Ted jsem řešil něco podobneho a došel jsem k tomu že do 20 tis Kč máš na výběr nová čína(50-ku) nebo jetej ital nebo japonec(peugeot jsem z reakcí na různých forech zavrhnul).Zvolil jsem ojetou kvalitní motorku než novou čínu -je pravda že máš na novou motorku záruku ale i tak ty chceš jezdit né čekat až ti skutra ikdyž zadarmo opraví/dokonce kamarád dostal při reklamaci číny odpověd že na ní moc jezdí
/
samozřejmě v 16ti budeš asi víc řešit vzhled skutříku a to musím uznat že čína umí vytvořit líbivé stroje ale to zpracování už pokulhává
dvoutakt vs čtyřtakt-dvoutakt - dvoutakt =vetší spotřeba ale vetší výkon čtyřtakt obráceně (aspon tak mi to bylo vysvetleno )jo a vetší spotřeba je cca 1-1,5 L /100KMu dvoutaktu
karbec vs "stříkačka" karbec- pomalejší reakce na plyn , větší spotřeba ale udržba jednodužší stříkačka samozřejmě opět obráceně
pak co se týče ůprav (tuning skutrařina) u te 50 to je logické koupíš to ,za chvilku zjistis ze to nejede a chceš víc tak začneš investovat myslím že tyhle upravy jsou schopne dojit na cenu samotneho stroje což pak samozřejmě ti nikdo při prodeji už nezaplatí a můj názor je že tohle zvyšování nepřispívá životnosti motoru ,proto ti radím hned koupit výkonější stroj a ve finále vlastne ještě ušetříš
a samozřejmě si jeste pohlidej dostupnost náhradních dílů at už použitých nebo funglovek (osobně mám trochu atyp stroj ale ze mě si příklad neber, jsem starší ,vydělávám a mám možnost nákupu v DE
)