Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
07 dub 2014, 00:32
SH300 je ve městě opravdu štika. Oproti 125 je to někde úplně jinde se zátahem, ale když jsem s tím jel po dálnici, tak jsem stejně byl spíš hodně vpravo, protože víc jak 90 už bylo dost nepříjemný kvůli absenci větrného štítku a hlavně profukuje mezi řidítky a kapotáží.
Pokud bych volil něco na delší přesuny, koukal bych se tak po 300-400 ccm a typu jako je Burgman, ale nečekej, že po špatném asfaltu to bude pohodlné, naopak:(
07 dub 2014, 08:04
Jezdím denně Otrokovice - Hranice (do práce přes Tlumačov, Hulín, Břest, Přerov), mimo dálnici.
Na tachometru těch 85 - 90 km/h. Taková celkem pohodová jízda, pořád rovina.
Nazpátek to občas dám přes dálnici (Přerov - Otrokovice).
Těch cca 15 - 20 km na dálnici se dá stabilně udržet 100 km/h (mám origo velké plexi).
Ale, že bych jel po dálnici touto rychlostí např. 100 km si nedovedu představit.
Spotřeba 2,4 - 2,7 l/100 km.
Od Hondy jsou docela zajímavé modely NC + Integra (spotřeba okolo 3,5 - 4 l/100 km, automat).
Bohužel, cena za Integru (což je můj sen) je v nehorázných výšinách.
V porovnání variátor vs. automat jde vidět, jak veliké odpory jsou u variátoru.
Škoda, že je ještě nenapadlo udělat SH, PCX s automatem.
To by se podle mě u 125 spotřeba pohybovala okolo 1,5l/100 km.
07 dub 2014, 10:28
Myslím, že optimální koupě pro tebe skútr o obsahu zhruba od 400ccm jednoválec. A to proto, že: 1. Už je to velké aby jsi za jízdy měl nějaký komfort a ochranu proti počasí. Komfortní jízda s tím bude od 10 stupňů ve sklápečce anebo integrální přílbě a když nezastavíš nebude ti vadit ani mírný deštík. Plexi při tvé výšce bude odklánět vodu od a nad tebe, budeš mít tak mokré nanejvýš ramena. 2. Je to ještě dostatečně lehké, aby jsi s tím mohl kličkovat v zácpách pokud jsi tam nedáš boční kufry. 3. Už to jede a na dálnici s tím pojedeš bez problémů delší dobu tachometrových 130-140km/h 3. Spotřebu udržíš na nějakých 4,5 l/100km, na rozdíl od dvouválců které budou mít větší spotřebu i hmornost. Protože jsem řešil podobný problém před rokem tak to mám ještě v hlavě. Z typů které bych ti doporučil. Yamaha Majesty (má volba), Yamaha X max, dalo by se říct jeho nástupce. Suzuki Burgman, ale až od doby kdy tam dávali stříkačku. U Hondy, jsem ekvivalent nenašel, buďto moc malý, spíš do města, nebo až moc velký. Itala nebrat, nádherné skútry, ale ta spolehlivost... Měl jsem italskou motorku a dál už nechci. Je jedna vyjímka a to Yamaha T max 2 válec, ale pořád relativně malý, ale víc sportovní, to jestl máš radši sportovní jízdu, ale už o něco vyšší spotřeba a vyšší sedlo. Já ze svými 170cm spolehlivě dosáhnu na zem u Majesty a to mám spíš kratší nohy. Burgman je ještě o něco nižší a mám dojem, že i celkově menší. X Max nevím.
07 dub 2014, 12:18
pokud je jedna cesta 85 km, tak to už je na auto,
já jezdím ráno 36 a odpoledne zpátky a je to na hraně. ráno zima, odpoledne vedro. po dálnici si netroufám, jel jsem to jednou asi 15 km a jedeš cca 100 tacho a je to celkem nebezpečný, spotřeba dobrá 3,3 ale počítej ostatní spotřebák gumy, prohlídka v servisu atd.
Podle mě jasná volba auto, nebo stěhování, nebo zaměstnání jinde.
07 dub 2014, 12:44
Suhlasim s prt-om, je to velka vzdialenost a skus si spocitat realne naklady.
Ak hovoris, ze cesta autom ta stoji 500 kc, tak si vezmi, ze dostacujuci skuter kupis za 50 000 kc, pri polovicnej spotrebe sa dostanes na 250 kc za cestu. Realne to znamena, ze bez ohladu na servis sa ti skuter vrati po 200 cestach. Ale pri ceste rano na 6:30 ti bude zima aj v lete a bude to chciet poriadne oblecenie a furt to nebude ono. A vyuzivat ho budes moct cca 7 mesiacov v roku. Tym padom ak mas za rok cca 120 ciest do prace, vyuzitelnych bude cca 80 a teda sa ti skuter vrati cca o 3 roky. Az potom na tom zacnes "vydelavat" a to uz bude mat skuter minimalne o 34 000 km viac.
PS: vypocty su zjednodusene, ak mas zaujem, mozeme sa do toho pustit podrobne, ale myslim, ze to nie je nutne, servis na skuter aj auto je podobne nakladny, takze to s tym moc nezamava a pravdepodobne budes stale na navratnosti cca 3 roky.
Idealne by bolo predat auto a kupit ojazdene na LPG, ale to je tak trochu risk.
07 dub 2014, 12:57
Taky bych šel určitě radši do auta s LPG
07 dub 2014, 18:09
Já osobně bych se na to vykašlal a jezdil tou Vectrou. Brácha má to samý, ale (tuším) 103 kW a jezdí dálky za 6,5 l/100km. Takže oproti skutru rozdíl řekněme 3l/100km. Když si spočítáš kolik by stál skutr + oblečení + helma + další náklady na provoz skůtru - za jak dlouho resp. kolikrát bys musel jet do a ze zaměstnání, než to projezdíš v naftě? A jak se říká - nejdražší je auto který stojí v garáži
Takže pokud auto nepotřebuje manželka, tak bych jezdil tím autem co máš ...stejně bys přes zimu raději šáhnul po vyhřáté sedačce v autě, než mrznout na skutru a přijet špinavej a nasolenej jak slaneček
07 dub 2014, 18:21
Chlapi, asi je potřeba brát na zřetel celkovou amortizaci vozidel. Tam bude auto vždy dražší. Nakonec to nebude jen o tom jezdit do práce,ale tam zajedeš, tak si skočíš pro něco, má rodinu a drtivou většinu jízd jede autem sám, takže "mrhání". Nemluvě o lepší pohyblivosti v provozu. Ano hadry jsou náklady navíc, ale ty se mu vylatí, protože prodlouží sezónu. Pokud koupí stroj s dobrou ochranou proti povětrnostním vlivum, tak velmi významně. Jezdím zásadně v Moiře roláku, který sahá až pod přilbu a nevím co to je chlad na krku a pokud jde teplota pod 10st.C, tak dávám integrálku z druhé ruky a ještě jsem ani kuklu nepoužil. Ano na delší trasu pro pocit v obýváku bych si ji dal a je to o pár stovkách i s windstopperem. Dobré rukavice, teplé boty a pojede naprosto v teple. Nemluvě o krytech na ruce na řídítkách a nemá co řešit. Ale pokud chce jezdit jen když bude krásně a teploučko, tak doporučuji sednout do auta nebo busu.
07 dub 2014, 18:28
Myslím si to samé, jen jsem tuhle kacířskou myšlenku nechtěl říkat nahlas. S novým strojem se dostaneš do kruhu: jezdím do práce, abych měl na auto/skůtr, potřebuju auto/skůtr, abych se dostal do práce...
Když nebudeš náklady na kilometr počítat čistě z nafty, stejně se s tou vectrou dostaneš nejméně 5kč/km v lepším případě. A jiná věc by byla, kdybys dojížděl denně.
07 dub 2014, 20:44
Volil bych radši auto. Nějakého prcka, hodit do plynu a jezdím celej rok za hubičku. Kamarád má Lupo v naftě a jezdí něco málo nad 3litry, a to má automat. Na takovou dálku stejně budeš muset koupit dražší skůtr, kdy za stejnou cenu koupíš starší menší auto a uděláš u něj generálku a ještě Ti zbyde na nové gumy. Sice přijdeš o možnost neznat kolony, ale seřadit si hodnoty, co bych chtěl, je stejně na Tobě. Zatím tu jsou nástřeli a skůtr vyšší kubatury, nestáolo by za to koupit rovnou motorku? Vše má svoje pro a proti a 100 lidí, 100 názorů. Co zkusit třeba: mám 165cm, 100tis na účtu a chci skůtra na dojíždění 85km. Pak si myslím, že se bude radit všem líp.
07 dub 2014, 20:50
Dá se u Nás v čr jezdit 12 měsíců do práce a zpět 170km na skůtru ? Tak aby ti bylo teplo, byl v suchu a v pohodlí ?
Za 130 000,- máš rok jeté CitiGo ,na tachu 10 000km ..... spotřeba 4.5 l/100km . A dalších 10 let jezdíš bez téměř investic a hlavně, v suchu, v teple, v pohodlí, s klimatizací, s rádiem, s ABS, s Airbagy atd ... NAZDAR.
Naposledy upravil Lubik dne 07 dub 2014, 20:55, celkově upraveno 1
07 dub 2014, 20:55
Kupovat druhé auto je nesmysl, za ty prachy co koupí jiné mohl deset let jezdit do práce tím co má...
07 dub 2014, 20:58
Nesmysl je tahle diskuze .... když mu tu pár nadšenců radí jaký skůtr koupit na celoroční dojíždění do práce, které obnáší 170km denně. NAZDAR.
"sinistre" - druhé auto zůstává klasicky doma pro manželku .... A 130 000, není tolik, když tu vidím ty cifry za skůtry ...
07 dub 2014, 21:33
Ale i kdyby žralo polovinu, vydělá si na sebe nejdřív za pět let a pořád bude jezdit nějakou ekonomickou třídou, zatímco si mohl vozit zadek ve vectře...skůtr bude mít za pět let najeto přes sto tisíc i kdyby ho používal čistě na přesuny do práce, zatímco autu to bude nejspíš jedno.
07 dub 2014, 22:30
pro všechny:
Díky za všechny dnešní komentáře. Je zbytečný psát, kolik mám peněz na nákup novýho stroje a podle toho vybírat. Jak jsem už psal, zajímalo mě to v obecné rovině - kdy je důležitá vzdálenost, četnost jízd, že je cesta ze 2/3 vedena po dálnici a čekal jsem, jaké z vás budou padat nápady. Jestli se ten skůtr na tuhle štreku fakt vyplatí. Nebo jestli to je utopie. A to se mi tu splnilo - ty osobní názory na vzdálenost jsou pro mě přínosem.
Dnes se to od vás poměrně výrazně začalo klonit směrem k autu... Je potřeba to pořádně spočítat, jaká by byla případně návratnost... Jak píše "sinistre" - jezdím tím autem, co mám; než kupovat další auto do baráku (manželka je neřidička), tak jsem právě myslel na nákup nějakýho toho skutru, kterej mě bude těšit v teplejch měsících. Když bude kosa a hnusně, tak sednu do Vectry, pojedu a budu si tiše brečet, že na skůtru bych jel za 1/3
Jak jsme zmiňoval, v současný době nemám na výměnu vozovýho parku, aby to za něco stálo a provoz byl cenově někde daleko líp. A mít v rodině dvě auta pro jednoho řidiče je zbytečnej luxus... Až budu mít finančně na nákup jinýho auta za Vectru, tak bych šel do něčeho s plynem, to je jasný....
Nevím, jestli jít do motorky jako takový, jak navrhoval "motylek" - jak jsem psal, měl jsem Bandita 1250, na kterým jsem se svou výškou moc necítil... Jestli kouknout po nějakejch 600ccm... Jinak k těm nákladům, moto jsem prodával loni, takže hadry (textil s vložkou), páteřák, přilba a rukavice mi zůstaly, takže případně dokoupit nějaký lepší funkční prádlo... To jen tak na upřesnění...
Jinak jsem dnes v Kolíně nakouknul do Hondy, kde mi na dotaz na skůtr na dojíždění do Phy taky nabídli SH300 s tím, že když pojedu 100km/hod a budu chtít předjíždět, tak budu mít v motoru ještě rezervu, aby to předjíždění bylo bezpečný a já nebyl jak když kamion předjíždí druhej kamion. Ptal jsem se na bazarový kusy a prej je to letos docela v prd... Všude je to vybraný - jeho známej, co tahá skůtry z německa a itálie říká, že i cizina začíná bejt vybraná...
Je někde nějakej velkej bazar na skůtry, kam by se dalo zajít a "přehrabovat" se tam??? Nebo prostě lovit na netu - tady, motorkari.cz,...