To jsem čekal, že to bude drahé, ale pořád nevím kde ty nové plasty sehnat.
Možná budu mít příští rok možnost koupit NRG s 70ccm válcem, mechanicky jakž takž (jezdí), jenže vzhledově je to dost dezolát a tak právě řeším jestli do toho jít a platit za renovaci. Cena by mohla být zajímavá (10 000 Kč) a byl bych ochotný dalších 10 tis. dát do oprav (nákupu plastů).
-- 31 črc 2014, 07:05 --
Kentoya Sharky 50 2T
Jinak pokud jde o MOJE zkušenosti s čínským skůtrem:
Skůtr jsem koupil 2 roky starý, asi jako 5 majitel. Měl najeto cca 5 000 Km. Jezdilo to, ale tak nějak všechno bylo divné a teď zpětně chápu proč. Někdo se v tom vrtal a řešil vše univerzálním dílem zvaným lepicí páska. Nicméně nechápu v jak hrozném stavu může být skůtr po 2 letech. (v mých rukách za 3 roky skůrt jen vzkvétá
) Nicméně jezdil jsem s tím asi rok a pak mi odešla svíčka.
Nevěděl jsem co se děje, tak jsem dal skůtra do motoservisu v Olomouci (ne Kentoya). Provedli: dekarbonizaci válce, novou svíčku, automatický sytič, vrátili zpátky seriový airbox a vzduchový filtr, válečky, řemen, kontrastní pružiny, přetěsnili výfuk. Stálo to cca. 5 000 Kč, ale skůtr jsem málem nepoznal. Startuje jen se dotknu startéru, otáčky drží za tepla i za studena. V servise mi řekli, že cca. 5 000 km se nemusí nic dělat, tak mám na 4 roky pokoj. Naměřená maximálka podle GPS je 72 km/h. Je to už 2 roky, na tachometru mám 11 000 Km a nemám se skůtrem žádný problém. Po vypálení výfuku (Leo Vince TT) klesla spotřeba a jezdím za 2,9 - 3,2 litru/100 Km. Největší nájezd mám 130 Km za den.
Měl jsem možnost projet se na Vespě (125ccm, 4T), Yamaze (125ccm, 4T) a Piaggiu NGR (70ccm, 2T) a Sharky je rozhodně nejlépe ovladatelný. Do města ideál i když na rozbité cestě mám občas pocit, že se skůtr rozpadne
Na značkovém skůtru je jízda nesrovnatelná. Asi jako Škoda 120 ve srovnání s novým Mercedesem nebo jinou prémiovou značkou. Nicméně jako pojízdná 120cítka, tak i Kentoya mě stále vozí. Bez prestiže prémiové značky a s trochou odvahy, ale vždycky jsem zatím dojel.
Pokud jste kutilové a máte za kamaráda frézaře a soustružníka, nevadí vám sem tam řešit problém uvolňujících se zrcátek nebo zaoxidovaného konektoru, rádi řešíte jak přichytit prasknutý plast, aby za jízdy neklepal, můžu Kentoyu Sharky 50 2T, i vzhledem k pořizovací ceně a ceně náhradních dílů, určitě doporučit.