http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... zivotnost/
U SH se řemen kontroluje dle předpisu po 8 tis. km, kromě opotřebení viditelného i jeho min. šířka. Výměna po 24 tis km, ale může být dle stavu. Jeho prasknutí může způsobit poškození některých dílů variátoru.
U variátoru odchází nejdříve jeho válečky, pokud mají plošky, jsou na výměnu. Stejně tak vodítka. Tady je životnost nižší.
Dále se kontrolují polořemenice, zda nemají vyjeté drážky, zda neprosakuje olej přes hřídel z motoru.
U spojky (vzadu) opět polořemenice a dále opotřebení paken, kontrastní pružiny (časem i stárne a měkne, pak to nechce např. do kopce podřadit - jít do otáček). Ve spojce jsou také pružinky, které drží pakny.
Zběhlý mechanik ti prověří stav variátoru za 10 minut.
Rozvody v předpisu nejsou (asi je to hodně km
