18 dub 2016, 19:07
O variátoru asi nejvíc tady:
http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... zivotnost/U SH se řemen kontroluje dle předpisu po 8 tis. km, kromě opotřebení viditelného i jeho min. šířka. Výměna po 24 tis km, ale může být dle stavu. Jeho prasknutí může způsobit poškození některých dílů variátoru.
U variátoru odchází nejdříve jeho válečky, pokud mají plošky, jsou na výměnu. Stejně tak vodítka. Tady je životnost nižší.
Dále se kontrolují polořemenice, zda nemají vyjeté drážky, zda neprosakuje olej přes hřídel z motoru.
U spojky (vzadu) opět polořemenice a dále opotřebení paken, kontrastní pružiny (časem i stárne a měkne, pak to nechce např. do kopce podřadit - jít do otáček). Ve spojce jsou také pružinky, které drží pakny.
Zběhlý mechanik ti prověří stav variátoru za 10 minut.
Rozvody v předpisu nejsou (asi je to hodně km
, kontrola vůle ventilů každé 4 tis. km nebo co rok.
01 kvě 2016, 17:43
myn: Já jsem klasický plechovkář a majitelem skůtru jsem cca dva měsíce. Loni na podzim jsem projíždět internet a našel se v Kymcu Agility City+ za 20 tisíc z roku 2012. Paní to koupila v Brně,kde to zrovna prodávali a já blbec do toho nešel. Protože byl podzim na krku a nechtěl jsem mít doma skůtr na zimu a nezajezdit si. Teď na jaře jsem už podobnou Agilitku nenašel,tak jsem zkoušel něco podobného. Podotýkám,že už jsem si udělal jasno a měl představu co chci. Kvůli řidičáku jsem mohl jen do 125 , velká kola a kastle typicky skůtrovská. Ne třeba Honda PCX,která je hezká,ale docela malá a drahá na pořízení. Měl jsem rozpočet do 25 tisic a tak padla volba na Kymco People S 125 rok 2008 s emisní třídou 3.
https://www.google.cz/search?q=honda+ms ... ople+s+125Pro dojíždění do práce apsolutně dostačující,jsem jihu Moravy,takže taky rovina. Rychlost kolem 90-ti km/h takže taky pohoda. Mimochodem dneska se na okreskách nejezdí 90,takže budeš zavazet tak jak tak. A auta tě budou předjíždět už jen s principu i kdyby si jezdil stovkou.
16 kvě 2016, 18:42
Zneužiju toto vlákno, ať se nemnoží nová a nová. Zjistil jsem, že dokonalý skútr neexistuje. Bohužel. Budget mám 70000. Chci nový. 125. Spotřebu neřeším. 90% Praha, 10% výlety o víkendu někam k vodě s batůžkem.
Do výběru se mi dostaly:
Kymco City + - 49990. 6,6kw, vzduch, karbec. Kotouče, policajt, 12V zásuvka, kola 16+14. Vzhledově nepotěší, neurazí. Asi volba rozumu, ač slabá.
Kymco Like - 54990. 7kw, vzduch karbec, Kotouče, policajt, 12V zásuvka, kola 12. Body za vzhled (kopie Vespy).Kufr v ceně.
Piaggio Fly - 62990. 8,9kw, stříkačka, vzduch, kotouče (možná vzadu buben teď?, nevím).Nemá policajta, nemá 12V, má 12 kola. Plusy - pojede rychleji, dobře vypadá.
Honda PCX - 69990. Asi klasika,8,6 kw, stříkačka, vodník. Kotouč + buben, 12 zásuvka, 14 kola, policajt. Vzhledově nuda, ale přístrojovka a řídítka na úrovni.
Yamaha NMAX - 74990. 9kw, stříkačka, vodník. Kotouče, ABS. 13 kola. Nemá 12V zásuvku, má policajta. Vzhledově ujde, ABS je plus.
Moje otázky na zkušené:
- jaký je reálný rozdíl 6,6kw vs 9kw?
- jaký je reálný rozdíl mezi karbecem a stříkačkou? (táhne to pak líp vodspoda?)
- využijete 12V? Jak moc je omezující absence policajta?
- 12 kola vs 14. Je to takový rozdíl?
- chystají se nějaké nové modely v nejbližší době na které se vyplatí počkat?
Kymca jsou vybavené, ale slabé motory (je to fakt takový rozdíl mít 7 nebo 9kw?). Piaggio se mi líbí, ale nemá policajta, 12V, 12 kola. Honda nudná na pohled, ale asi praktická. Yamaha má ABS.
Bohužel žádná volba není jasně srdcem ani jasně rozumová, žádám tedy o radu zkušené.
Díky moc!
16 kvě 2016, 21:06
Díval jsem se, ale to je model, který se už nedělá, raději bych něco aktuálnějšího...
16 kvě 2016, 21:22
Jenže 11kW málo co aktuálního nabídne ve tvém limitu budgetu.
četl jsem myšlenku nad brzdami, zadní bubnová nebo kotoučová... ta je sakra k čemu?
16 kvě 2016, 21:29
to netuším, ale kotouče mám na kole, nevím, proč je nechtít na něčem, co jezdí rychleji
16 kvě 2016, 21:31
protože tou zadní brzdou se nebrzdí není to kolo...
16 kvě 2016, 21:40
proč bych na skutru nebrzdil zadni brzdou?
16 kvě 2016, 21:43
účinná je přední, zadní je na lehký dobržďování třeba před semafory.
Sám mám na svém keplu vyzkoušen, že když brzdím jen přední, je brzdná dráha kratší proti současnému brzdění přední i zadní...
Doplnění k zadním brzdám ke konci článku:
http://www.motohouse.cz/jak-jezdit-brzdy-a-veci-kolem-nich
16 kvě 2016, 21:57
motoscoot píše:proč bych na skutru nebrzdil zadni brzdou?
Protože si nechceš rozbít hubu
Na motorce se brzdí v 90% přední brzdou a zrovna u tak slabé "koloběžky" jako je 125ccm bych zadní brzdu vůbec neřešil.
A k tématu:
mohu porovnat svých 7kw proti 8.9kW u PCX ...
Nejenže PCXku v pohodě rychlostně stačím, ale z mírného kopečka mu ujedu, protože u PCX je nějaký omezovač a prostě mu to víc nejede.
Takže to není jen o výkonu, ale také o naladění daného stroje.
Ale všeobecně lépe jezdí stříkačka/vodník (ale ne vždy to je pravdu)
16 kvě 2016, 22:05
motoscoot píše:to netuším, ale kotouče mám na kole, nevím, proč je nechtít na něčem, co jezdí rychleji
I na kole jsem diky kotoucum presel jen k pouzivani predku,jinak mam zadni kolo furt ve smyku i v primce na asfaltu a zatizene mym metrakem
16 kvě 2016, 22:09
tak asi dělám něco blbě, brzdím i zadní a do smyku nechodím
16 kvě 2016, 22:11
Bostav píše:Na motorce se brzdí v 90% přední brzdou
Zkus to na mx trati
Jasne,bavime se o silnici.Ale neni dobry na to zapomenout,boli to
16 kvě 2016, 22:14
Mám doma 660 XT .... Takže tu jistě nebudu rozvíjet teorie o brzdění na písku