Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod kkk » 20 srp 2011, 12:55

Ahoj,
rád bych si pořídil skútr pro každodenní dojíždění do práce zacpanou Prahou - cca 10 km tam, 10 km zpět. Určitě chci 4T motor se vstřikováním, chlazený vodou a aby byl co nejúspornější. Vzhledem k tomu, že bude parkován přes noc venku, tak spíše něco levnějšího (ale po pročtení několika témat to nemusí být nutně čína ...)

Doporučíte mi, na které značky a modely bych se měl zaměřit? - je jich přehršel a vůbec se nevyznám ... (údajně jsou nejúspornější Hondy?)
Řidičák mám bez omezení, vážím 80 kg a zkušenost jen s půjčenou Yamahou Neos 50 2T, což mi bohužel přišla jako strašná bída, ačkoliv měla sportovní výfuk a upravený variátor - tzn. něco silnějšího se slušnou akcelerací a maximálkou alespoň okolo 100-110.

Díky.
kkk

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 20 srp 2011, 12:16

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod fyluta » 20 srp 2011, 13:08

Kolik penez muzes max obetovat...
chces novy, nebo stary ale poradny skutr?

http://www.tipmoto.com

nahore vlevo si zvol pokrocile vyhledavani.

zadej vykon motoru, skutr,rok vyroby aspon od 2002, penize od do.. a muzes vybirat. Pak nahod tvuj vyber a diskuze se urcite rozjede :D
Obrázek Obrázek
Chorvatsko na skůtru 2011 - 1880km
Uživatelský avatar
fyluta

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 283
Registrován: 18 bře 2010, 08:37
Bydliště: Královéhradecký kraj
Skútr / moto: Yamaha Versity 300 r.v.2005
Tuning / úpravy: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php? ... 40#p137565

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod MisaKacenka » 20 srp 2011, 13:18

Upresni si penize, ktere do toho chces dat a pak uz jen objem :)

Mam 250ccm a do mesta je to idealka a kdyz se chces svezt nekam dal, tak to taky jede :)
Pokud chces max okolo 100, tak minimalne objem 200ccm :)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod TUNER » 20 srp 2011, 18:18

Pokud chceš vstřikování,tak na čínu rovnou zapomeň )) A pokud stačí maximálka kolem 100-110,tak bude stačit 125 ccm. Vyší objemy (200-250) už budou baštit víc. Takže opravdu jeden z mála kandidátů,je honda která vstřikování dělá už delší dobu. Ale uvidíkme podle peněz,kolik budeš chtít investovat. U nových skútrů je vstřikování už běžnější.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod Slavek-xxx » 20 srp 2011, 19:05

Proc trvas na vodnikovi a na vstrikovani? Tohle je overena a spolehliva klasika za 59900 za novej kus:
http://www.aspirit.cz/skutr-piaggio/sku ... icke-info/
Slavek-xxx

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 16 dub 2011, 18:46
Bydliště: Dvur Kralove
Skútr / moto: ex. SW600, XT250 a hledam co mi sedne...

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod fyluta » 20 srp 2011, 19:11

tak to mu za jednu noc hned ukradnou :D
Obrázek Obrázek
Chorvatsko na skůtru 2011 - 1880km
Uživatelský avatar
fyluta

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 283
Registrován: 18 bře 2010, 08:37
Bydliště: Královéhradecký kraj
Skútr / moto: Yamaha Versity 300 r.v.2005
Tuning / úpravy: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php? ... 40#p137565

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod TUNER » 20 srp 2011, 20:36

No,ale místo Liberty,sežene PCXko,který je levnější,výkonější,svižnější a se vstřikovánim a nižší spotřebou....Nevidim jedinej rozumnej důvod kupovat proto slabé a vzduchem chlazené Liberty ;-) Počkáme si napřed až se upřesní cena a další věci.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod TUNER » 20 srp 2011, 22:15

No protože poptával "maximálku" 100-110 ne udržitelnou tuto rychlost a taky minimální spotřebu - PCXko myslim to kilo s přehledem udělá a ohledně spotřeby je na tom taky velice dobře. Oproti 4 litrum u 250,bude jezdit za 2,5 a dost ušetří. ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod Slavek-xxx » 21 srp 2011, 11:48

TUNER> protoze to slabe a vzduchem chlazene (nechapu, proc je podle vas vodnik lepsi) Liberty mu vydrzi 10 let a 50tisic km s minimalni udrzbou a spotrebou do 3 litru :D Samozrejme, pokud ho nekdo nesvihne, ale to je problem vsech mopedu...
Co se tyce chlazeni a vstrikovani, mel jsem dohromady asi 8 motorek vzduchacu a 2 vodniky a najel jsem na nich dohromady skoro 200 tisic km. 1 moje motorka mela vstrikovani a soucasnej skutr ho ma taky. Ale nejak nevidim extremne velky vyhody. Vstrikovani sice nemusis jednou za 2-3 roky seridit jako karburator, ale zase motorku (u skutru to neplati) :D s karbcem v pripade vytluceny baterky roztlacis...
Slavek-xxx

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 16 dub 2011, 18:46
Bydliště: Dvur Kralove
Skútr / moto: ex. SW600, XT250 a hledam co mi sedne...

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod Jimmy » 21 srp 2011, 13:25

Vzducháč se bude v létě přehřívat a naopak na jaře a na podzim bude motor podchlazený a tak se ani na správnou teplotu ani neohřeje. Vstřikování bude mít prakticky vždy menší spotřebu, na druhou stranu karburátor může mít rychlejší nástup výkonu při zrychlení.

Vzduchem chlazené motory do aut už asi asi ani nevyrábí a vstřikování už mají také asi všechna auta a přesto ty motory vydrží stovky tisíc km a voda se taky běžně z chlazení neztrácí. Není důvod aby to u motorek to bylo nějak diametrálně odlišné. Zkounout jednou za rok zda je v okruhu ještě nějaká voda snad není taková práce. Zato u vzducháče se řeší pokles výkonu u přehřátého motoru nebo zvýšená spotřeba u studeného. Kromě ceny nevidím důvod preferovat vzduchem chlazený motor.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod Slavek-xxx » 21 srp 2011, 18:19

Sirs, tady porovnavate lehce neporovnatelne. Auto s minimalne 4mi valci v rade a skutr s jednim valcem a nic okolo? Momentalne jsem v Indii kde pocet vodou chlazenych mopedu se limitne blizi nule. Zdejsi teploty a provoz neni prave priznivy a presto pouzivaji vzduchace. Jsou lehce opravitelne, a presto maximalne spolehlive. Vstrikovani rozhodne nebude mit vzdy lepsi spotrebu, minimalne ne to konstrukcne starsi. Jak roztlacis vstrikovaci motor, u kteryho netlaci palivovavy cerpadlo, to by me tedy zajimalo....
A navic, rozdily ve spotrebe stejne kubatury (tedy 125ccm) jsou vicemene zanedbatelne pri stejnem zpusobu jizdy u konstrucne stejne stareho motoru. Moje 20 let stara stokonva devitistovka vzduchem chlazena s karburatorem, 240ti kg a kardanem zrala kolem 5ti litru a to jsem ji daval co proto. O kolik zere min stejne vykonna stejne tezka cestovni motorka? O tom to proste neni...
To marketing nam tlaci do hlavy, ze proste POTREBUJES vodnika se vstrikem u 12ti konovy 125ky a ruznyma vyfikundacema na palubce a pak zjistis, ze ti chybi hodiny... A podle vseho to kluci delaji dobre (a par jich znam) :D
Slavek-xxx

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 16 dub 2011, 18:46
Bydliště: Dvur Kralove
Skútr / moto: ex. SW600, XT250 a hledam co mi sedne...

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod _Tom_ » 21 srp 2011, 19:36

u skútru nemá hlavně cenu řešit roztláčení. je to úplně jeno jak to má variátor tak nic neroztlačíš
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod Slavek-xxx » 21 srp 2011, 19:46

_Tom_> to je pravda, vsak to taky pisu. Skoda, ze treba zrovna Liberty nejdriv startpaku melo, pak nemelo, pak zase melo a ted zase nema.... Ja uz jsem jednou u Silvouse lovil kabely z auta (svetylko pod sedlem je svina...). U low-endovych modelu = 125tek a podobnych by to nebylo od veci...
Slavek-xxx

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 16 dub 2011, 18:46
Bydliště: Dvur Kralove
Skútr / moto: ex. SW600, XT250 a hledam co mi sedne...

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod fyluta » 21 srp 2011, 20:18

drzel bych se tematu.
ač KKK stale mrtvý....
Obrázek Obrázek
Chorvatsko na skůtru 2011 - 1880km
Uživatelský avatar
fyluta

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 283
Registrován: 18 bře 2010, 08:37
Bydliště: Královéhradecký kraj
Skútr / moto: Yamaha Versity 300 r.v.2005
Tuning / úpravy: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php? ... 40#p137565

Re: Jaký úsporný a svižný 4T skútr do města?

Příspěvekod TUNER » 21 srp 2011, 21:24

Slavek-xxx píše:TUNER> protoze to slabe a vzduchem chlazene (nechapu, proc je podle vas vodnik lepsi) Liberty mu vydrzi 10 let a 50tisic km s minimalni udrzbou a spotrebou do 3 litru :D Samozrejme, pokud ho nekdo nesvihne, ale to je problem vsech mopedu...
Co se tyce chlazeni a vstrikovani, mel jsem dohromady asi 8 motorek vzduchacu a 2 vodniky a najel jsem na nich dohromady skoro 200 tisic km. 1 moje motorka mela vstrikovani a soucasnej skutr ho ma taky. Ale nejak nevidim extremne velky vyhody. Vstrikovani sice nemusis jednou za 2-3 roky seridit jako karburator, ale zase motorku (u skutru to neplati) :D s karbcem v pripade vytluceny baterky roztlacis...



Liberty bych vyřadil už třeba z jediného důvodu a to,že nesplňuje požadavek maximální rychlosti 100-110. Co jsem vyčetl,tak jede 93 a tím je mimo hru,takže bych se opravdu držel toho co kdo chce a doporučoval bych dle daných požadavků ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Další

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků