Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
14 kvě 2012, 22:09
Zdravím,
rozhodl jsem se, že půjdu do Kymca Super 8, ale nevím jestli 2T nebo 4T. Jaký je rozdíl?
Díky
15 kvě 2012, 09:02
4T je lemra líná má ale větší životnost a menší spotřebu , 2T je výrazně živější a jeho výkon se dá ještě zvýšit. Já bych šel u 50ccm do 2T.
15 kvě 2012, 09:31
2T
A Nejlíp uděláš když si pročteš základní informace -
http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/
15 kvě 2012, 10:08
A jaký je rozdíl v oleji? Musí se u 2taktu více dolévat..?
15 kvě 2012, 10:27
tak jasně, že se musí dolejvat, jinak zadřeš, u 2T liješ olej do oddělené nádržky přímo na olej odkud si olejové čerpadlo v závislosti na otáčkách dávkuje olej do benzínu, u 4T se olej kontroluje měrkou v bloku motoru a pokud je pod ryskou, tak se doleje, také oleje jsou pro tyto motory rozdílné, podle tvých otázek bude opravdu dobré si prostudovat odkaz od TUNERa, aby jsi pochopil jak celý mazací systém funguje.
15 kvě 2012, 10:45
Četl jsem si to, ale zajímalo by mě, jestli 2t žere více oleje, než 4t
15 kvě 2012, 10:54
mám 4T 150 ccm, dolívám tak 2-3 dcl do výměny, výměnu dělám po 2500 km, takže zhruba 1 dcl na 1000 km, s 2T u skútru nemám zkušenosti, nevím přesně jakým poměrem si to čerpadlo dávkuje s benzínem, na ČZ250 jsem míchal 1:40, při 4 l spotřebě na 100 km mi to vychází 1 l oleje na 1000 km.
15 kvě 2012, 10:55
2T je mazaný směsí benzinu a oleje tudíž během spalování spotřebovává olej který se musí pravidelně doplňovat , 4T se maže olejem v motorové skříni který se mění pouze cca.1x za rok a pouze ze sem tam kontroluje jeho hladina popř. se dolije na předepsanou hodnotu. U dobrého 4T motoru je úbytek oleje velmi malý a není vyjímkou že mezi výměnami není třeba dolévat.
15 kvě 2012, 13:48
PROOF píše:4T je lemra líná má ale větší životnost a menší spotřebu , 2T je výrazně živější a jeho výkon se dá ještě zvýšit. Já bych šel u 50ccm do 2T.
Vetsi zivotnost u 4T je v obsahu 50 dost diskutabilni - je taky dost mizerna. Oni ty motory u Kymca jsou velmi kvalitni, neni to zadna cina, ale i tak tocej kolem 10t otacek - jsou tam velke setrvacne sily a navic starost s rozvodama a obcasne serizovani ventilu. Jestli chces tunit tak jdi do 2T, jinak je to spis srovnatelne. To, ze je 2T zivejsi neni zase tak zazracna vyhoda. 4T zase nesmrdi a je tissi - neni to takovej jecak, ale hlavni rozdil je ve spotrebe. 2T proste zere.
Obecne 50tky jsou line a moc nevydrzi. Na tvem miste bych radeji koupil alespon obsah 125ccm.
Ja mam Kymco GrandDing v tomto obsahu. Nalital jsem na nem uz 30 tisic, bez jedine zavady, pouze novy remen a valecky, olej nezere, startuje na drc po rovnej silnici upaluje i 125km/hod ve dvou 110 jako nic.
U 50ky je problem v tom, ze v podstate skoro neustale jezdis na plnej plyn, neni tam zadna rezerva vykonu a motor dostava
takrka neustale zahul.
15 kvě 2012, 14:43
Řidičák na 125ccm nemám, protože je mi 15, jinak bych to neřešil, proto chci 50ccm.
Takže dvoutakt má lepší akceleraci? Rychlost je stejná?
15 kvě 2012, 14:53
V základu bude rychlost zhruba stejná. U 2T máš větší možnosti zvyšování výkonu což je ale vždy na úkor životnosti a především spotřeby.
15 kvě 2012, 15:00
Úpravy v plánu moc nemám maximálně výfuk a třeba časem 70ccm válec. Spiš bych asi bral 4t, aby to tolik nežralo a mělo lepší životnost.
15 kvě 2012, 15:05
Z hlediska spotřeby je 4T jasná volba. Koukal jsem na Kymco.cz a tam ho mají jen v 2T.
15 kvě 2012, 15:15
Nee, mají tam i 4T
"Je pouze na Vás, dda si zvolíte čtyřtaktní úsporný motor nebo špičkový agilní dvoutakt!"
Volal jsem tam a mají na výběr oba.
Hele, kdybych koupil 4T a změnil variátor na odblok + nový výfuk, tak to ničemu nevadí?