Koupě skůtru

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Koupě skůtru

Příspěvekod nedory » 01 led 2011, 19:04

uvažuji o skůtru, obsah 250 - 500ccm (žádná čína, v úvahu připadá Aprilia Atlantic 250, 500, Honda Jazz/Foresight 250, Yamaha T-max, Suzuki BG400). Protože moje poslední zkušenost je s ČZ175/477 (stejně stará jako já, rv 1972), nepočítám-li půjčenou Aprilii Atlantic 500, tak prosím o odpověď na pár dotazů:

- kilometry a jejich stáčení: předpokládám, že se to děje i u skůtrů, že? U aut lze většinou vyčíst reálný stav km z jednotky, případně přečíst stavový bit s informací, zda bylo nebo nebylo manipulováno s km. Dá se i zde?
- životnost motoru : u aut konstruováno na max. 300tkm. Jak je to u skůtrů - tak do 100tkm? Jaká jsou +-ceny GO (pamatuji výbrus a kroužky za pár stovek)
- jak poznat stav motoru? Předpokládám běh nakulato, nekouří se z výfuku, nestřílí, startuje napoprvé, prostě běží jak má. na co se zaměřit? (dýchání z měrky?)
- mechanické díly: vůle na kolech je jasná, předpokládám, že známky nějaké vážnější nehody nelze jen tak jednosuše zamaskovat - odřené vidlice, plasty, stupačky, výfuky.... Tlumiče nesmí téct, všechno musí jít hladce, co víc?
- a hlavně, na co si dát pozor? Při jizdě asi poznám nestabilitu, výkonové díry motoru, ale je něco, na co se opravdu zaměřit?

Omlouvám se za, pro mnohé z vás, stupidní otázky, ale nerad bych koupil střep. Počítám samnozřejmě se základní údržbou (řemen, válečky, náplně, celková kontrola) Půjdu se podívat po bazarech, ale ono to bude nejspíš stejné jako u aut - povětšinou šejdíři. Máte-li někdo tip na serióznějšího prodejce, sem s ním prosím. Jsem z Jihlavy.
U auta to poznám sám (pracuji v automotive branži), ale tohle je pro mě nové. Předpokládám, že mnozí z Vás jsou schopní poradit.

díky
Dušan
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod joko » 01 led 2011, 19:50

(dýchání z měrky) zkuz otevrit merku u noveho skutra v salonu a nastartuj a uvidiš :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
joko

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 356
Registrován: 08 úno 2010, 20:17
Bydliště: praha
Skútr / moto: burgman an 650 2007,uvažuji 2012

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod foky » 01 led 2011, 20:31

Tvejch 300tis km u aut je tak polovina skutečný životnosti, ale nikdy jí na budíkách neuvidíš, protože se auta furt dokola stáčej. Skutečných 300tis. km má polovina dovezenejch 5ti letejch aut z Německa. U jednoválcovejch skútrů větších objemů bude výdrž motoru někde kolem 150000km - pokud se o to někdo staral, motor neběžel v nějakym průserovym režimu atd.

Pokud si myslíš, že "slyšíš" kolik má motor, tak ani omylem. Motor běží stejně v 1500km i 80000km a kdo říká, že to slyší, tak kecá. Pokud není v motoru vysloveně nějakej klepající/bouchající průser, neuslyšíš rozdíl. Hodně o provozu/najetých kilometrech vypoví kotouče, původní/nepůvodní destičky atd.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod foky » 01 led 2011, 21:01

Prosimtě, bavíme se o "moderních" motorech, jasně že u 30 let starý Škodovky to bude jinde. Já jsem taky nepsal výdrž jednoválce Jawy 50 z roku 1965.

Nevěřim, že by nový auto bylo konstruováno na 150000km.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod ferkov » 01 led 2011, 21:19

No na to , ze kolegovo Passat B6 ma ted poctivych 570 000 km a jezdi porad do 6l nafty zima nezima, tak zivotnost motoru bude dnes urcite nekde jinde...
ferkov

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 120
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Ustecký Kraj
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Suzuki Burgman 650 Exe
Tuning / úpravy: jezdim už bez postraních koleček a to je hukot

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod matty46 » 01 led 2011, 21:42

motor jde poznat podle zvuku ne na tisíc kilometrů ale poznáš jestli má deset nebo padesát tis.-klapání ventilů , rachtání klikovky ... stará škodovka z boleslavským hliníkovým motorem je nesmrtelná defakto motori mpi jsou piotomci a jsou to pěkný držáci... :twisted:
South Bohemia Scooters
Bývalo:Derbi Vamos,Piaggio NRG,Yamaha yp Majesty 150,Suzuki Burgman 400 K3,Yamaha T-Max 500.....
fén 602626895
http://matty46.rajce.idnes.cz/
abych neměl hlad a žízen na provázku zkáču, doufaje že získám přízen samolibých sráčů
Uživatelský avatar
matty46

750+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 960
Registrován: 22 čer 2009, 11:25
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio Liberty 125

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod nedory » 01 led 2011, 21:56

konstruováno je většinou na 300tkm, ale jsou automobilky, které své produkty konstruují na 250tkm.
Nemyslí se tím, že při nájezdu 300tkm se motor automaticky rozpadne, ale že začně vyžadovat masivnější údržbu stejně jako zbytek auta(s velkou mírou shody bude platit vanová křivka). Nicméně, dva shodné motory budou po 300tkm vypadat naprosto rozdílně v závislosti na péči, palivu, provozních podmínkách a zacházení.
Ale můžeme se vrátit ke skůtrům, prosím?
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod keto » 02 led 2011, 08:51

To co si napsal platí v podstatě i pro skůtry,jen ty max km budou nižší,jen bych dodal,že u staršího je předpoklad potřeby náhradních dílů vyšší a italové mají ty dodací lhůty delší než japonci nebo kymco.Také dovoz z italie bývá na tom hůře než z německa nebo skůtry zakoupené o nás.
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1142
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod mickey » 02 led 2011, 11:47

navod na koupi ojete motorky, ale hodi se i na skutra motorkari.cz/forum-detail/?ft=47901&fid=31
vem s sebou nekoho, kdo ma stejny model, at poradi
pokud se Ti bude libit nejaky inzerat, hod ho sem, ostatni poradi, posoudi
----
lead (tucanourbano deka a navleky na riditka, vyhrivany hefty a sedlo) najeto 10 tis. km / hornet (bez uprav) najeto 25 tis. km / burgman (vyhrivany hefty a sedlo, maxia 55 s DO a nosicem) najeto 64 tis. km
Uživatelský avatar
mickey

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 344
Registrován: 05 dub 2008, 11:35
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Lead/AN650exeK5/h600/ex-Runner50

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod Richijan » 02 led 2011, 12:43

Ciao 8)
Pokud kupuješ jetý skútr, je to vždy loterie. :idea: Dobrá rada drahá.
Každý výběr má 2 etapy:
a) vybrat si ten správný typ skútru, který nejlíp vyhovuje tvým představám a požadavkům na použití (pokud už jsi na mašině jezdil a nezačínáš, apokud chceš jezdit i na delší výlety a ve dvou, za sebe doporučuju: min. 400 ccm a raději dvouválec )
b) vybrat konkrétní skútr z aktuální nabídky (nebo čekat), podle toho, kolik máš aktuálně peněz (při koupi staršího doporučuju vždy počítat s nějakými dodatečnými náklady - viz dále).

ad a) máš v rámci fóra možnost si projít řadu vláken, kde se téma "jaký skútr" probírá opakovaně a hlavně si typy, které tvým požadavkům vyhoví půjčit a projet. Já se tak trefil až na popáté, a jiný skútr než T-maxe už (pokud někdo nepříjde s nějakým novým, který by byl lepší a na ten bych pak stejně musel alepoň 4 roky počkat než ho ěnkdo bude prodávat, protože na nový v této kategorii prostě nemám) nechci :D .

ad b) se mě osobně taky osvědčilo dát si poradit od zkušenějších kolegů tady (tak jsem kupoval jak FXR Runnera, tak T-maxe), ale za nejbezpečnější považuju nákup skútru od někoho tady z fóra (tak jsem koupil poslední skútr - NightMaxe, od Heda).
Všichni časem modernizujem nebo posilujeme a svůj skútr pak nabízíme nejdřív tady (já taky).
Výhody pro kupujícího v rámci fóra jsou hlavně v tom, že:
- takový skútr i prodejce všichni tady znají a obecně se ví, nejen jestli s ním na srazech a výjezdech měl majitel/byly potíže nebo ne, ale i jak tenhle konkrétní skútr na společných vyjížďkách (ne)stíhal + často se tu probírají i problémy, který se svým skútrem někdo má, takže je "veřejná historie",
- v rámci fór se skútry nabízejí obvykle o něco levněji než v běžné "externí" inzerci,
- tady máš mnohem větší jistotu než u prodejce, který skútr dotáhl kdoví odkud. "Levárna", tj. že koupíš skútr, který je nalíčen "na hejla", je tak prakticky vyloučena.

Držím ti palce pro dobrou volbu. :wink:
_tmax.gif
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil Richijan dne 02 led 2011, 17:41, celkově upraveno 1
Raději o 1/2 hodiny déle, než o 20 let dříve.
Richijan je nick, křtěný jsem Richard Jan, kamarádi mi říkaj Richi, mailové adresy mám rischa@...., oslovení Ríšo nesnáším ;-[
Uživatelský avatar
Richijan

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1051
Registrován: 12 led 2008, 20:26
Bydliště: PRAHA 10 - Strašnice, GSM: 737 905 708, rischa@volny.cz
Skútr / moto: Yamasaki, Malaguti, 2x Runner, 2x T-max
Tuning / úpravy: Roadster Mazda MX-5 NBFL

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod mickey » 02 led 2011, 14:18

k tomu, co psal Richijan - souhlas, jen i pri koupi stroje z fora byt opatrny
----
lead (tucanourbano deka a navleky na riditka, vyhrivany hefty a sedlo) najeto 10 tis. km / hornet (bez uprav) najeto 25 tis. km / burgman (vyhrivany hefty a sedlo, maxia 55 s DO a nosicem) najeto 64 tis. km
Uživatelský avatar
mickey

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 344
Registrován: 05 dub 2008, 11:35
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Lead/AN650exeK5/h600/ex-Runner50

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod Miro11 » 02 led 2011, 15:46

to nedory: v prvom rade, je potreba si ujasniť aspoň dva typy o ktoré by si mal záujem, potom sa dá už písať o tom na čo si dať pozor, čoho sa vyvarovať, koľko to bude stáť a ako to jazdí. Za druhé chcelo by to aspoň oblasť z ktorej pochádzaš je možné, že sa nájde niekto z blízkeho okolia, kto by ti mohol byť nápomocný.

Nie je potreba sa obávať kúpy z bazaru alebo od dovozcu, pokiaľ s ním už niektorí majú skúsenosti poradia, či je doveryhodný. Taktiež nákup "osvedčeného skútru" z fóra nie je zase taká istá vec. Za Richiho a mickey-ho hovoria dve rozdielne skúsenosti...k tomu ja dodávam aj z vlastnej skúsenosti, pokiaľ kupuješ od kohokoľvek, je potreba k tomu pristúpiť zodpovedne, pýtať sa, vyskúšať...nenechať sa ukolísať rozprávkami..akoby si kupoval od neznámeho..čo v Tvojom prípade si tu len krátko, takže neznámy je tu pre Teba každý.

Ideš na to dobre podľa prvého príspevku, za mňa kubatúru zvoľ aspoň 400ccm, menej sa neoplatí a hlavne typ..od toho sa možeme odraziť :wink:
Uživatelský avatar
Miro11

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1117
Registrován: 10 říj 2007, 08:53
Bydliště: Řečany n. Labem
Skútr / moto: ...ex B650 Exe 07 :-)
Tuning / úpravy: social edition

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod janon » 02 led 2011, 16:36

Hele tezko radit, pokud tomu vubec nerozumis, tak nejlepe nekoho, kdo konkretni typ vlastni a muze ti alespon ramcove poradit. Ale i to ti muze byt k nicemu, protoze strasne moc zalezi jak se z danym skutrem jezdilo a jaka mu byla venovana pece. V Haji muze byt skutr po 30t km, ktery byl spatne zajet, jezdilo se se studenym motorem na plny kotel a skutr s 80t km, muze byt v lepsi kondici, pokud je dobre zajet a poctive a spravne se zahrival. Dale zalezi, jestli se jezdilo ve dvou ci v jednom, proste je toho strasne moc a blbe se to odhaluje. Pocitej s tim, ze 90% skutru v bazarech je stocenych a bazarista ti bude nakecavat kde co, chce to hlavne prodat, vic ho nezajima. Co ti muze trochu pomoci, je dolozena servisni historie, ale i to neni 100%. Proste je to velka loterie a muzes to jen lehce eliminovat koupi z duveryhodnejsiho zdroje (fora a podobne komunity, nikoli bazary), koupi se serviskou apod.

Poznat stav motoru, pokud ho nerozeberes je temer nemozne a pokud uz neco hluci, muze to byt prkotina, ale i naopak. Ma Majesty po 82t km nijak zvlast nehluci (kdo mne zna vi), olej nezere a jede porad dost podobne, ne-li stejne, na puvodnich kotoucich je drazka, ale nijak havarijni a nic nenasvedcuje, ze by se skutr mel poroucet do vecnych lovist. Na druhou stranu na kliku, rozvody, valec, vacky nevidis a muze se urcite neco v techto km "necekane" vysypat a nemusi se to ani dopredu nijak projevovat. Kdyz kupujes skutr s 50t km (podotykam poctive km), musi kazdy pocitat s urcitymi investicemi (spojka, vymena lozisek v kolech apod.) Sam za sebe muzu, rici, ze jsem vzdy pravidelne podle predepsanych intervalu menil provozni kapaliny remeny atd. Mam ciste svedomi, ze jsem pro skutr delal maximum, ale presto zduraznim kupujicimu, ze kupuje skutr s tolika a tolika najetmi km a musi primo umerne pocitat s tim souvisejicimi moznymi investicemi, abych predesel moznym pomluvam a narknutim, ze jsem neco naraficil...
Naposledy upravil janon dne 02 led 2011, 20:02, celkově upraveno 2
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod Sandokan » 02 led 2011, 16:52

Já taky sháním něco na ježdění do práce, ale i na vyjížďky, takže obsah 400 ccm a více. Rozhoduji se mezi Atlantikem a Bugmanem. Od kterého roku je Burgmana stříkačka? Ještě jsou u mě důležité větší kola což je + pro Atlantic a dobré krytí i padací rám se mi zamlouvá. Mám na to 50 000,- a to je strop. Poslední moje motorka byla Jawa 350 a Welrex 350.
Motor táhne, skútr jede, ale člověk - řídí.............
http://morybundus1.rajce.idnes.cz/Aprilia_Scarabeo/
Uživatelský avatar
Sandokan

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 184
Registrován: 30 pro 2010, 15:47
Bydliště: Cotkytle - tel.: 732 20 11 77
Skútr / moto: HONDA PC 800 Pacific coast

Re: Koupě skůtru

Příspěvekod janon » 02 led 2011, 17:08

mickey píše:...i pri koupi stroje z fora byt opatrny...


Spis nebyt takovy naivka a verit, ze skutr s poctivymi km bude naprosto bez investic.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků