Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
20 črc 2011, 14:41
Ahoj,
dokážete mi někdo prosím doporučit, který z těch dvou mám vzít. Matrix je o 3.000 dražší. Jde mi o to, že jsem se dočetl, že 4T je téměř bezúdržbový, ale moc nejede. Naproti tomu 2T jede, ale je s ním prý více práce s údržbou. Navíc, jestli se, podle fotky z inzerátu, nepletu, tak ten ZOOM nemá v předu kotouč. Chtěl bych něco, na čem bych jezdil denně 5km do práce a aby se na tom dalo jet ve dvou.
Předem dík.
manduss
20 črc 2011, 15:15
pokud neplanujes jiz dalsi upravy tak ti oba pojedou 45km/h ale s 2 taktem jich dosahnes driv za daleko vetsiho hluku a nekdy i koure a spotreby
Pro 2 je to ale vazne jen na chvlku anebo musis byt blazen jak ja a pak se da klidne 50km ve 2 s cestovni taskou mezi nohama a batohem na zadech
20 črc 2011, 15:21
Tak tady se nedá bohužel doporučit opravdu ani jeden......
20 črc 2011, 15:25
Ahoj, taky jsem pred nedavnem kupoval skutra a dlouho jsem se rozmyslel, ktereho koupit. Nechal jsem si radit jak tady od lidi na foru tak od kamaradu co znam a co jezdi na skutrech. Mel jsem i moznost jich docela dost vyzkouset (at uz z pujcoven tak od kamaradu). Abych byl uprimny, nesel bych ani do jednoho z tech, ktere uvadis.
Ja jsem si nakonec koupil starsi Piaggio NRG mc3 AC a jsem s nim maximalne spokojenej. Jezdim temer denne (dle pocasi) do prace s pritelkyni a nemuzu si ho vynachvalit. Ale neni to serie - mam 70 valec, ladeny vyfuk a ted me ceka vymena variatoru serioveho za Malossi Multivar.
Dulezity je ale to, ze se na to ve dvou uplne v pohode naskladame (ja 108kg, pritelkyne 55kg) a diky upravam to i hodne solidne jede. Kdyz jedu sam, tak je to naprosto parada. Treba ted o vikendu jsem sam najel skoro 330km a naprosta spokojenost.
Pises, ze chces jezdit pravidelne do prace. To mi rika, ze by jsi mel mit spolehliveho scoota, ktery te vzdy doveze a nenecha Te nekde "na ceste". Z tohohle hlediska bych uplne vyradil cinana (at uz 2T nebo 4T). Taky si myslim, ze ti po urcite dobe bude padesatka malo, takze budes chtit delat nejaky tuning - a zde je s cinou dalsi kamen urazu, dost casto nemusis sehnat vhodne nahradni dily, nemluve o tom, ze cinani po tuningu maji tendence se srat (kamarad mel Baotiana nebo jak se to pise, v serii jezdil bez poruch, ale max 50km/h a udelal tuning a jde mu to pekne do kopru - praskla mu ojnice, atd.)
Z vlastni zkusenosti bych ti spis poradil si koupit nejakyho itala (Piaggio, Gilera), urcite 2T abys mel prostor pro tuning a myslim, ze budes spokojeny. Cenove te vyjde nova cina stejne, jako nejaky starsi ital, ale z pohledu servisu a udrzby na tom budes urcite lepe s italem.
Tot muj nazor ...
20 črc 2011, 15:28
Ale no tak Kentoya je uz docela pojem jak v prodeji tak s nahradnimi dily
Dalsi vyhodou je ze 50% cinanu je na zakladu zoomu viz muj Huatian a proto dily sezenes bud na cinu a co nemaji tak v kentoye (za neprijemnou cenu vuci cene skutra)
Spis tu nahod kolik chces investovat do skutrika a pak mozna najdes ( pro klid duse majitelu znacek) i nejakou ojetou znacku
Jeste doplnim ke spolehlivosti cinanu ze mne nechal "na ceste" jen jednou pri najezdu 10 500km a to proto ze jsem nedotahl matku variatoru
20 črc 2011, 15:45
Nemám na to moc peněz. Ta kentoya je za 10 a yuki za 13. Víc jak 15 do toho dát určitě nechci.
Je mi jasný, že nějakej značkovej bude 100x lepší, ale na něj zaprvé teď nemám a obávám se že ani hned mít nebudu(rekonstrukce baráku) a za druhé nevím, jak dlouho mi ježdění na skútru vydrží. Je to spíš jen tak na zkoušku a kdyby se mi to nelíbilo, tak bych ho zase poslal dál do světa.
Každopádně děkuji za všechny odpovědi. Bohužel jste mi ale nepomohli vyřešit mou otázku. Jestli 2T nebo 4T.
A ještě mě zajímá jedna věc. Není ten Yuki moc velkej nebo naopak Kentoya moc malá? Mám 190/95kg.
20 črc 2011, 15:50
jak jsem psal nahore
2-takt
+ zivost, sila,jednoduchost uprav
-hluk,spotreba,obcas smrad a kour
4 takt
+ spotreba, ticho, nenarocnost
-je to liny jak ...
20 črc 2011, 15:51
jeste upozornuji ze cinsky skutr se stava jaxi neprodejny pokud ma neco nalitano
20 črc 2011, 16:22
pokud mi to tady někdo vyloženě nevyvrátí, tak půjdu to tý 4T kentoyi. je levnější, na ježdění po městě a okolo města to snad stačit bude a když ne,tak ji prodám. on se snad někdo najde.
jinak současný majitel je druhý, má to najeto asi 3.000 a jede prý po rovině 60. O žádných úpravách prý neví.
20 črc 2011, 16:27
Já teda výběr rozmlouvat nebudu, ale už to, že od roku 2005 najela jen 3000km a za ty 3000km stihla už obšťatnit dva majitele, mi přijde podezřelý...
Jinak pokud nejsi na tu rychlost náročnej a máš to cestou do práce po rovině, tak by ten 4T stačit mohl...
20 črc 2011, 16:31
kentoya zoom 4T nemá žádnou možnost odstranění restrikcí. zkus se na tom svés podle mě to těch 60 nejede
20 črc 2011, 16:46
_Tom_ píše:kentoya zoom 4T nemá žádnou možnost odstranění restrikcí. zkus se na tom svés podle mě to těch 60 nejede
proc by nemela
Vymenis CDI a jedes z kopce i 50km/h pridas vario 70ccm pist a jezdis po rovince 60-70km/h
Ale 3000km za 5 let no to je jak 20 000 na italskem skutru z roku 2000
20 črc 2011, 16:52
Jako foky a Milo.......
Pokud chceš kupovat 4T padesátku z východu,tak ti garantuju že ji hodně rychle budeš zase prodávat - jestli seženeš kupce. Proto si to můžeš rovnou odpustit a ušetřit čas starosti a nějaké peníze. 60 jede tak podle tachometru,kterej určitě neni přesnej,takže se neboj že by jsi překračoval jakékoliv limity,pokud nebude někde rychlost snížena na 30 km/h.
Vybírat něco honem honem nedoporučuju a pokud by jsi se zde po foru trochu porozhlédl a něco pročetl,tak zjistíš že 50 ccm určitě 2T skútr,kterej v seriovém provedení bez laděného výfuku,neni zas tak hlučný jak tady Winterwolf zmiňuje a pokud bude vše dobře seřízeno tak se kouře bát nemusíš (možná tak studenej se zapnutym sytičem) a nebude žrát ani o moc víc než 4T paštika. Určitě bude svižnější a pojede rychleji jak 4T...pro 2 lidi seriovej stroj ale moc nebude.
Pokud do toho chceš investovat až 15 000,- tak vůbec nechápu výběr z takovejch sra***...Za to si pořídíš mnohem rychlejší a kvalitnější stroje s kvalitníma motorama s vodnim chlazenim,což je základ při výběru skútra a hlavně dobrou ergonomií pro nás evropany a ne pidi strojky nebo napodobeniny kde si budeš mlátit řidítkama do kolen a nebo sedět na místě spolujezdce aby jsi se vešel......
http://www.tipmoto.com/motorky/malaguti ... -akce.htmlhttp://www.motoinzerce.cz/motorky/piagg ... treme.htmlhttp://www.motoinzerce.cz/motorky/april ... -50-r.htmlhttp://www.motoinzerce.cz/motorky/april ... sr-50.htmlNebo i vzducháč bude pořád lepší jak ty dva tebou vybraný
http://www.tipmoto.com/motorky/aprilia/ ... sr-50.html
20 črc 2011, 22:15
Hmm, tak tohle mi asi otevřelo oči. Nejrůznější fóra pročítám už delší dobu. Je mi jasný, že se kvalita číňanů nedá srovnávat se známými značkami. Jenže jsem asi hodně blbě pročítal inzeráty a nikde jsem na podobné skútry, jako jsi mi na ně dal odkazy, nenašel. Proto jsem přemýšlel o koupi jednoho z těhle dvou. Hledal jsem něco z okolí, ale asi si pro něj s károu dojedu i dál. Tím se výběr dost rozšíří.
Jen by mě ještě zajímalo, jak je to s výdrží těhle skútrů. Jestli třeba 15.000 km na ně není moc.
20 črc 2011, 22:27
Nějaký jsou na italských značkách, tak ještě nezapomeň přičíst, tuším, 3500,- za přihlášení.
Jinak si myslím, že na těch tvých 5km do práce není vůbec důležitej vodou chlazenej, ba naopak bude možná spíš lepší ten vzducháč.
Jinak výdrž a nájezd km je o proti čínám většinou nesrovnatelná, ale nemůžeš počítat za tuhle cenu stroj bez chybičky. Už budou mít leccos nalítáno a ani u padesátek bych se nedivil, kdyby měly stočený km.
Ještě obzvlášť u tohodle stroje
http://www.motoinzerce.cz/motorky/april ... -50-r.html , bych se přesvědčil o dostupnosti náhr. dílů. Ještě jsem tenhle starší model neviděl jezdit na živo.