Z dovodu mnohých otázok...ktorý z týchto dvoch? Netýka sa to len momentálne uverejnených typov ale všetkých maxiskútrov. Pre priamu konfrontáciu pri výbere, aby nováčikovia nemuseli preliezať niekoľko topicov, takže len rozdiely...na všetko ostatné sú vyhradené témy pre konkrétny typ maxiskútru
Nemám už prístup na portál, tak snáď nebude vadiť, keď sem dám oživený a pre vaše lepšie porozumenie...do češtiny prepísaný moj starý článok zo skútrmota
Príjemné čítanie...
Vedoucí k vedoucímu Honda Silverwing 600 - Suzuki Burgman 650: maximální potěšení v maxiscooters?
Určitě si pokládáte otázku: Proč?
Když už je pár desítek kusů lítá po republice nějaký ten rok? A každý své zkušenosti rád podá dalšímu? Je lepší mít oba v jednom textu. Jistě se najdou nový zájemci z řad nižších kubatur ... za co vyměnit to své. Je lepší ten, nebo ten? Toto téma je skutečně donekonečna se opakující ... a to je v pořádku. Je z čeho vybírat a proto se vám to pokusím přiblížit, zprostředkovaně i když svého favorita už mám. Nezaujatě…pomoc jsem hledal u zahraničních redakcí ... snad mi to nebudete mít za zlé. Do tohoto vlákna můžete pak vkládat své postřehy a zkušenosti, nebo také dotazy týkající-se obou strojů.
Tak na to vlítneme ...
Od roku 2002, Honda a Suzuki odhalily nové silnější kubatury v kategorii maxiscooters a to v obsahu 600 a 650 cm3. Sice Yamaha T MAX byl na trhu o rok dříve, měl své příznivce pro atraktivní vzhled a jeho nepopiratelné dynamické vlastnosti. Silverwing a Burgman si trochu déle hledali svých pilotů.
Je jasné, že naše oba maxiscooters zaparkované vedle sebe vyjadřují. Dlouhé a široké ze svými pohodlnými pohovkami pro piloty a cestující lákají pozornost. Jsou velmi vzdálené od původního skútru, staré dobré Vespy ze svými malými kolečky, rovnou podlahou a žádnou ochranou před průvanem. Vývoj nezastavíš ... nároky se zvýšily ... zvýšila se velikost ráfku, výkon ochrana, ... ale i hmotnosti na Hondě kolem 250 kg v pohotovostním stavu a více než 270 kg u Suzuki.
Město nebo cestování? Užitková vs limuzína ...
Bližším pozorováním můžeme odhadnout směr obou našich skútrů. Silverwing preferuje jednoduchost a vytříbenost s jakou lehkostí se proplete dopravní zácpou. Zrcátka umístěné na řídítkách poskytnou perfektního přehled co se děje za vámi. Ze svou šířkou 77 cm je štíhlá jako delfín.
Burgman přímo vyzývá k cestování s jeho vzhledem blízkým Gold Wingu. Vše je větší ... včetně čelního plexiskla (elektricky stavitelné) je větší a širší a to i zpětná zrcátka elektricky sklopitelné, což je zároveň výhoda i nevýhoda. Sice zmenšíte šířku která je 95 cm ale na druhou stranu přijdete o obraz za sebou. Tady by se hodila přilba ze zpětným zrcátkem ...
Vybavení naše koloběžky nemají na stejné úrovni.Honda je jednodušší, přehlednější na přístrojovém panelu. Nešokuje zákazníků, ale ani nezklame, palubní počítač, osvětlení schránky atd. .. U Burgmanu je verze Executive, která zahrnuje komplet elektrické ovládání ... včetně vyhřívání důležitých částí těla. Impozantně působí levá část řídítek s množstvím ovladačů a přepínačů. Je velmi dobře navržená a snadno se ovládají palcem ruky. Přístrojová deska informuje pilota o venkovní teplotě ... průměrné spotřebě. Podle některých názorů, připomíná hi-tec přístrojovku z aut 80 let ... U Silverwingu je méně úplná, ale zato elegantnější, jasně čitelná. Samozřejmě je to věc vkusu.
Vpřed k porovnání.
Výhody obou skútrů jsou ve velikosti odkládacích prostorů, které bez reptání pojmu většinu vašich potřeb k pohodlnému cestování. Opět platí, že Silverwing zvládá schovat dvě full-face přilby, ukrýt zámek na kola a v přední části jsou dvě schránky z toho jedna uzamykatelná. U Burgmanu, je to obdobné s tím, že k přilbě můžete přihodit ještě tašku nebo balík PET flašek minerálky, vpředu jsou tři schránky, dolní velká uzamykatelná. Samozřejmě není problém instalovat spoustu příručních zavazadel ... ať už na strany ... dozadu a tunel. Kompletní info se dočtete na stránkách fóra, nebo u prodejců příslušenství, ať už originálního, nebo od jiných výrobců. Je z čeho vybírat. Nicméně vše z mírou a je potřeba dbát na bezpečí posádky ... při různých režimech jízdy a uvědomit si své rozměry v případě proplouvání mezi auty v koloně. Je působivé jak se tyto dva těžké stroje dokáží stát vašimi přáteli na cestách, i když je třeba k nim přistupovat s respektem. To platí zejména pro Burgman, kde přenosové zařízení je ovlivněno třením jeho koncové části na zadní kolo.
Kouzlo začíná při jízdě s dvojčaty, s nízkým těžištěm jezdí jako po másle. Stejná výška sedáku až 74 cm poskytuje dostatek klidu při pokládání nohou na zem. Široké sedadlo Burgmanu je malinko na tom hůře, ale dostačující. Místo pro pilotem je podobné u obou strojů, nabízejí výběr mezi normálním sezením a s uvolňující postojem s nohama kupředu. Pohodlné opěrky se postarají o vaše bedra…
Honda stvořená pro město ... Suzuki je někde jinde.
Pro Silverwing je jisté město: pro stroj 250 kg a jeho křídla snadné pro provoz. Vynikající poloměr zatáčení a rozvor 1595mm (stejně jako Burgman) zatímco jeho dvojče má trochu problém, aby se vešel do mezery mezi auta.(Vlastní zkušenost)
Od svých 50 koníků motor nabízí výkonné a lineární zrychlení. Burgman je také příjemný pro pohyb ve městě, s hladkým výkonným motorem a skvělou spotřebou. No bohužel se rychle chytí do pasti v přeplněných centrech velkoměst a to dokonce i po sklopení zpětných zrcátek je příliš široký svou zádí. No jakmile se dostane za horizont, Burgman se statečně ujme maximální úrovně pohodlí, ochrany a výkonu ... zrychlí tempo, v Silverwingu je to skutečně méně.
V městských oblastech povrchy silnic Honda prochází téměř bez povšimnutí. Více než 60% z 250 kg je umístěno více k zadní části. Přední vidlice jsou příliš měkké a ponoření při brzdění příliš velké. Jak bývá zvykem u skútrů záď je poněkud tvrdší. No 150mm široký ráfek 13“ a pneumatiky poskytují dostatečný pocit jistoty v náklonů. O brzdění se stará jediný kotouč vpředu a vzadu spolu ze systémem CBS a proto je velmi efektivní.
U Burgmanu je brzdění jeden z mála defektů, je sice silný v absolutoriu, no zápasí s vyšší hmotností a je častěji přivolán k práci ABS. (vlastní zkušenost)
Pro odpočinek ... jak píšu… je Burgman je roztomilý. Samozřejmě není tolik sportovní jako T- Max, ale rád přijme výzvu. Rychlost ano ... improvizace ne. Na silnicích je rychlost důležitá a vy budete dost často používat brzdy. Motor stejně účinný jako u Silverwingu dosahuje vyšších kilometrových hodnot.
Pokud jde o výběr z různých způsobů přenosu, to vše závisí na chuti pilota, sekvenční, nebo automat, který umožní příjemnou jízdu a spotřebu na dálnici. Samozřejmě je to možné použít i k brzdění při jízdě z kopce, ale normální automaticky režim i pro město vhodnější. Motor poskytne příjemnou pružnost a někdy dost brutální brzdění motorem. V tomto asi nebude souhlasit každý ... no je to věc zvyku určitě V režimu POWER jsou otáčky vyšší než v ECO a tím pádem spotřeba roste.
Granturismo.
Toto je doména pro Burgman, pilot sedí pohodlně v příjemné pozici ... s vyhřívaným sedadlem, s ochranou před větrem. Je jako v bublině štěstí chráněn před deštěm, no ale Suzuki se nelíbí boční vítr z důvodu rozměrnějšímu profilu. Honda chrání stejně skvěle a má ještě výhodu, že nevytváří aerodynamickou depresi, která tiskne pilota odzadu při vysokých rychlostech jako je tomu u Burgman. Sedadlo u Silverwingu je poměrně pohodlné, jen ty malá kola ... Pokud jde o akční rádius je to tom lépe Honda s nádrží o 1 litr větší a spotřebou 6,4 proti 5,9 l/100km, jezdí SW 600 o 40 km více než B650. Pro někoho frustrující neboť u Burgmanu jsou schopnosti a předpoklady jezdit velké vzdálenosti opravdu vynikající.
S Hondou Gold Wing 1800 je Burgman plavidlo na dvou kolech. Je příjemný pro spolujezdce, navíc jako vozidlo (taxislužby) nemá žádnou chybu a většina ocení pohodlí vzadu podobné velmi jako u GW.
U obou strojů Silverwing a Burman jsem již zmínil působení změny těžiště stylu jízdy kvůli zavazadlům, to platí samozřejmě i pro spolucestující. No většina z vás má s tím bohaté zkušenosti. To jen pro nováčky připomenutí…
Hodnocení: dva velmi rozdílné programy.
Shrnuty a podtrženo ... naše dvě koloběžky naznačují dva rozdílné směry.
Neprůkazný Silverwing na dálkových trasách, jeho doménou bude spíš město a předměstí, kde podává brilantní a luxusní výkon. Tím je trochu omezeno jeho využití, ale na druhou stranu velmi bezpečný pocit při jízdě a následném brzdění. S cenou nižší než T-Max a Burgman.
Mezitím u Burgmanu samozřejmě dobré využití výkonu motoru, hlavně v dlouhodobém horizontu ... při dalekých cestovatelských aktivitách. Je jedno jestli bude sám pilot, nebo ve dvojici, se zavazadly. Nabídku cestovatelského komfortu trochu kazí cena která ve verzí Executive patří k těm vyšším. No ve srovnání s BMW R 1200 RT nebo Gold Wingu je to za hubičku. No nebudu srovnávat ... to je jiná cestovní kategorie.
Kritéria: Honda Silverwing 600 - Suzuki Burgman 650
- Estetika a kvalita zpracování: 5 / 10 - 7 / 10
- Dojem motoru a převodovky: 10/15 - 9 / 15
- Představení: 5 / 10 - 6 / 10
- Zvuk: 4 / 5 - 3 / 5
- Manipulace a stabilita: 3 / 10 - 6 / 10
- Pohyblivost a manévrovatelnost: 7 / 10 - 6 / 10
- Brzdění: 7 / 10 - 6 / 10
- Pohodlí a ochrana: 7 / 10 - 10/10
- Spolujezdec: 8 / 10 - 10/10
- Praktičnost: 3 / 5 - 5 / 5
- Spotřeba a dojezd: 3 / 5 - 2 / 5
- Celkem / 100: 62/100 - 70/100