Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
16 led 2018, 09:12
v česku musí majitel udělat "vývoz", tzn. vrátit značky a dostane vývozní... což je takový relativně špatně vratný krok, kdyby se něco zadrhlo a kupující nekoupil, nebo vrátil.. tak možná je to podobné..
16 led 2018, 22:02
4 josuk
Není to až tak velký problém. Švagrová žijící ve Vídni si tady v ČR koupila nový auto. Měla ho na CZ znackach, ale po čase si tam připadala jako "vidlák" tak ho z ČR "vyvezla a přihlásila v Rakousku (jen tak mimochodem, stálo to 400€). Játo její auto po čase koupil a docela mne překvapilo, že jsem nemusel dělat dovoz, stacilo STK a za 800,- jsem dostal zpet CZ značky a nnový TP jako bych to auto koupil tady na druhym konci republiky.
Asi to bude stejny s jednostopym vozidlem....
19 led 2018, 20:11
DPH se neplatí pokud je dovážený motocykl starší než 6 měsíců a má najeto víc jak 6000 km, s posilováním koruny bude nákup v zahraničí výhodnější...DPH se dá zaplatit na finančním úřadu v hotovosti nebo kartou a potvrzení o zaplacení DPH vystaví hned...dívám se na mobile.de a rozdíl mezi novou Hondou CRF 10000 v německu a u nás je cca 40-60 tisíc
Novelizovaný zákon umožňuje aby si cizinec který koupí v ČR úplně nové auto s čistým technickým průkazem koupil na českém úřadu exportní značky...stojí 4 stovky a platí maximálně 3 měsíce...zákon vyžaduje evidenční kontrolu...platí to od 1.6.2017
19 led 2018, 21:48
stretavka píše:Není to až tak velký problém. Švagrová žijící ve Vídni si tady v ČR koupila nový auto. Měla ho na CZ značkách
Neviem ako to tvoja švagrová dokázala ale syn žije a pracuje v Rakúsku, má tam trvalé bydlisko a tiež si kúpil nové auto a to len preto že už na svojej Škode Felícia sa bál jazdiť na SK značkách lebo tam si povinný do 30 dní prehlásiť vozidlo na AT značky alebo ho doma odhlásiť.
Považujú to ako daňový únik a hrozia za to vysokými pokutami až zabavením vozidla.Dokonca majú parkovaciu políciu ktorá raz za ćas fotografuje vozidlá cudzích značiek pri domoch a dáva do databázi.Potom pri náhodnej kontrole vedia lahko prelustrovať odkedy sa to auto pohybuje na ich území.Už by bolo asi najhoršie s takým autom nabúrať alebo niekoho zraniť.
Platí sa tam vysoká cestná daň ale má na auto full kasko a hlavne pokoj.Jeho kolega poliak dostal už 350€ pokutu a výstrahu.Keď si ako turista toto neplatí ale nesmieš tam pracovať ani byť prihlásený na pobyt.Takto dali do parády všetkých prihraničných slovákov ktorý bývajú v AT a nie je ich málo.Sú ich plné Kittsee, Volfstalhal a inde.
19 led 2018, 22:47
No stejně jako u nás i vás, tak i v "A" jde udělat dovoz (ovšem za jiné peníze-jak jsem psal, platila nejakych 400€). Možná ten přepis udělala i z důvodů které popisuješ. Ona už je tam bratru 27 rokem, dokonce provdaná, takže asi to v takovém případě není až tak velký problém, ikdyž ten přepis delala ještě jako svobodná....
No, každopádně se jí na ten postup přihlášení zeptám až sem prijede, nebo mi k ní a dám ti vědět do SZ ať neplevelim forum...
21 led 2018, 15:34
EU legislativa umožňuje provozovat vozidlo registrované v jiných členských státech po dobu 185 dnů, pokud se někdo někde zdržuje delší dobu, měl by si auto přihlásit v zemi kde se zdržuje...takže pak je nutné auto registrovat...ale je to definováno trocho složitěji, ten pobyt tady musí být nepřetržitý atd....v ČR to nezkoumá nikdo, protože u nás je přístup k výběru daní a poplatků diametrálně odlišný než v Rakousku a v Německu a za osobáky se tady silniční daně neplatí...technickým předpokladem a podmínku registrace auta na cizince je v ČR přechodný nebo dlouhodobý pobyt, protože registr vozidel je napojen na systém evidence obyvatel a evidence cizinců a údaje na přední straně technického průkazu se tisknou z těchto systémů...takže dokud někdo není v to to systému, nedá se registrovat...občan EU u nás může vesele a neomezeně pobývat, ale pro potřeby registrace vozidla musí mít v ČR nahlášeno nějaké místo pobytu...
EU legislativa je v procesu neustálých změn a poslední návrhy jsou o tom, že pokud na území jiného členského státu působí nějaká cizí firma s jejím vozovým parkem nebo je zde někdo pracovně delší dobu než 185 dnů, s předpokladem ž po ukončení působení se bude s vozidlem vracet do země původu, neměl by být legislativu nucen registrovat vozidlo v ČR...
A k původnímu dotazu, největším problémem je platba DPH, pokud vám v cizině jako fyzické osobě neprodají moto bet DPH, zaplatíte DPH také v ČR, protože bez potvrzení o zaplacení DPH z českého finančního úřadu motorku nepřihlásíte, prokazovat cokoliv německou fakturou na českém registru vozidel je k ničemu protože posuzování daní spadá do kompetence správce daně...