Já měl starej model Gilera Runner VXR 200 - velikostně stejnej jako runner 50 takže je kompaktní až až, v TP Vmax 120, spotřeba 3,5-4l/100km. Nejdál sem s tím jel myslím něco okolo 200km a bylo to úplně v pohodě. Novej model už je i se vstřikováním, na tom sem ale nikdy nejel, ale Runnera 200 bych určitě doporučil, měl jsem tam variátor od Malossi a na sprintech ve Vyškově sem byl jednou druhej a jednou třetí, takže do města skvělej stroj. Pak sem ho, já blbec, prodal kvůli autu a novej majitel ve stovce nevybral zatáčku.
Teď sem si pořídil Malaguti Phantom MAX 250 - motor taky piaggio, spotřeba trochu vyšší, skoro 4,5l, ale mám variátor a válečky K.O. takže motor jde asi i víc do otáček a proto ta vyšší spotřeba. V TP Vmax 125. Nejdelší výlet byl taky okolo těch 200km a posledních 50km bylo celekm utrpení kvůli tvrdýmu sedlu..a taky sem to jel ve dvou. Phantom už je trochu větší nebo spíš mohutnější než runner, ale pořád to není žádná cestovní loď, v kolonách se proplétám úplně bez problému.
Oba skútry sem kupoval ojetý. Runner měl 10 000km a byl tehdy za 55000 a Phantom měl 30 000km a stál i tolik kč
) Na runneru jsem měnil jen olej a zadní gumu jinak byl absolutně bezporuchový. Najel jsem na něm myslím 15000km.
Phantom už vzhledem ke kilometrům vyžadoval trochu větší a nákladnější údržbu, zatím sem najel asi 3000km a ještě to chce variátor, řemen a zadní kotouč.
Z těch menších pak už zbývá asi jen Aprilia Leonardo, na tom sem nikdy nejel, ale co vím z doslechu tak jsou trochu poruchový..
Možná ještě zbývají nějaký ty skútry s velkejma kolama jako @ od hondy nebo SH nebo co to je, ty sou taky celekm kompaktní, ale ty se mi tuze nelíběj takže sem se jimi nikdy nezabýval.
Takhle nějak sis to představoval?