uvažuji o skůtru, obsah 250 - 500ccm (žádná čína, v úvahu připadá Aprilia Atlantic 250, 500, Honda Jazz/Foresight 250, Yamaha T-max, Suzuki BG400). Protože moje poslední zkušenost je s ČZ175/477 (stejně stará jako já, rv 1972), nepočítám-li půjčenou Aprilii Atlantic 500, tak prosím o odpověď na pár dotazů:
- kilometry a jejich stáčení: předpokládám, že se to děje i u skůtrů, že? U aut lze většinou vyčíst reálný stav km z jednotky, případně přečíst stavový bit s informací, zda bylo nebo nebylo manipulováno s km. Dá se i zde?
- životnost motoru : u aut konstruováno na max. 300tkm. Jak je to u skůtrů - tak do 100tkm? Jaká jsou +-ceny GO (pamatuji výbrus a kroužky za pár stovek)
- jak poznat stav motoru? Předpokládám běh nakulato, nekouří se z výfuku, nestřílí, startuje napoprvé, prostě běží jak má. na co se zaměřit? (dýchání z měrky?)
- mechanické díly: vůle na kolech je jasná, předpokládám, že známky nějaké vážnější nehody nelze jen tak jednosuše zamaskovat - odřené vidlice, plasty, stupačky, výfuky.... Tlumiče nesmí téct, všechno musí jít hladce, co víc?
- a hlavně, na co si dát pozor? Při jizdě asi poznám nestabilitu, výkonové díry motoru, ale je něco, na co se opravdu zaměřit?
Omlouvám se za, pro mnohé z vás, stupidní otázky, ale nerad bych koupil střep. Počítám samnozřejmě se základní údržbou (řemen, válečky, náplně, celková kontrola) Půjdu se podívat po bazarech, ale ono to bude nejspíš stejné jako u aut - povětšinou šejdíři. Máte-li někdo tip na serióznějšího prodejce, sem s ním prosím. Jsem z Jihlavy.
U auta to poznám sám (pracuji v automotive branži), ale tohle je pro mě nové. Předpokládám, že mnozí z Vás jsou schopní poradit.
díky
Dušan