííp :mrgreen: to italové lenošej :roll:
Ale co já vim tak, takovej R1Max nebo MíšaKačenka jsou s Leonardem naprosto spokojený.... :!:
PS: ovšem ty nálepky na tom ...ty to kazej děsně :twisted: ...jak to může někdo takhle...(a zase píííp :mrgreen: )

Re: nováček se vším všudy

25 bře 2011, 01:44

Koukal jsem ze ta 250 ma motor Yamaha a na ten jsem zas cetl chvalu. Na nálepky kaslu, ty bych kdyztak oloupal. premejslim se tam jet podivat ale nejak nevim, co zrovna u tohodle skutra okouknout. Popravde jsem tech informaci nasel relativne nemnoho ...

Re: nováček se vším všudy

25 bře 2011, 06:20

čaute,kupil sem yamahu majesty dx 250,98,nemužu nikde najít dobrej link na stahnutí servisneho manualu.pomože mi nekdo? :(

Re: nováček se vším všudy

25 bře 2011, 08:35

http://www.ulozto.cz/4214321/yamaha-maj ... ual-it-pdf

Poprvé na skútru

23 dub 2011, 20:50

Zdravím,

je mi 15 let a rozhodl jsem se, že si koupím skútr. Myslím, že teď na jaře je nejvhodnější čas. Na nějaké základní rady už jsem koukal, ale rád se zeptám i zde na nějaké určité zkušenosti těch nejzkušenějších :) Rád bych se zeptal jak se vlastně na skútru jezdí, je to podobné jako kolo, nebo úplně jiné? Jak bude probíhat získání řidičského průkazu na skútr 50cc a kolik to vlastně bude stát? A jaké skútry jsou nejvhodnější pouze na ježdění po Praze + vození spolucestujícího ? Předem díky za všechny rady :wink:

edit: téma sloučena! Wictor

Re: Poprvé na skútr

23 dub 2011, 22:03

je to podobný jako na kole,pokud máš brzdy na řiditkách,na skutru je to stejný.Rozdíl je ve váze,skutr váží mezi 75-90 kilo zhruba.Za jízdy Ti to moc nepříjde,odpadá i drncání na který si zvyklý z kola.Obecně vzato,skutr je prakticky nejjednodušší motorový dopravní prostředek co se týká jízdy a obsluhy.Tvuj věk Tě limituje samozřejmě obsahem a konstrukční rychlostí.Obsah je do 50 ccm,rychlost do 45 km/hod.To je duležité při koupi skutru,je to napsáno v TP i v OTP.Z motoru jsou na výběr dva typy a to dvoudobý a čtyřdobý.Rozdíl tady nebudu rozebírat,to si někde najdi,obecně platí,že dvoutakt se maže směsí oleje a benzínu kde musíš olej do zvláštní nádržky dolévat,kupovat a kontrolovat,ale dvoutaktní motor bývá zpravidla výkonnější,je jednodušší na opravy a dá se poměrně snadno naladit na větší výkon.Čtyřtakt má svoji nápln v motoru která se mění po určitých kilometrech,bývá tišší a uspornější.Všechny tyto udaje jsou popsány v příručce,servisní knížce a pod.která bude dodána s novým skutrem a je dobré ji mít i při koupi ojetého.Dvoutakt,či čtyřtakt,nový nebo ojetý,značkový či neznačkový o tom se tady vedou nekonečné diskuze a to si budeš muset stejně nakonec rozhodnout sám podle svých představ nebo finančních možností. Co se týká jízdy samotné,skutry mají dvojí možnost startu a to bud mechanicky nožní pákou nebo elektrickým startérem,opět bude postup popsán v návodu ale v principu je totožný u všech typu.Nastartování je z bezpečnostních duvodu jistěné tím,že při startu at už nožní pákou nebo startérem musí být sklopený boční tzv.pohotovostní stojan a zmáčknutá páčka přední nebo zadní brzdy,jinak motor nenaskočí.Na hlavním stojanu skutr nastartovat lze,při stání na hlavním stojanu je totiž zadní,čili hnací kolo ve vzduchu.Po nasednutí a nastartování motoru je skutr připraven k jizdě.Umístění a ovládání dalších věcí,jako jsou světla,blinkry a podobně si opět najdi v návodu,to se muže trochu odlišovat podle značky a výbavy jednotlivých stroju,doporučuji vyzkoušet předem před jízdou,taktéž seřízení zrcátek,jsou velmi duležitá.Samotná jízda je opět v principu stejná u všech skutru.Po nastartování běží studený motor ve vyšších otáčkách a je dobré ho nechat chvíly ohřát,platí,že čím je chladněji tím déle.Praxe je zhruba taková,že nejprve skutr nastartuješ a pak si nasadíš přilbu,případně rukavice a podobně.Motor si ubere sám,většinou už je řízen elektronikou.Skutr je vybaven samočinnou rozběhovou spojkou a variátorem,obojí funguje na základě odstředivých sil,detaily rozebíret nebudu.Tobě postačí když otočením rukovědi napravo přidáš plyn a skutr se rozjede sám.Čím víc přidáš,tím víc se skutr rozjede.Motor se rozeběhne na plné otáčky a variátor se stará o plynulou změnu převodového poměru a skutr postupně zrychluje při téměř konstantních otáčkách až k maximální rychlosti.Při ubrání plynu dojde k poklesu otáček motoru a projeví se také jeho brzdící učinek,čili skutr bude postupně zpomalovat.Tím reguluješ rychlost skutru,kterou chceš jet.Samozřejmě do kopce pojedeš mnohem pomaleji vzhledem k výkonu motoru u 50tky se jezdí téměř vždy na plný plyn,zejména do kopce a při rozjezdu.Pokud potřebuješ brzdit víc,použiješ páčky brzd,pravá je přední a levá zadní kolo.Učinější je přední brzda,nebot váha stroje se při brždění vlivem odstředivých sil přenáší na přední kolo.Správné brzdění probíhá oběma brzdama najednou,zásada je brzdit pokud možno v přímém směru,tedy tak,že brzdím před zatáčkou tak,abych do zatáčky vjížděl rychlostí,kterou tuto zatáčku projedu už bez nutnosti brzdit.Pokud mohu doporučit,nejlépe je dopravit skutra na nějaké přehledné místo z dobrým povrchem a všechny tyto ukony natrénovat.Rozjetí,zastavení,zatáčení.Pro jen trochu chápavého člověka je to otázka 10 minut a pak už jen jezdit a sbírat vlastní zkušenosti.Po jízdě vypneš klíček,motor se zastaví,postavíš skutra na stojánek a to je v kostce všechno.Kdybys chtěl něco víc vědět,ptej se.Pokud budu vědět,rád poradím

Re: Poprvé na skútr

23 dub 2011, 23:07

Ty jo, ani jsem nečekal takovou instruktáž, díky :wink: Určitě mě ještě něco napadne, případné otázky později doplním. Teď mě snad napadá, jak to vypadá, když se skútrem vjedu do nějakého výtluku na silnici, zvlášť teď je jich hodně, nepoškodí to nějak skútr, případně je dost stabilní, aby se vůbec udržel?

Re: Poprvé na skútr

23 dub 2011, 23:09

Jako vždy od tatíka parádně napsanej článek :D
Já sem jen pro doplnění diggerovi vložim odkaz pro veškeré zakladní info o motorech 2T a 4T, jak skútr funguje a tak http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/
Co se týče ceny autoškoly, tak to si musíš vygooglovat sám dle bydlište a která je nejlevnější..
Tady je první odkaz co mi google našel. http://www.ridicak.cz/cenik.php :wink:

Re: Poprvé na skútr

23 dub 2011, 23:14

Na ježdění po děravejch silnicích skútr moc neni no... :( :evil: . chce to se díře vyhnout a nebo si koupit enduro :mrgreen:
Já nesnášim i ježdění po kostkách...bych je zakázal :twisted: Chce to prostě dobré silnice, :roll: pak je jizda parádní.
Všeobecně vzato, čím má skútr větší kola, tím je jízda pohodlnější.
Odeslat odpověď