Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
30 dub 2014, 20:39
Pani myslite trosku aj na pomer cena výkon. Vysoká kubatúra uz ide pekne do peňazí. Sám viem že aj s malým strojom sa dajú dokázať zázraky. Nemyslím si že je tu nutne strielať prehnane 650 a tak ďalej. Na 1000ccm vie kazdy zájsť aj na kraj sveta to uz nie je dobrodružstvo ísť po diaľnici skoro do cieľa a potom sa tam motat. Vždy sa dá jazda prispôsobiť kubatúre a peňaženke.
30 dub 2014, 20:48
A proto je ideál právě 400 ccm
Spotřeba do 4 litrů a jen málokdy kritické problémy s výkonem.
30 dub 2014, 21:00
Aj SH300 ci Forza 300 spravi rovnaku službu avšak cenovo je to asi podobne ako 400 takze tak tak ako píšeš. Ale ak nie je peňazí nazvyš aj 125ka krásne povozi ako píše wenzel. Je to len o peniazoch priznajme si to. Jazdena 300-400 alebo novucicka voňavá 120-250 aj to je dilema. Ja som zvolil druhý prípad.
30 dub 2014, 21:02
Rozdíl v servisu mezi 300 a 600 není moc velký. Rozdíl ve výkonu obrovský. A SH300 určitě není pro dva dobrá. Je to měšťáček a né cestovatel...
30 dub 2014, 21:08
Losky už taky hodně zkusil v těch kubaturách a za ukázkově krátkou dobu, takže může vyprávět o výkonu a pohodlí, že jo Losky
30 dub 2014, 21:35
Honda PS 125ccm - 10kw (do města ok, okresky mě pořád někdo tlačil před sebou - to nesnáším)
Honda SH 300ccm - 20kw (do města ok, okresky mě nikdo už netlačil, jen nepříjemný vítr mezi řidítky a kapotáží, pro dva malé)
Honda FJS Silver Wing 600ccm - 37kw (stvořen pro delší štreky ve dvou - výkon ušel, ale nemožnost podřadit při předjíždění je škoda, vyšší spotřeba)
Suzuki Vstrom 650ccm - 49kw (to není skútr, ale jezdí se mi s tím nejlíp, spotřeba nižší, manipulace dobrá a výkon mi stačí)
Jinak podle mě výkonu není nikdy dost a není to jen o tom, že když stroj má víc kw, že člověk musí hned jezdit i rychleji, ale má ve všem větší rezervy
30 dub 2014, 21:47
Honda Varadero 1000 ccm, 69kW, pre dvoch miesta dost, s kuframi aj na batozinu, vykonu na predbiehanie kamionov habadej. Spotreba, naklady na udrzbu, vaha pri manipulacii na mieste nic moc. A takto sa da pokracovat az k Hayabuse, Goldwingu atd. O com to je?
@Losky, o chybajucom vykone na bonsaji by som ti vedel rozpravat
Ked si niekto kupuje skutra, tak by mal vediet do coho ide a preco. Kupovat si skutra primarne na cestovanie vo dvojici je tak trochu nezmysel. Na kavicku s frajerkou ale staci aj 125 ccm.
30 dub 2014, 22:21
Dreamer: Varan je pěknej, jen ta spotřeba...
Jinak taky na projížďky bych volil jinak. Moto jsem osobně už znovu nechtěl, ale přeci jen jsem se k tomu zase prokousal a jsem rád, že jsem si tím prošel. Pro dva bych zvolil třeba Hondu Deuville nebo nějakou obdobu
30 dub 2014, 23:06
Jezdili jsme ve dvou na 150 i za hranice dva roky.Na nedělní výlet v klídku proč ne,ale dobře si pamatuju jak jsem si plánoval předjíždění když jsem měl výhled do dálky
a pak pokud chceš jet povolenou 90 kilometrovou rychlostí ,tak jseš pro spoustu plechovek brzda kterou musí za každou cenu co nejdříve a často jakkoliv předjet,takže určitě souhlasím s většinou 400 a víc
Nejvíc mě vždy děsil odraz v zrcátku ,těsně přilepený auto v zádech.
teď jsem v klidu
Naposledy upravil
Scarabeo dne 30 dub 2014, 23:16, celkově upraveno 1
30 dub 2014, 23:15
Určitě se dá cestovat i na menších kubaturách ja na dvou kilu toho nacestoval docela dost ale o proti třeba aktuálního skútru co mám je to o hodně pohodlnější,příjemnější když jedeš ve dvou + bagaž tak tě nějaký kopec,serpentiny a pod. nerozházej na výkonu stroje a spotřeba okolo 4l.
30 dub 2014, 23:18
Mám tříkilo, psané 264ccm a v jednom tak akorát. Ve dvou je to utrpení. Vím o čem mluvím, bral bych tak pětikilo
p.s. ke spotřebě: při 80 km/h to jezdí za 3,17 na sto. Při kilu to jezdí za tři půl a při 120km/h čtyři+.
p.p.s. je to motor minareli, takže ještě žere olej
30 dub 2014, 23:29
Přesně tak,teď jsem to chtěl napsat.Spotřeba u 150 nebo teď u 500 je téměř stejná a u 500 samé klady a pozitiva
Mám velká kola a velký úložný prostor a co se spolehlivosti týče mám najeto 50.tis.km bez jediného problému,běžný servis ,pneu,řemen válečky,svíčky náplně.
Mám pořád první brzdy kotouče i desky ,tak bacha na skútry s najetými 20.tisíci a novými deskami i kotouči
Naposledy upravil
Scarabeo dne 30 dub 2014, 23:57, celkově upraveno 1
30 dub 2014, 23:35
Mám Burgmana 400 , Najeto se mnou teprve necelých 7000 km , ale téměř vše s baťůžkem . Nejdelší cesta loni na Slovensko a pohoda j. já i baťůžek bez připomínek . Spotřeba dlouhodobá 3,7 l . Hlemýždě předjedu bez problémů a tryskáč ať si letí
01 kvě 2014, 10:26
Určitě něco silnějšího. Není nic horšího, když začneš překážet a jako, že na malým obsahu budeš překážkou každý 1km. Je to nepříjemný. Včera jsem si jel na 90tce asi 110 a už mě bralo nějaké Mondeo. Když byl v levém pruhu a těsně přede mnou, tak se lekl protijedoucího auta a zalomil to těsně vedle mě. Být větší hrdina, urazil bych mu zrcátko nohou. Úplně jako kdybych tam nejel
Odesláno z LG 9 Optimus II
Příspěvek neměl předmět, zjednej nápravu ve svém zařízení.
02 kvě 2014, 00:29
Mám novèho burgmana 125 a musím povedať, že až na výkon motora je to ideálny scooter pre dvoch do mesta a krátke výlety. Obrovský úložný priestor a hlavne pohodlnnè sedlo aj pre "baťoh". Na výlety vo dvojici ale určite odporúčam minimálne 200ccm ktorá je o pár sto eur drahšia.
125/200 ccm maju rovnaký rám a spotrebu veľmi podobnú. T.j. do 3lit/100km.