06 dub 2014, 16:04
06 dub 2014, 16:32
06 dub 2014, 16:48
06 dub 2014, 16:51
06 dub 2014, 17:04
06 dub 2014, 17:08
06 dub 2014, 17:14
sinistre píše:Ta spotřeba mě zmátla.
Mě to příjde všechno skoro nastejno:
- ropákem je to drahé
- ojetinou předělanou na plyn kromě ceny samotné dubluješ všechny platby a starosti o auto (oleje, gumy, povinné ručení, rezavé výfuky atd atd) - jedině snad prodat to, co máš doteď, což je riziko, že se zbavíš funkčního auta a koupíš nějakou potvoru.
- nový skůtr stejně nekoupíš 125ku (kvůli dálničnímu tempu) a větší kubatury zas nepřináší takovou úsporu na nákladech.
06 dub 2014, 17:14
06 dub 2014, 17:27
06 dub 2014, 17:34
06 dub 2014, 17:37
Mr.Voza píše:100km je dost, na to se mě zdá 125ccm málo. Na to aspoň 250ccm, nějakej cestovní povahy s dobrou ochranou proti počasí - Yamaha Majesty, Suzuki Burgman apod. Nepíšeš jak hodně se budeš motat po Praze - v který části Prahy budeš pracovat a z kterýho směru do Prahy přijedeš. Auto je sice na celej rok, skůtr je jenom na sezónu od jara do podzima, ale skůtr má jednu ohromnou výhodu - a to, že pro něj zácpy narozdíl od auta prakticky neexistujou. Já ať přijedu do Prahy kdykoliv, tak se autem plahočím šnečím tempem. Taky nepíšeš, kolik to toho chceš investovat.
Co se týče ceny dopravy na skůtru, tak počítej že 250ccm bude brát 3-4l/100km (podle motoru - karbec/stříkačka), tzn. 1kč - 1,40kč /km. Když by ses rozhod pro něco silnějšího, tak třeba 400-500ccm počítej spotřebu 4-5l/100km tzn. 1,40kč - 1,80kč /km. Se 125ccm by ses asi kolem 3l/100km (1kč/km) vešel, ale na 100km cesty, kor po dálnici, je to podle mě málo.
Další věc, se kterou možná počítej, že se Ti můžou cesty z/do práce na skůtru prodražit, když Tě ježdění chytne. Já to mám třeba do práce cca 3km, ale když jedu z práce na skůtru, je hezký počasí a nespěchám domů, tak to vemu "zkratkou" a z 3km je třeba 50-100km
06 dub 2014, 17:42
06 dub 2014, 19:33
06 dub 2014, 19:40
06 dub 2014, 19:41