Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
13 led 2011, 09:33
ten bazmek na řidítkách by měl bejt intercom.
13 led 2011, 10:44
Dá se to někde sehnat ?
13 led 2011, 22:22
Jo jo, ten bazmek je radio a intercom a mělo by to být do sluchátek. Repro to nemá a není to prý ještě dopojené, chybí kabel či co. Zatím si s tím hlavu nedělám, až to příjde na řadu tak se na to podívám, času mám málo a raději se budu zajímat o technické věci skůtru.
13 led 2011, 23:33
nedory: Trocha matematiky budu-li velkorysy a vsadim na to ze vyse zminena Aprilka byla koupena na konci roku 2003 a tudiz se na ni jiz nenajelo nic, pak mi vychazi, ze se na skutru jezdilo celych 7 sezon. Za 7 sezon najel dotycny v prumeru 2042 km, to jest 171 km mesicne, prijde ti to normalni, mne tedy urcite ne a stav tez neodpovida km. Prijed se podivat na mou Majesty, vypada stejne ne-li lepe. Never bazaristum ani nos mezi ocima, jsou to vesmes vsichni podvodnici, co chteji jen prodat.
Naposledy upravil
janon dne 14 led 2011, 11:53, celkově upraveno 1
14 led 2011, 07:38
hele, já si taky myslím, že to má najeto víc - ale zase je tady víc plusů než jinde:
- prodejce má dobré reference na webu (tím nemyslím reference na jejich stránkách)
- přes kamaráda, co se zná s prodejcem jsem si zjišťoval víc a nic špatného nikdo neví
- dojem z prodejce je dobrý, na přání mi to projel jejich mechanik a vysvětloval co a proč. Dělal jsem ze sebe vola a to co říkal sedí (shodlo se konzilium našich pomazaných hlav z řad motorkářů a techniků a pokud si představím funkci spojky a variátoru, tak to asi sedí)
- na skůtru nejsou škrábance, známky položení, vizuální stav je opravdu dobrý
- motor běží jak má
V poslední době jsem viděl mraky skůtrů, na webu jich 80% vyloučíš pohledem na jednu fotku. V okolí jsem projel a viděl kde co, a tohle je z toho všeho nejlepší. Vím, že bych časem našel Aprilia Atlantic 500 se serviskou koupenou v čechách, ale nevím, jestli teď nebo za rok. Po zkušenostech s koupí několika aut přes bazary už trochu bazarníky znám a tihle jsou to mejlepší z toho, co jsem kdy viděl. Samozřejmě se můžu škaredě spálit, ale aby někdo dotáhl vrak a takto ho spravil, tak na tom nemůže vydělat - a pro výdělek pár tisíc (v jejich malém objemu prodejů - mají pár motorek) je to neuživí.
Tím prosím nedělám zmíněné firmě reklamu, jen jsem se pídil po všech možných informacích a tohle je výsledek.
14 led 2011, 12:03
nedory: Ja jen radim, at ty prodejce beres hooooodne s rezervou, pokud historii nedolozi servisni knizkou, nebo necim takovym, pak se tuplem spolehej, jen a jen na svuj usudek. Ja kdyz vezmu lestenku, dukladne umyju kola a motor, naimpregnuji plasty, prelepim na budikach najete km, budes si myslet, ze ma moje Majesty najeto 10t km a motor slape taky normalne. Kdo tady muj skutr zna, ti to potvrdi.
14 led 2011, 12:47
Nerad to říkám, ale Honza má pravdu
ale těch 80tis na motoru nerozleští
14 led 2011, 13:49
to by nikdo v CZ nemohl koupit nikdy nic. Když jsem kupoval auto, tak mi lhat i autorizovaný prodejce, byť to byla lež v ceně asi 4000Kč a oprava na dva dny v servisu (klima). Je smutné, že jsme národ ku*ev které se okrádají mezi sebou, ale je to tak.
Můj pocit je OK, prostě z toho, co jsem viděl je to asi nejlepší (míním okolí Jihlavy).
Když projedete nabídky na prodej tohoto typu v IT, najdete stav km od 7000km do cca. 42000km a ceny za rok 2003 od 1000 do 2500€. Nevím, jestli stáčejí italové, snad ne. Třeba ano.
Rozhodně nepočítám s tím, že sednu a bez investic budu jezdit, tak to nechodí. Olej, válečky, řemen, možná spojka.... uvidí se.
14 led 2011, 14:16
Třeba to bude v pohodě,ale jak už jsem ti psal v sz já bych zvážil zda není lepší investestovat třeba dvojnásobek do nového nebo lehce jetého, pokud není hotovost i za cenu splátek pokud je to únosné a mít klid a při dobrém servisu vědet že skútřík bude roky spokojeně šlapat.
Moje zkušenost ojetý skútr + cena servisu za necelé dvě sezény = nový skůtr.
Nakonec jsem ten starý nepojízný skútr prodal za 1/10 ceny.
Je to na každém ,ale já bych šel do nového i za cenu splátek pokud je to možné nebo do max.tak 3.roky ježděného,kde ty km i když budou stočené by něměli znamenat,že je skútr těsně před smrtí ,ale tohle je na každém
Netvrdím,že to tak musí být samozřejmě vždycky,ale mě to po této zkušenosti už nikdo nevymluví.
PS : mám na skútru najeto poctivých
17000km a destičky jsou ok nebýt toho ,že mám od výrobce pneu Sava která popraskala a odskákala tak bych měl na předku tak dobrých 50% vzorku.
Naposledy upravil
Scarabeo dne 14 led 2011, 14:57, celkově upraveno 2
14 led 2011, 14:31
Píšeš, že na tebe působí solidním dojmem. Nezlob se, ale pokud ti tady říká pět lidí, kteří se v komunitě skútrařů pohybují, že je ten skútr stočený, tak prodejce určitě solidní není. Vím jaké to je, taky jsem byl oslepen vidinou velkého Burgmana 650, rok 2005, dovoz a na tacho měl myslím 18tis. Ještě že jsem kápnul na Míru ze Stážova, kterej mi vše vysvětlil a dal číslo na Prochyho, který se se mnou jel na moto podívat. Jeho argumenty proti, byly víc než přesvědčivé. I já - palice tvrdá - jsem uznal, že to nemá cenu a je lepší přihodit nějakou korunu. A věř, že jsem za to moooc rád. Je jen na tobě, jestli si necháš poradit, nebo riskneš a dáš na svůj dojem.
14 led 2011, 15:48
Miroslav Sedlmaier píše:...těch 80tis na motoru nerozleští...
Myslis? Kdyz to nerozlestim, tak to stocim...
nedory: Ber to jako rady zkusenejsich, co si tim prosli. Ta vidina noveho skutra, je nekdy hrozna svine, chce to chladnou hlavu, ale je to nekdy dost tezke.
14 led 2011, 15:52
Ona v dnešní době ani ta servisní knížka nic moc neznamená...viz.má zkušenost, když chtěl tata koupit v jednom Brněnském bazaru 3 roky starého Tourana, který byl údajně nebouraný. Prodejce se tvářil natolik "solidně", že před náma měřil i tloušťku laku a přiznal, že byl levý přední blatník lakovaný, tzn.to prý bylo lehce kleplý a souhlasil s prohlídkou v servisu. Na tacho to mělo 107 tis., v servisce poslední záznam cca 4 měsíce starý při cca 95 tis.km. Nicméně známý vytáhl v Porsche Brno z PC servisní historii a ve finále to bylo dvakrát bouchlý na předek (měněná kapota, světla, chladič, pravý blatník atd.) a poslední oprava v autorizovaném servisu v Německu proběhla při 163 tis.km a to bylo 10 měsíců nazpět...tzn.aktuálně to mohlo mít tak 180 až 190 tis.km. Ve finále jsem na netu ani nenašel servis, který byl uveden na razítkách v servisce...A pak věř pánovi co se tváří solidně a mává serviskou
14 led 2011, 16:08
na Km chlape nekoukej....jestli je jinak v dobrém stavu....a tobě se líbí...někdo zkušenej ti ho zkouknul pořádně projel... neboj se toho...
14 led 2011, 16:17
Já když koupil novýho Runnera, tak jsem dostal v Moto Havrda jen čtyři A4ky vytisklý na tiskárně, který měly bejt jako servisní knížka a do těch papírů mi dávali razítka z kontrol. Když jsem ho pak prodával, tak na mě čučeli jako na blázna co jim to dávám. Takže servisní knižku beru jako věc, která němá při koupi žádnou vypovídající hodnotu.
14 led 2011, 16:33
Servisní knížku beru v potaz jen u skůtru zakoupeného u nás a taky u nás servisovaného,pak si můžu v daném servisu ověřit zda souhlasí údaje v servisce a taky posoudit o jaký servis jde,pak to má nějakou vypovídací schopnost o stavu stroje.Taky jsem prodával skůtr u nás koupený a servisovaný, rok starý, v záruce a všechny úkony v servise doloženy účty,km seděly na metr.Takže se dá koupit férový stroj. Ale bude jich asi jako šafránu.